Doua zile pline, probe cu mult nisip, 5 schimbari de lider, soare puternic, iesiri in decor spectaculoase. Asa s-ar putea rezuma Raliul Clujului Star Lubricants 2011, desfasurat in ultimul weekend din luna mai pe probele din jurul orasului Cluj-Napoca. Raliul a cuprins 6 probe speciale, o superspeciala vineri seara, ca apoi a doua zi sa continue cu 5 probe dintre care 3 distincte.
Superspeciala a fost castigata de Marco Tempestini, clujeanul obtinand un timp cu 1,3 secunde mai bun decat colegul lui de echipa, Bogdan Marisca. Podiumul a fost completat tot de un component al team-ului Napoca Rally Academy, Danny Ungur fiind cu 1,9 secunde mai lent decat Marco. Valentin Porcisteanu si Gergo Szabo au ocupat pozitiile 7, respectiv 8 in urma primei zi, sacrificand secunde in favoarea show-ului oferit spectatorilor prezenti in numar mare la Polus Center.
Ziua a doua a raliului a debutat cu proba speciala ?Garbau?, castigata de Bogdan Marisca, ce devenea lider in clasamentul general provizoriu. Clujeanul a fost urmat de pilotul maghiar Gergo Szabo, Vali Porcisteanu fiind al treilea, la 1,4 secunde in spatele liderului. Primul pe proba la clasa 11 a fost Valentin Banciu, in timp ce clasa 19 a fost castigata de Danny Ungur.
Pe proba “Rasca I” Marisca si-a marit avansul in fruntea ierarhiei dupa ce clujeanul a castigat si aceasta proba, distandandu-se la 5 secunde in fata lui Vali Porcisteanu, care era urmat de Dan Girtofan si Marco Tempestini. Proba ?Rasca 1? aduce si prima surpriza, prezenta lui Vlad Cosma pe locul 7 in intre timpii pe speciala, in fata unor piloti cu masini mai puternice si mai multa experienta.
Prima trecere pe ?Marisel?? aduce o noua schimbare a liderului, dupa ce Bogdan acuza un set-up gresit si pierde 8 secunde in fata lui Vali, ce trece pe prima pozitie in clasamentul general provizoriu. Dan Girtofan si Marco Tempestini isi pastreaza sansele reale la victorie, fiind la doar 8 secunde in spatele liderului, anuntandu-se o ultima bucla incendiara, cu patru piloti ce se aflau intr-un ecart de 7,8 secunde.
A doua trecere pe ?Rasca? mai produce o schimbare a liderului, Marisca trecand din nou pe prima pozitie dupa PS5, la doar 3,3 secunde in fata lui Porcisteanu. Pe ultima proba Bogdan se plange de o scadere a puterii Mitsubishi-ului EVO IX pe care il piloteaza, iar Vali castiga raliul cu doar 0.9 secunde in fata clujeanului.
La final, podiumul este completat de brasoveanul Girtofan, la 14,2 secunde in spatele lui Vali si de Marco Tempestini, la doar 20,1 secunde in urma liderului. Surpriza raliului este Vlad Cosma, clujeanul terminand etapa de acasa pe locul 5 in clasamentul general si pe prima pozitie la doua roti motrice si clasa 6. Alex Filip ocupa pozitia a doua la doua roti motrice si prima la clasa 5, in timp ce George Grigorescu termina pe locul 3 la 2RM.
Dupa o lupta extraordinara dusa cu Viorel Ivan, Serban Tomita castiga clasa 9 pentru prima oara in cariera lui, fiind urmat de Ivan si Barbu. Ultimii doi vor ocupa primele doua poziti in cadrul Cupei Dacia Logan, urmati pe locul 3 de Bogdan Nastase. Vali Banciu termina primul la clasa 11, in timp ce Danny Ungur castiga al treilea raliu consecutiv in cadrul clasei 19, anuntand un an ce-l va domina copios.
Mai jos gasiti atasata galeria foto a Raliului Clujului Star Lubricants 2011, cu fotografii de la shakedown, superspeciala si de pe 4 probe speciale din a doua zi.
http://www.rallymax.ro/fotografii/?album=37
Rares Fetean.