Raliul Sibiului 2011 propune in acest an o configuratie mixta, cu o proportie a asfaltului mai mare decat in 2010, de 18%. Cei 119,6 km de proba sunt grupati in 11 speciale, prima fiind, ca in ultimii ani, superspeciala Fun Park din cartierul Strand din Sibiu, in lungime de 2.5 km unde 2 echipaje concureaza in paralel sub privirile a sute de spectatori. Noutatea o constituie asfaltarea unei portini a traseului superspecialei. Locul recomandat pentru spectatori este dealul din dreptul podului.
Specialele cu numarul 2 si 3 se desfasoara pe drumul ce leaga localitatile Dobarca si Poiana Sibiului, introdusa in 2009 ca proba a raliului si reprezentand o speciala rapida in urcare cu cateva viraje stranse spectaculoase. Locurile pentru spectatori sunt numeroase, preponderent spre finish-ul probei, de unde se pot vedea kilometrii intregi de proba. Accesul pe finalul probei se face prin Saliste -> Tilisca -> Poiana Sibiului.
Prima proba speciala pe asfalt este nou introdusa “Paltinis” pe noapte, cu startul la cabana Curmatura si finishul in zona ?Valar?. Proba debuteaza cu numeroase ace de par, ca pe parcurs ce traseul urca in inaltime virajele sa devina de viteza. Locuri pentru spectatori: la start, pe acele de par, la intersectia probei cu ?Calugaru? sau spre finish, de unde se pot vedea 2-3 viraje consecutive.
Cea mai spectaculoasa proba de noapte, “Santa”, va incheia ziua intai. Speciala este binecunoscuta fanilor raliurilor din tara, atragand in fiecare an in care a fost inclusa in componenta Raliului Sibiului sute de spectatori. Zona cea mai cunoscuta este cea de langa finish, unde accesul este usor si zonele pentru vizionare multiple.
Ziua a 2a presupune cate 2 treceri pe probele “Crinti”, “Calugaru-Max” si “Santa”. Reintroducerea probei “Crinti” reprezinta un plus datorita duritatii traseului pe care pilotii vor trebui sa-l abordeze cu atentie. Speciala debuteaza cu o zona in padure cu viraje stranse si putine locuri de vizionare, ca apoi traseul sa ajunga in platoul muntilor, unde traseul se deschide, cu multiple locuri pentru spectatori. Nu este recomandat sa urcati din Sibiel spre finish-ul probei deoarece drumul nu este intr-o stare corespunzatoare masinilor de strada.
“Calugaru-Max” reprezinta o combinatie a vechii probe “Calugaru”, continuata pe asfalt cu urcarea spre Paltinis. Virajele stranse de pe urcarea de pe “Calugaru” reprezinta locuri interesante de vizionat proba, alaturi de aceeasi portiune de traseu pe asfalt din proba de noapte.
Regina raliului, “Santa”, este o proba la vale, in zona startului prin padure iar spre final pe valea Stezii. La 4km de start, la Tabara Santa exista 2 viraje excelente pentru specatori, ca spre finish sa poata fi vazuta o portiune mai lunga, rapida de traseu.
Festivitatea de premiere va avea loc de la ora 21:30 la Sala Transilvania, care este gazda parcului de service si a celui inchis pe durata raliului.