Thierry Neuville obtine in Raliul Corsicii prima sa victorie in IRC si devine in acelasi timp si cel mai tanar castigator de etapa al acestei competitii.
Inca din prima proba speciala a raliului Neuville se instaleaza in frunte, cedand doar in ziua de vineri aceasta pozitie lui Bryan Bouffier, insa doar pentru durata unei probe speciale. Pe tot parcursul raliului Neuville este pus sub presiune de Jan Kopecky cu a sa Skoda Fabia S2000, de fiecare data insa fostul pilot de JWRC reuseste sa se impuna. In penultima speciala Kopecky reuseste cel mai bun timp si se apropie la doar 13.8 secunde de Neuville, care pe ultima proba revine si obtine al doilea timp (fiind devansat de Mikkelsen cu 3.8 sec) castigand astfel raliul cu un avans de 15.5 secunde.
Jan Kopecky se multumeste doar cu un loc secund, al doilea dupa cel din Rally Islas Canarias, pierzand mult timp in primele zile ale raliului, drumurile inguste din Corsica nefiind pe placul pilotului ceh, abia in ziua de sambata reusind sa-si gaseasca ritmul.
La o distanta de? un minut in fata de invingator se afla Freddy Loix pe pozitia a treia. Punctele obtinute cu aceasta clasare fiind-ui suficiente pentru a urca pe prima treapta a clasamentului general cu un avans de 5 puncte in fata lui Kopecky.
In spatele lui Loix clasamentul s-a dat la propriu peste cap: Dupa ce vineri castigase PS 4, pierzand apoi un minut din cauza unei pene de cauciuc pe PS 5 , Bryan Bouffier forteaza prea mult pentru a-si mentine pozitia a 4-a in clasament in fata lui Pierre Campana si iese in decor, masina de concurs rostogolindu-se de mai multe ori si aterizand departe de drum. Atat Bouffier cat si copilotul sau au scapat insa nevatamati. Nici Campana nu a scapat fara evenimente pe ultima proba, atacand pozitia a 4-a face o pana de cauciuc in primii kilometri, doar abandonul lui Bouffier asigurandu-i cel mai bun rezultat din cariera sa.
Lupta pentru pozitia a 5-a era insa cea mai palpitanta. Inaintea ultimei speciale Julien Maurin, Bruno Magalhaes si Andreas Mikkelsen se gaseau clsasati intr-un interval de doar 15 secunde. Marele invins din aceasta combinatie a iesit Maurin, cedand locul atat portughezului cat si norvegianului. Si Mikkelsen jucase totul pe ultima carte: obtine victoria in ultima proba speciala, insa lipsa farurilor suplimentare il impiedica sa obtina un timp mai bun, in final lipsindu-i doar 2 secunde pentru a-l invinge pe Magalhaes.
A Top 10 este completat de Toni Gardemeister, care termina raliul cu cutia de viteze blocata in treapta a 3-a, urmat de Patrick Sandell si un alt corsican J.-M. Leandri.
Cel mai rapid la grupa N a fost Florian Gonon care cu cun parcurs constant obtine si pozitia 11 in clasamentul general, neavand nici o sansa in fata masinilor S2000 pe probele inguste. Aceeasi situatie o regasim si la Toshihiro Arai, care la bordul unui Subaru Impreza cu pachetul de modificari de R4 nu obtine decat pozitia a 13-a. Intre Gonon si Arai se afla invingatorul la 2 roti motrice, Pierre-Antoine Guglielmi la bordul unui Renault Clio R3.
Un alt eveniment neplacut al raliului a fost iesirea in decor a lui Ari Vatanen, care evolua in postura de vorleiter la bordul unui Peugeot 207 RC R3T alaturi de fiul sau Max. In urma impactului frontal puternic Ari a suferit leziuni in zona cervicala, si a fost transportat la un spital din Marsilia unde a suferit o operatie de rutina, in urma careia se va reface complet. Fiul sau a scapat nevatamat.
Clasament Final Rally Corsica:
01. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Peugeot 207 S2000) 3:20:51.0
02. Jan Kopeck?/Petr Star? (Skoda Fabia S2000) +15.5
03. Freddy Loix/Fr?d?ric Miclotte (Skoda Fabia S2000) +1:02.6
04. Pierre Campana/Sabrina de Castelli (Peugeot 207 S2000) +3:59.5
05. Bruno Magalh?es/Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) +4:28.2
06. Andreas Mikkelsen/Ola Fl?ene (Skoda Fabia S2000) +4:30.1
07. Julien Maurin/Olivier Ural (M-Sport Ford Fiesta S2000) +4:33.3
08. Toni Gardemeister/Tapio Suominen (Skoda Fabia S2000) +6:33.3
09. Patrik Sandell/Staffan Parmander (Skoda Fabia S2000) +8:28.8
10. Jean-Mathieu Leandri/Pierre Leonardi (Peugeot 207 S2000) +9.41.5