Tempesta nu a gasit setarile potrivite pentru Mini-ul John Cooper Works S 2000 si a
terminat pe patru
Echipajul Napoca Rally Academy, Bogdan Marsica/ Sebastian Itu, a urcat din nou pe podium in etapa a saptea a Campionatului National de Raliuri, Raliul Tara Barsei, care s-a desfasurat in zilele de 2 si 3 septembrie. Dupa o cursa plina de probleme, cei doi au obtinut a treia pozitie in clasamentul general al raliului.
La Baneasa Rally Show, proba super-speciala desfasurata vineri seara in parcarea Baneasa Shopping City, Bogdan s-a clasat pe locul sase, avand de recuperat 3,6 secunde pe probele de macadam programate sambata in zona Sacele – Predeal – Azuga. Marisca incepe tare a doua zi a raliului, cu un time-scratch pe prima proba si un loc secund pe cea de-a doua, chiar daca niste zgomote ingrijoratoare venite din partea din spate a masinii l-au determinat sa nu forteze. Apoi au inceput problemele: pe PS 4, cea mai lunga proba a raliului, un brat al suspensiei spate cedeaza si pilotul clujean pierde aproape 27 de secunde acolo si inca 3 pe PS 5. Nici pe urmatoarea bucla, dupa parcul de service, lucrurile nu au decurs foarte bine: o conducta de frana s-a rupt la roata stanga-spate, masina era dezechilibrata pe franare, iar zgomotele ciudate au reaparut, facandu-l pe Marisca sa creada ca sunt probleme la diferentialul spate. In cele din urma s-a dovedit ca a fost vorba doar de o piatra, dar, pana sa afle acest lucru, Bogdan a menajat masina si pe PS 7. Cu toate problemele rezolvate in parcul de service, el forteaza pe ultima speciala, a doua trecere pe proba lunga, pe care o
castiga si termina raliul pe pozitia secunda. Insa, o penalizare de 10 secunde primita pentru un start furat pe PS 5, il retrogradeaza un loc, pilotul Napoca Rally Academy trebuind sa se multumeasca cu a treia treapta a podiumului.
Cu acest rezultat Marisca isi pastreaza pozitia secunda in clasamentul general al pilotilor, dar se distanteaza la 26,5 puncte de liderul campionatului, Valentin Porcisteanu. ?Un raliu greu, plin de probleme, am suferit mult. Am anticipat acest lucru pentru ca stiu cum se comporta masina pe aceasta suprafata, la viteza din cursa. Introducerea si incheierea au fost perfecte, doar cuprinsul nu a fost ce trebuia. Am avut un brat indoit pe o bucla, un brat rupt pe cealalta bucla, o conducta de frana rupta si un jump-start sa fie totul complet. Penalizarea nu schimba insa mare lucru pentru ca, daca Vali a castigat, locul doi sau locul trei pentru mine e cam totuna. In acest moment cred ca Vali este campion. Ii iese totul foarte bine anul acesta, merita acest titlu, a muncit, este meritul lui si al echipei sale. Mai sunt, intr-adevar, doua raliuri dar eu cred ca lucrurile sunt clare in acest moment?, a declarat Bogdan Marisca la finalul raliului.
Celalalt echipaj al Napoca Rally Academy implicat in lupta la varf, Tempesta/ Dorin Pulpea? nu a reusit la raliul Tara Barsei sa gaseasca setarile potrivite pentru Mini-ul John Cooper Works S 2000 cu care a concurat si a incheiat competitia pe locul 4. Dupa o evolutie buna pe super-speciala desfasurata pe asfalt, pe care cei doi au obtinut al patrulea timp, la 3,3 secunde de lider, au urmat, sambata, probele adevarate de macadam pe drumurile forestiere de langa Brasov. Cu setarile evident nepotrivite pentru aceasta suprafata si pentru stilul sau de pilotaj, Tempesta pierde 30 de secunde pe primele doua speciale, apoi schimba ceva la set-up in parcul de service si evolueaza mai bine pe PS 4, proba lunga, pe care, insa pierde din nou secunde pretioase dupa ce a ajuns din urma echipajul de deschidere si a fost nevoit sa evolueze in praful ridicat de acesta aproximativ 2 kilometri. A fost ceva mai bine pe urmatoarea proba, apoi, dupa urmatorul parc de service, in care s-a umblat din nou la setari, ecarturile pe probe au mai scazut, dar secundele au continuat sa se adune intre Tempesta si cei din fata si pilotul Napoca Rally Academy a trebuit sa accepte, in final, pozitia a patra. Evolutia de la Brasov cu Mini John Cooper Works S 2000 mentine suspansul asupra masinii pe care o va folosi Tempesta in ultimele etape ale Campionatului National de Raliuri, ale FIA European Rally Cup (East) si chiar in sezonul viitor. ?Stiam ca este o diferenta de putere intre Mini si masinile de la clasa 3, dar speram sa compensam aceasta diferenta din setari. Este clar ca nu am reusit acest lucru. Ne-am chinuit in acest sens, am mers din ce in ce mai bine, dar tot nu a fost cum ar fi trebuit. De aceasta data trebuie sa acceptam: am fost al patrulea echipaj pe probe si am terminat raliul pe locul patru. Cred ca in acest moment ne batem cu Dan Gartofan pentru locul trei la finalul sezonului pentru ca, in mod normal, Vali Porcisteanu nu mai are cum sa piarda titlul si Bogdan Marisca nu mai are cum sa piarda locul doi. Dar ultimii ani ne-au invatat ca se pot intampla si doua abandonuri consecutive, asa ca, inca, orice este posibil. Trebuie sa ne hotaram in privinta masinii cu care vom continua, dupa Raliul Iasiului vom participa la Novorossiysk Rally of Russia, chiar nu stiu in acest moment cu ce vom concura. Cred ca putem sa incepem sa facem niste experiente pentru masina de anul viitor?, a spus Tempesta.
In competitia dedicata echipelor, Napoca Rally Academy a obtinut locul secund la Raliul Tara Barsei, rezultat care o mentine in fruntea clasamentului general, la 72,5 punce de urmatoarea echipa clasata.
Andi Hutanu