Dupa gheata si zapada din Suedia, si drumurile de macadam la o altitudine foarte mare din Mexic, Campionatul Mondial de Raliuri revine in Portugalia, in data de 24-27 martie. Intr-o tara in care motorsportul este unul dintre cele mai iubite discipline sportive, raliul se va bucura cu siguranta de un numar foarte mare de fani. Dupa doua raliuri specifice, aici se va vedea si adevarata valoare a masinilor. Ca si anul trecut, centrul raliului este in Faro, in jurul frumosului Algarve Stadium.
Intr-un mod neobisnuit, shakedown-ul va avea loc miercuri seara, deoarece echipajele vor urma sa plece joi dimineata in Lisabona, pt prima proba speciala. Vineri si sambata vor fi programate cate 6 probe din totalul de 17, iar in ultima zi doar 4. Ultima dintre ele va fi power stage-ul raliului. In lungime de 31.04km proba este aproape in totalitate noua pt piloti, doar o parte din ea fiind folosita in 2007. Inafara de aceasta, restul raliului este identic cu cel de anul trecut.
Spre deosebire de 2010, raliul a fost mutat din mai in martie, ceea ce face ca vremea sa fie mai capricioasa, si prezicerea ei mult mai complicata. Astfel, ordinea de start va fi una foarte importanta. Daca e uscat, primii vor avea rolul de a curata trasa ideala, si vor pierde timp, insa daca este ud ei vor avea de castigat.
Unul dintre favoritii la victorie este Sebastien Ogier, care anul trecut isi trecea aici in cont prima victorie din cariera. Anul acesta spera sa repete victoria, si are toate sansele sa o faca.Dupa abandonul din Mexic, el este doar al 6-lea in clasamentul general, si va beneficia in prima zi de drumuri curatate de cei din fata.El se va lupta insa cu Sebastien Loeb (locul 2 in 2010) si cu Petter Solberg. Acesta din urma este al 5-lea, si va beneficia si el de curatarea trasei.
Liderul clasamentului, Mikko Hirvonen va avea o sarcina dificila vineri, daca vremea va fi uscata, el trebuind sa curete drumurile. Dupa doua accidente mari in ultimele doua raliuri aici, finlandezul Jari-Matti Latvala spera sa termine fara nicio problema anul acesta. Pretentii de un top 5 pot emite si Mads Ostberg, Matthew Wilson sau Henning Solberg, toti trei pe Ford. Dupa absenta din Mexic, Kimi Raikkonen revine in Portugalia. Deasemenea, Peter van Merksteijn Jr. isi va face debutul, urcand astfel numarul de Citroen-uri la 5.Probabil cel mai iubit pilot va fi portughezul Armindo Araujo, care impreuna cu Dani Oliveira vor face debutul MINI-ului John Cooper Works S2000. Modelul WRC va debuta doar in Italia, insa acest model va oferi cateva date foarte importante celor de la MINI. Bernardo Sousa va avea sansa sa piloteze un Ford Fiesta RS WRC in etapa sa de casa. Prezent va fi si Bruno Magalhaes, pe un Peugeot 207 S2000.
Vodafone Rally Portugal este a doua etapa care conteaza in PWRC. Castigatorul primei etape, Martin Semerad spera la un rezultat cat mai bun, insa Patrick Flodin si Anders Grondal vor face tot ce pot pentru a castiga. Deasemenea aici se va desfasura si prima etapa a nou infiintatei FIA WRC Academy. 20 de tineri piloti, printre care si cei 6 Pirelli Star Drivers vor lua startul, toti pe Ford-uri Fiesta R2 identice. ? Sergiu Itu