Dupa ce a obtinut pozitia a patra in Raliul Iasului- Dunlop 2011, facand inca un pas catre titlul national, echipajul Vali Porcisteanu- Dan Dobre si-a canalizat intreaga energie pentru pregatirea Raliului Moldovei- Comfert 2011, runda care pune capat intrecerii interne. Una pe care Vali si Dan o abordeaza cu un avans de 20,5 puncte fata de al doilea clasat, Bogdan Marisca. Astfel ca, in eventualitatea unui succes al clujeanului, echipajului sustinut de Prista Oil ii este suficienta o clasare pe locul 7 pentru a obtine titlul. Insa, in cazul in care rivalii nu se impun, cununa cu lauri ii va reveni cuplului Porcisteanu/ Dobre indiferent de rezultatul obtinut pe probele derulate in apropierea Bacaului.
Inainte de a efectua prima sesiune de recunoasteri pe sectiunile care vor compune traseul Raliul Moldovei- Comfert 2011, Vali a dezvaluit, intr-un mini-interviu fulger, care sunt concluziile dupa penultima etapa a CNRD 2011, dar si despre runda care urmeaza.
-??????? Doar locul 4 la Iasi. Cum vezi, acum, la rece, evolutia de-acolo?
-??????? Per total lucrurile au mers asa cum ne-am propus. Mai intai am luat pulsul adversarilor, pentru ca, apoi, in a doua parte a primei zile, sa trecem la atac. Am avut doua probe cu cel mai bun timp si ne-am asigurat o pozitie privilegiata inaintea zilei secunde. Una in care lucrurile au mers asa cum ne-am propus pana la PS8, atunci cand ajunsesem deja pe pozitia secunda, inaintea lui Bogdan, obiectivul nostru pentru acel raliu. O pana a zadarnicit insa efortul nostru. Nu am vrut sa riscam sa distrugem masina si am decis sa oprim, sa schimbam roata, iar timpul pierdut ne-a obligat sa ne multumim cu locul 4. Am avut, asadar, din nou parte de ghinion la Iasi, insa, privind jumatatea plina a paharului, suntem multumiti ca ne-am asigurat o pozitie privilegiata pentru ultima etapa.
-??????? Sa ne indreptam acum atentia spre ce urmeaza. Ati facut o pregatire speciala masinii?
-??????? Au aparut ceva probleme la cutia de viteze pe final de raliu la Iasi, dar au fost rezolvate. De altfel, pentru a evita orice risc, asa cum am procedat de fiecare data pana acum, am supus masina unei verificari generale si pot spune ca din acest punct de vedere suntem pregatiti.
-??????? Dar voi, ati avut parte de o pregatire speciala?
-??????? Evident, am avut parte de o senzatie de nerabdare. Sincer, abia astept sa inceapa cursa, sa pilotam pana la final, sa incheiem campionatul. Ghinionul cu pana aia de la Iasi nu ne da pace, ne-a furat posibilitatea de a cistiga de la Iasi tot campionatul. Si partenerul nostru din tot acest an, Prista Oil Romania, a simtit ca aceasta noua etapa de la Bacau trebuie abordata in culorile tari ?galben /negru ale Prista Oil. Sincer chiar sper sa imi poarte noroc si sa facem asa cum ne-am propus la inceputul sezonului, sa cistigam prima pozitie.
-??????? Bacaul este o etapa noua in calendar. Cat de importante o sa fie recunoasterile?
-??????? Recunoasterile sunt importante la fiecare etapa. Am ajuns sa avem/facem o dictare foarte buna si asta nu poate decat sa ne bucure pentru ca este un capitol extrem de “delicat”. Este bine ca avem parte de probe speciale noi si sunt sigur ca nu vor exista probleme de nici un fel. La acest raliu vom mai merge cu prudenta, pentru ca dorim sa ne asiguram ca o sa cistigam campionatul. Eu tot sunt tentat sa merg tare, dar am muncit atit de mult tot acest an incit chiar vreau si eu sa cistig neaparat, asa ca o sa ma temperez un pic.
-??????? Stiu ca analizele se fac la momentul incheierii competitiei, dar, tocmai pentru ca urmeaza o runda in fata unui public care n-a avut parte de spectacolul oferit de CNRD, spune-ne in final care sunt plusurile si minusurile acestui sezon din punctul tau de vedere.
-??????? As trece la capitolul plusuri faptul ca in continuare ritmul in care se merge in campionat este ridicat si chiar as putea spune ca pe alocuri a mai si crescut. La capitolul minusuri (vizavi de evolutii) putem spune ca este o problema generala partea legata de bugetele echipajelor (am putut compara la Arad evolutiile romanilor fata de cele ale ungurilor, care reflecta marea diferenta financiara.) Trebuie sa ne bucuram insa ca exista potential si in tara noastra. Tot la minusuri trebuie neaparat amintit, oricit de neplacut ne este, incidentul pe care l-am patit la Sibiu, care reflecta lipsa de responsabilitate a organizatorilor si unele abordari putin prea permisive ale federatiei, care, uneori nu acorda suficienta atentie unor elemente extrem de importante de siguranta, tocmai intr-un sport catalogat ca fiind periculos… Mereu speram ca dupa ce avem si exemple se va schimba ceva, dar inca asteptam sa se imbunatateasca situatia.
Vali Porcisteanu si Dan Dobre le multumesc sponsorilor principali , Prista Oil si Vallino, ca si colaboratorilor lor: Pirelli, Colina, Exedge, actioncamera.ro, Pilot Power Tuning, Corsig.