Dupa un inceput de sezon palpitant in Raliul Suediei, Campionatul Mondial de Raliuri revine in centrul atentiei in weekend-ul acesta. A doua etapa, din totalul de 13, este programata in Mexic. Astfel, se schimba si suprafata de rulare, si pentru prima data vom vedea in actiune noile World Rally Cars pe macadam.
Raliul isi va avea centul in orasul Leon si va avea 22 de probe speciale, care vor totaliza aproximativ 365 de km. Startul festiv si prima proba speciala vor avea loc joi in orasul Guanajuato. Ziua de vineri va avea in program noua probe speciale, din care trei superspeciale scurte. Sambata este cea mai lunga zi a raliului, iar ultima zi va cuprinde doar trei probe, ultima fiind Power Stage-ul obligatoriu, care va masura 8.2 km. Aceste probe sunt considerate foarte dificile. Macadamul este foarte alunecos, si plin de bolovani sau gropi, iar ordinea de start va juca un rol major in acest raliu. Cea mai mare problema cu care se vor confrunta pilotii va fi altitudinea. Cu unele probe care ating o altitudine de 2700 de metri, masinele vor avea de suferit la capitolul putere si la racire, datorita aerului rarefiat.
In comparatie cu Raliul Suediei de luna trecuta, lista de start este una foarte subtire. Doar 25 de echipaje vor lua startul in acest raliu, insa printre ei se numara toti favoritii. Cei doi Sebastien, Loeb si Ogier vor forma echipa oficiala Citroen, in timp ce Ford se va baza pe castigatorul din Suedia,? Mikko Hirvonen si pe Jari-Matti Latvala. Matthew Wilson si Henning Solberg vor alcatui echipa M-Sport Stobart Ford. Nu vor lipsi insa de la start Petter Solberg (castigator aici in 2005), Mads Ostberg (locul doi in Suedia), Ken Block, sau Dennis Kuipers. Pentru prima oara in acest sezon, vor lua startul argentinianul Frederico Villagra, si rusul?Evgeny Novikov care revine dupa o pauza de un an, amandoi la volanul Fordului Fiesta RS WRC.
Aceasta etapa este si prima in categoria SWRC, opt piloti inscriindu-se pana acum. Datorita faptului ca la aceasta categorie pilotii trebuie sa nominalizeze 7 din 8 etape, in Mexic vor fi prezente doar 5 echipaje. Printre ei, campionul IRC din 2010 Juho Hanninen, Nasser Al-Attiyah, Ott Tanak, sau Martin Prokop, care pot emite pretentii la victorie, si tanarul estonian Karl Kruuda care a avansat de la JWRC.
Raliul Mexicului a intrat in calendarul WRC pentru prima oara in 2004. Atunci, raliul a fost castigat de Markko Martin, la volanul unui Ford Focus WRC. Un an mai tarziu a castigat P. Solberg, cu un Subaru Impreza. Ultimele patru editii ale raliului (2006, 2007, 2008, 2010) au fost castigate insa de Sebastien Loeb, care astfel porneste ca favoritul numarul unu. Insa cu noile reguli, pneuri, si masini, prezicerea unui rezultat va fi foarte greu, iar lupta este deschisa.
Sergiu Itu.