Danny Ungur: Deoarece Napoca Rally Academy nu are in garaj o masina de clasa 11 am mers pe ideea de a cumpara sau inchiria pentru Raliul Brasovului. Povestea inainte de Brasov e cam asa: motivul lipsei echipajului Danny/Toni de pe lista de start in termenul limta nu a fost de fita, ci de musai. Ne-am aliniat la clasa 11 in lipsa clasei 19 cu noua masina, un Mitsubishi EVO 6.
Dupa multe cautari, mailuri si telefoane am gasit masina in Ungaria prin intermediari. Am avut noroc cu anularea etapei de la Eger deoarece masina era pregatita pentru start acolo si astfel era disponibila. Am negociat la pret si am batut palma cu el cu o saptamana inaintea Raliului Brasovului. Masina am vazut-o doar in poze, dar mi s-a spus ca e cea care a concurat in 2011 la Raliul Aradului.
Pentru clasa 11 (fosta grupa H) puteam sa aleg un WRC expirat, care costa foarte mult, un Subaru, o Toyota sau Mitsubishi 6 sau 7, deoarece se pare ca FRAS accepta EVO 7 si la clasa 3 si la clasa 11.
Ungurii foarte profi, ce am discutat cu ei aia au facut. N-au adus alta masina, desi aveau 3 EVO 6 in garaj. O sa? inchiriem aceeasi masina si pentru Timis Rally!
RallyMax:?Ai revenit la o veche iubire, sa-i spunem asa: Mitsubishi Evo 6. Cum te-ai readaptat la masina? Spune-ne cateva detalii despre ea.
Danny Ungur: E un Mitsubishi Evo 6/9, cusca e EVO 6 si motorul e de EVO 9. Cu restrictor de 34, masina merge foarte bine. Shakedown-ul ne-a prins grozav, ne-am inteles bine cu masina, iar in timpul raliului n-am mers la limita deoarece ne-ar mai fi trebuit niste teste pentru asta.
Singura problema am avut-o cu franele. La toti pilotii care merg cu stangul in frana se inmoaie frana si ramai cu ele mai slabe, mai ales pe coborari: pe Paraul Rece sau pe Babarunca pe final.
Despre masina, e ca un mini R4. Nu un mini WRC cum exagereaza lumea, ca as avea 3 diferentiale: central, fata si spate! Masina are restrictor de 34, electronica Motex 800, merge cu bioetanol, cutie cu craboti, suspensie Reiger pe 3 cai, placute ferodo Racing, pe care probabil le voi schimba.
RallyMax: Am vazut in filmarea de pe PS1 Poiana ca te-ai distrat. Cum ti-au placut probele cu zapada?
Danny Ungur: Normal ca te distrezi, sunt raliuri la care iti iese totul din prima. Asta a fost unul dintre ele, ne-a iesit din start totul, perfect, chiar si faptul ca am corespndat prin mailuri si a aparut o masina pregatita perfect.
RallyMax: Ai declarat ca n-ai mai concurat cu atata zapada din 2009, tot de la Raliul Brasovului. Se compara conditiile si zapada de atunci cu cea din 2012?
Danny Ungur: Niciodata n-am prins asa zapada! Nu mi-a placut deoarece n-am avut aderenta. Asa alunecos nu-mi amintesc sa fi prins vreodata. In 2009 am prins multa fleasca pe Poiana Marului. Aici altitudinea era mai mare, era mai multa zapada si cum puneam gazul aluneca, cu tot cu ALS oprit. Din cauza zapezii, unde Delecour a iesit in sant, era sa ratez urmatorul viraj, chit ca rulam extrem de incet. Nu e deloc placut cand nu poti controla masina. Acest lucru face parte din raliuri, pana la urma, pentru mine a fost ok ca am terminat, dar de exemplu pe Vlad nu l-a avantajat deloc. La Tirgu Mures in 2011 am avut zapada dar nu era asa mare si nu era chiar asa frig afara. Acum era atat de frig incat si cu cauciucuri de iarna era foarte greu!
Nu ne place cand se decide un raliu din cauza pozitiei la start. Clasamentul general s-a decis dupa prima proba, cand Vali a luat un avans mare si a stiut sa-l gestioneze pana la final.?
RallyMax: Ce tactica ai folosit? Ma refer la alegerea cauciucurilor si motive.
Danny Ungur: Din start cauciucuri de iarna, nu trebuia sa pun altceva. O singura data pe bucla Paraul Rece ? Risnov ar fi trebuit poate altceva, dar pe final de Rasnov au prins bine pe fleasca de sus unde Grigorescu s-a rasturnat. Am ales aderenta buna data de cauciucurile moi de iarna in defavoarea celor intermediare.?
Pe Babarunca dus intors m-am simtit bine, probabil la intors, pe uscat, ar fi fost mai eficiente cauciucurile intermediare.?
RallyMax: De cand faci parte din Napoca Rally Academy ai evoluat pe Citroen C2, Subaru Impreza si Mitsubishi EVO 6. Pe care o preferi si de ce?
Danny Ungur: Am concurat pe 4: prima Subaru N11, a doua Subaru N14(upgrade la N15) , Citroen C2 si Mitsubishi EVO 6. Ultima mi-a placut cel mai mult deoarece e cea mai puternica si am putut face ce am vrut cu ea. Foarte docila si exacta, mi-a placut, fiind o diferenta la 20-30 de cai.
RallyMax: Care sunt obiectivele tale in sezonul 2012?
Danny Ungur:?Primul loc peste tot, ca de obicei. N-as vorbi prostii daca n-ar fi realizabil cu echipa, colegii si echipamentul care il avem. La Timisoara vom merge pe acceasi masina si speram la primul loc peste tot: clasa 11 si echipe pentru noi, dar si primele locuri pentru toti cei din Napoca Rally Academy.