Sezonul 2012 al Campionatului National de Raliuri Dunlop e pe cale sa debuteze, prima etapa fiind Tess Rally. Organizatorii traditionalei etape de la Brasov le propun in acest an echipajelor 8 probe speciale in lungime de 113.5 km din totalul de 303.75 ai raliului. Ca o noutate fata de anul precedent, startul se va da din Livada Postei, iar prima speciala va fi celebra “Poiana”, in urcare.
Dupa urcarea pe “Poiana”, echipajele vor ajunge in centrul orasului pentru Brasov Rally Show, astfel incheindu-se prima zi a Tess Rally. In cea de-a doua zi se vor parcurge specialele Paraul Rece, Rasnov, Babarunca, Cheia si Poiana.
Shakedownul se va desfasura pe o portiune a specialei Rasnov, spectatorii putand vedea la treaba echipajele de la clasele 5,6,8,9 intre orele 13:00 – 16:30, iar pe cele de la clasele 2,3,11 intre 16:30 si 20:00.
Vineri, 30 martie, startul primului echipaj este programat pentru 16:01, iar sambata la ora 9:01. Tess Rally se incheie tot sambata, la ora 22:00, cu festivitatea de premiere de la Hotel Aro-Palace.
Pentru prima etapa a sezonului s-au inscris nu mai putin de 59 de echipaje, insa numarul acestora ar putea suferi modificari pana in momentul startului. 6 din cei 59 de concurenti vor evolua la clasa 2, in afara de Dan Girtofan care va veni cu Skoda Fabia S2000, toti urmand sa concureze cu modele R4 (Mitsubishi Lancer Evo X sau Subaru Impreza).?Printre noutati amintim reaparitia lui Csaba Spitzmuller.
Vali Porcisteanu: ??n 2011, dupa opt ani de munca, am reusit c?stigarea titlului de Campion National Absolut. Este o performanta remarcabila, fiind cu aceasta ocazie cel mai t?nar campion national de raliuri din toate timpurile ? la 28 ani. Pe l?nga asta, ne bucuram ca dupa o pauza de trei ani, am reusit sa demonstram ca cea mai ?nalta treapta a podiumului poate fi ocupata si de un echipaj rom?n si acest lucru ne da ?ncredere ca putem continua ?n acest ritm. S-a dovedit de fiecare data ca ?n motorsport nu se poate face performanta dec?t atunci c?nd ai alaturi parteneri puternici. Prin acest parteneriat, ?mpreuna cu BCR Leasing, Colina Motorsport, Pirelli Tyre si Vallino, avem ?ncrederea ca putem obtine rezultate foarte bune ?n sezonul competitional 2012, dar si ?n viitoarele editii ale Campionatului de Raliuri al Rom?niei.?
Marco Tempestini: “La fel ca ?n fiecare an, eu si Dorin ne propunem sa avem ritmul din raliurile la care luam startul ?n afara tarii si sa fim ocoliti de probleme tehnice. Daca vom reusi acest lucru, cu siguranta ca ne vom afla ?n lupta pentru titlul de campion national absolut p?na la sf?rsit.”
Bogdan Marisca: ?Emotiile startului ?ntr-un nou sezon al Campionatului National de Raliuri ne-au cuprins si pe noi, mai ales ca anul acesta vom evolua pe o noua masina, un Subaru Impreza STI R4. Sper ca ?mpreuna cu Sebi Itu, sa ne adaptam c?t mai repede la tinuta de drum a noii masini. Bine?nteles ca ne dorim o clasare c?t mai buna la sfarsitul raliului, care s-ar traduce si ?n puncte importante pentru echipa, pastrarea titlului la echipe fiind unul dintre obiectivele noastre principale ?n 2012.?
La clasa 3 s-au inscris 13 concurenti, insa, din pacate, Horatiu Savu, nu se va putea prezenta la start, din cauza unui accident cu bicicleta suferit weekend-ul trecut. Noutatile la aceasta clasa sunt reprezentate de un obisnuit al Dakar-ului, si anume Marcel Butuza, revenirea lui Heinz Goellner si a lui Razvan Trisnevschi in CNR, trecerea lui Simone Tempestini la o masina integrala si noul copilot al lui Edwin Keleti. O alta noutate este prezenta lui Francois Delecour, la volanul unui Renault Megane, desi initial era vorba ca va veni cu un Ford Fiesta RRC de clasa 2.
Simone Tempestini: “Anul acesta voi continua sa acumulez experienta, mai ales ca am trecut pe o masina mult mai puternica. Am efectuat peste 250 de kilometri de teste ?n Italia cu noua masina pe circuitul de la Franciacorta dar si pe probe speciale utilizate ?n Rally di Luino-Montegrino. Masina este mult mai puternica si diferita dec?t toate masinile pe care am mai concurat p?na acum si sper sa ma adaptez c?t mai repede. De-abia astept sa ?nceapa Tess Rally Brasov!”
Edwin Keleti: ?Pentru mine 2012 este un dublu ?nceput de sezon: pe de o parte voi concura alaturi de un copilot nou, Boti Csomortani, pe de alta parte ?mpreuna vom reprezenta un nume foarte greu si respectat, si anume BCR Leasing. Ne dorim mult ca acest parteneriat sa fie un succes, at?t sportiv, c?t si de imagine. Este foarte bine ca o companie de aceasta anvergura s-a alaturat sportului nostru. Aceasta demonstreaza importanta interconexiunii dintre zona de business si cea de sport. La acest capitol, ne propunem sa intram ?n top 6 al clasamentului general si top 3 al clasei 3, alaturi de excelenta echipa tehnica de la Colina Motorsport, condusa de George Serban, pneurile de competitie Pirelli, care au fost parte integranta a succesului din ultimele sezoane si Star Lubricants, importator Mobil 1. ?
Clasa 5 aduna 5 echipaje, principalii candidati la titlul acestei clase fiind George Grigorescu, Alex Filip si Sebastian Barbu.
Alex Filip: ?Sunt foarte ?nc?ntat, dar mai ales onorat pentru ca am fost invitat sa fac parte din BCR Leasing Rally Team. Consider acest moment un nou ?nceput si vreau, ?mpreuna cu copilotul meu, Bogdan Iancu, sa ne ridicam la nivelul de profesionalism al oamenilor care se afla ?n spatele acestei echipe. Munca si ?ncrederea lor ne obliga la rezultate sportive notabile ?n acest sezon competitional. ?n acelasi timp, ma bucur ca ?nca un brand de notorietate se adauga ?n portofoliul partenerilor echipajului nostru, alaturi de Orange, Renault, Michelin, Mobil 1 prin Star Lubricants si Colina Motorsport.?
Pentru clasa 6 s-au inscris 6 echipaje, pe langa obisnuitii Vlad Cosma, Norbert Bereczki si Ekaterina Stratieva, aflandu-se si Vlad Stoica, Adrian Dragan si Cosmin Gavrilas.
Vlad Cosma, dupa testele de la Tarnita: “Am testat masina, abia ce a fost refacuta iar in primele ture am facut putin rodaj. Acum am inceput sa mergem mai tare, sa facem cateva setari. Este un pic prea alunecos pentru ceea ce ne asteptam si cum credem ca va fi la Brasov, dar in principiu nu e neaparat sa setam masina, deoarece avem setup-ul de la Raliul Brasovului de anul trecut. E important sa ne setam pe noi, sa ne intram in ritm, deoarece de la Sibiu Rally Show nu ne-am mai urcat in masina de curse, ne dezmortim si vrem sa fim gata pt Brasov. Iar daca anul trecut 5 secunde au facut diferenta intre locul 1 si 2 la finalul sezonului, anul acesta vrem sa fim 5 sec in fata locului 2.?
Adrian Dragan:??Eu vreau ca doar primul raliu sa fie de acomodare, dupa care vom privi realist si in functie de concurentii din clasa. La Raliul Brasovului vreau sa ne acomodam, sa ne intram in ritm, iar apoi, sa obinem 1-2 podiumuri la clasa 6 incepand cu a doua etapa. La 2 Roti Motrice e putin mai complicat, dar este foarte bine ca ne batem cu fosti campioni: George Grigorescu si Vlad Cosma, ceea ce te ajuta din punct de vedere competitional si sa evoluezi.?
Clasa 9 aduna cele mai multe echipaje, si anume 17, dintre care 14 vor evolua si in cadrul Cupei Dacia. Cei care au ales alte masini pentru aceasta clasa sunt Adrian Grigore (Honda Civic), Szabo Csongor (Suzuki Swift) si Claudiu Negrila (Suzuki Swift).
Raul Badiu: “Target-ul in 2012 este acumularea de experienta, acomodarea cu ce inseamna raliuri, iar daca evolutia noastra va fi ascendenta, de ce sa nu si vizam spre finalul sezonului locuri fruntase! Ramane de vazut, pana acolo avem multi kilometri de parcurs si foarte multe de invatat.”
Adrian Grigore: “Am decis impreuna cu navigatorul meu sa nu schimbam masina, in primul rand pentru ca vrem sa beneficiem de experienta acumulata anul trecut. Cu toate ca am avut doua momente mai putin placute ? iesirea in decor de la Tg Mures si abandonul tehnic de la Iasi ? ma pot declara multumit de tot ceea ce am invatat in perioada precedenta. Au fost si situatii fericite, locul I la Brasov, argintul de la Arad si cred ca era normal ca in acest an sa nu o luam din nou de la zero”
Florinel Tincescu: “Eu si noul meu copilot Iulian Nicolaescu vom evolua ca si sezonul trecut pe un automobil Dacia Logan. Weekend-ul trecut am participat la o sesiune de teste la capatul careia ma pot declara foarte multumit de cum a decurs aceasta. L-am avut ?n dreapta pe Bogdan Marisca, de la care am avut si am foarte multe de ?nvatat. Sezonul acesta ne dorim o pozitie c?t mai buna ?n clasamentul Cupei Dacia dar si un loc pe podiumul clasei 9.?
Clasa 11 va avea 10 echipaje la start, printre care se va afla si pilotul Napoca Rally Academy, Danny Ungur.
Danny: “Ma ?ntorc la dragostea mea mai veche, Mitsubishi Lancer Evo VI. Am mai pilotat o astfel de masina timp de patru sezoane, ?ntre 2001 si 2005, iar ?n ultimul an am reusit sa c?stig titlul de campion national la Grupa N. Eu si Toni, avem doua obiective foarte clare: pastrarea titlului de campioana nationala pe echipe pentru Napoca Rally Academy si c?stigarea clasei 11.”
Sebastian Stanciu: “Pentru mine raliurile reprezinta ceva nou fata de viteza in coasta. Dictarea, lucrul in echipa si prezenta unui copilot, numarul mult mai mare de kilometri de proba speciala, service sub presiunea timpului si multe altele, sunt lucruri noi pentru mine. Sunt bucuros ca am alaturi de mine un copilot cu experienta, alaturi de care am reusit sa efectuez o sesiune de teste impreuna cu cei de la Colina. Am parcurs impreuna in jur de 60 kilometri in regim de trafic inchis, care ne-au fost de un real folos. Av?nd in vedere ca totul este nou pentru noi, obiectivul nostru este sa terminam cursa, sa facem cat mai putine greseli si sa ne sudam ca si echipaj. Daca reusim sa facem toate aceste lucruri, putem face o figura frumoasa.”
Lista de inscrieri pentru Tess Rally se incheie cu clasa 12, clasa la care vor fi prezente 2 echipaje.
In ceea ce priveste echipele, se pare ca in acest sezon se vor lupta pentru titlul suprem nu mai putin de 4 echipe si anume: obisnuita si campioana en-titre Napoca Rally Academy (Marco Tempestini, Bogdan Marisca, Danny Ungur, Vlad Cosma, Simone Tempestini, Florinel Tincescu) si nou infiintatele BCR Leasing Rally Team (Vali Porcisteanu, Edwin Keleti, Alex Filip), ESD Rally Team (George Grigorescu, Francois Delecour, Bogdan Barbu, Horatiu Ionescu Cristea), SRC Rally Team (Horatiu Savu, Florin Crisan, Raul Badiu) si Jack Daniel’s Rally Team
Marco Tempestini (lider NRA): “Pastrarea titlului de campioana nationala la echipe pentru Napoca Rally Academy va fi obiectivul nostru principal. Deasemeni, vom continua sa sustinem tinerii piloti, precum Vlad Cosma, Simone Tempestini si Florinel Tincescu.”
Alexandru Pitigoi (Director General Colina Motorsport), despre BCR Leasing RT: “Cei care ne cunosc stiu ca suntem ? <Pasionati de masini, inspirati de performanta!> ? asa cum afirma si sloganul nostru. Asemeni tuturor celor implicati ?n acest proiect, avem o pasiune comuna si tintim ?ntotdeauna sus. De aceea suntem convinsi ca BCR Leasing Rally Team este o echipa de succes si speram ca rezultatele pe care le vom obtine vor fi pe masura obiectivelor pe care ni le-am propus ? c?stigarea titlului, at?t la piloti, c?t si la echipe. Multumim BCR Leasing pentru faptul ca s-a alaturat acetui proiect si uram bafta echipajelor care vor lua startul saptam?na viitoare la Brasov.”
Asadar, nu ratati prima etapa a noului sezon al Campionatului National de Raliuri, sezon care se anunta a fi unul dintre cele mai disputate din ultimii ani.??Echipa RallyMax ureaza gaz maxim tuturor echipajelor si insanatosire grabnica lui Horatiu Savu!