?Un weekend pe care dorim sa-l dam cat mai repede uitarii, chiar daca suntem in continuare pe prima pozitie a clasamentului general?, este concluzia lui Vali Porcisteanu dupa Raliul Tg.Mures. Si nu este de mirare, dupa o competitie in care parca totul a mers anapoda. A fost, mai intai, vineri seara, incidentul cu axul care face legatura intre planetara dreapta fata si diferential, care s-a rupt in momentul incalzirii gumelor pentru Superspeciala ?Serpentina?. Apoi, sambata, loviturile de teatru au curs una dupa cealalta, impiedicandu-i pe Vali si Dan Dobre sa-si duca la bun sfarsit cursa de recuperare a handicapului de aproape 52 de secunde cu care abordau ziua decisiva.
Vremea a dat peste cap toate calculele. Pe probele de concurs pilotii au avut parte de multa apa (n-au lipsit nici suvoaiele) si chiar zapada, vantul batea cu putere, iar temperatura era in apropierea granitei de zero grade. Conditii extrem de dificile, care au transformat fiecare kilometru de proba speciala intr-o adevarata aventura. ?Aveam slick-uri si, in mod firesc, ritmul nu a fost cel pe care ni l-am propus. De altfel, ne-am schimbat din mers strategia si, dupa ce am reusit sa reintram in zona punctelor, ne-am propus sa ajungem in parcul de service cu un ecart cat mai redus comparativ cu pilotii din fata noastra, pentru ca, apoi, pe a doua bucla, sa atacam pentru a mai castiga cateva pozitii?, spune Vali. Dupa cele 3 probe speciale, Porcisteanu si Dobre se aflau pe locul 8 al ierarhiei generale, insa distanta fata de locurile fruntase nu era atat de mare incat ecartul sa fie imposibil de recuperat.
Calculele au fost insa din nou date peste cap, conducerea cursei luand decizia de a anula a doua bucla. ?Aveam gume adecvate si abia asteptam sa atacam pe probele amintite. Eram constienti ca putem sa schimbam ierarhia, insa, din pacate, n-am avut aceasta sansa. Poate pentru ca Tg.Mures nu este Monte Carlo. Acolo nimeni nu a avut vreo problema ca unii piloti beneficiau de pneurile potrivite si ca ierarhiile au fost rasturnate. In cazul nostru, n-a fost asa. A fost luata o decizie pe care eu, sincer, nu o inteleg, aceea de a anula complet bucla secunda, astfel ca, practic, cu mici exceptii, raliul s-a incheiat in acel moment?, spune, cu un glas care tradeaza regretul, Porcisteanu.
Cei 1,6 km ai superspecialei ?Serpentina?, unica proba ramasa de disputat in finalul competitiei, i-au dat dreptate lui Vali. In absenta unor circumstante deosebite, singurele care puteau schimba ierarhia, echipajul Porcisteanu/ Dobre a incheiat intrecerea pe locul 8. ?N-avem ce face si trebuie sa privim acum partea plina a paharului. Spre deosebire de anul trecut, cand am plecat cu mana goala de aici, acum am obtinut o clasare in Top 10. In plus, pentru ca s-au acordat doar 50% din puncte, suntem, si la capatul acestei etape secunde, pe prima pozitie a ierarhiei generale. O postura care ne permite sa privim cu optimism spre viitor. Etapa de la Tg. Mures este deja istorie si trebuie sa ne indreptam atentia spre cea care urmeaza, cu atat mai mult cu cat runda a treia bate practic la usa, fiind programata peste doar trei saptamani. Trebuie sa ne pregatim perfect, sa punem totul la punct in ceea ce priveste masina si sa ne prezentam la Cluj intr-o forma care sa ne permita sa obtinem cat mai multe puncte si sa ramanem in fruntea ierarhiei?, incheie Porcisteanu.
Vali Porcisteanu si Dan Dobre le multumesc sponsorilor principali , Prista Oil, distribuitorul oficial al uleiurilor Valvoline, si Vallino, ca si colaboratorilor lor: Pirelli, Colina, Exedge, actioncamera.ro, Pilot Power Tuning, Corsig.