Dupa interviul cu echipajul feminin Ekaterina Stratieva/Carmen Poenaru, ne-am gandit sa vedem ce au de spus membrii echipajului #475 despre debutul lor in Campionatul National de Raliuri. Costi Stratnic si Andrei Mitrasca sunt ambii participanti in Campionatul National de Viteza in Coasta si au decis ca in 2012 sa ia startul si in raliuri, pe un Renault Clio, dupa ce la Raliul Bacaului s-au aliniat la start cu o Dacia Logan. Desi au fost exclusi la finalul Raliului Brasovului, etapei de debut, cei doi au surprins avand rezultate si timpi foarte buni pe probele speciale, culminand cu victoria in clasamentul debutantilor la Timis Rally.
RallyMax: Desi incheiat cu o excludere, Raliul Brasovului a decurs excelent pe probe pentru voi. Acum la Timisoara ati terminat pe locul intai la debutanti. Cum v-ati simtit in timpul celor 2 raliuri??
Costi : Pentru mine au fost doua experiente extraordinare. La Brasov am mers pe zapada cu gume de uscat, am mers pe uscat cu gume de iarna, am mers cu geamurile aburite. Si nu am uitat nici de strategie. Am fortat pana cand a trebuit. Tin minte ca inainte de ultima proba de la Brasov i-am spus lui Andrei ?Imi pare rau dar o sa mergem incet. E pacat sa scapam rezultatul pe care il avem in buzunar.? La fel a fost si la Timisoara unde drumurile au fost mult mai grele pentru masina mea. Timpii au fost multumitori in ambele intreceri. Am fost acolo cu baietii cu experienta de multe ori. M-am simtit foarte bine pe probe si cred ca si Andrei a savurat din locul lui. Nu stiu cat ii este de usor sa stea in dreapta si sa nu fie el in control dar pana acum s-a descurcat bine.
Andrei😕Intre noi lucrurile functioneaza foarte bine. Exista un clic, o intelegere pentru nevoile celuilalt. Si in plus cred ca in multe privinte avem aceleasi nebunii. Mai e si varsta care e apropiata si chiar daca suntem debutanti nu ne aruncam orbeste pe probe.
RallyMax:?De unde provine ideea echipajului Costi Stratnic/Andrei Mitrasca? Cum e pentru Andrei sa stea in dreapta si nu la volan?
Costi: Adevarul e ca nu a fost programat nimic. Pur si simplu am ajuns impreuna la Bacau anul trecut sa ne distram cu Dacia pe macadam si dupa aceea lucrurile au venit de la sine. Stiu ca cineva ca el mai devreme sau mai tarziu isi va dori volanul lui la raliu dar noi ne simtim bine impreuna si in plus nu trecem neobservati. Puteam sa imi iau un copilot cu experienta care sa ma invete multe dar pentru mine e mai important ca relatia cu cel de langa mine sa fie mai mult decat una oficiala. ??
Andrei: Ne-am cunoscut anul trecut la coasta si s-a legat o prietenie. In unele privinte ne potrivim perfect. In altele suntem complet diferiti. Sincer, si asta m-a surprins si pe mine, sa fiu in dreapta nu e deloc frustrant. E foarte interesant cum traiesc competitia ca si cum as fi la volan. Exista momente in care imi vine sa-i spun cum sa mearga dar nu sunt dese. Si de multe ori s-a dovedit ca nu aveam dreptate. El simte masina mult mai bine, eu am un alt job.
RallyMax:?Cum va simtiti in CNR? Care este senzatia unui raliu, ce implica multi kilometri de proba speciala si comunicare a echipajului?
Costi: Am fost putin dezamagit sa constat ca la raliu atmosfera e mai rece ca la coasta. Pe de alta parte sunt si mai multi bani, mai multa logistica, mai mult spectacol, mai multe mediatizare, miza e mai mare. Kilometri pe care ii parcurgi la raliu sunt o experienta pe care coasta ti-o ofera in timp mult mai indelungat sau niciodata. Drumurile pe care am mers la Timisoara nu le gasesti la coasta. Niciodata la coasta nu o sa incetinesc pe o portiune de drum dreapta pentru ca este denivelata. Ca echipaj, e foarte important sa nu fie tensiuni, sa te bazezi pe celalalt sa il simti cand nu e in apele lui si sa ii anticipezi scaparile. Noi suntem la inceput, invatam in acelasi timp si facem greselile impreuna. ??
Andrei😕Raliurile sunt cu totul alt sport decat coasta. Culmea e ca nu e neaparat mai greu. Dar mai complex, cu siguranta. Din dreapta, eu vad cu totul alta competitie. Costi e cel care transpira si munceste. Si in plus, tot el e cu bugetul. Rolul meu e sa-mi fac griji si sa nu gresesc. Dar in acelasi timp sa-i ofer un confort. Deocamdata confortul vine din prietenie si mai putin din dictarea buna sau proasta. Acei multi kilometri implica o capacitate de concentrare de lunga durata. Si nu in ultimul rand un mod de a trece peste piedici fara sa te afecteze pe termen lung.
RallyMax:?Care sunt planurile si obiectivele voastre in CNR 2012? Cate etape doriti sa evoluati?
Costi: Mi-ar placea sa fac toate etapele dar m-as hazarda daca as spune de pe acum ca le voi face. Planul este sa merg la cat mai multe si daca o sa ma pot bate pentru un loc in primii trei debutanti cred ca as fi multumit. Deocamdata am facut doua etape si obiectivele sportive au fost indeplinite. Pacat totusi de Brasov.
Andrei: De la inceput l-am indemnat pe Costi sa-si seteze obiectivul pe titlu la debutanti. El insa e mai precaut ca mine. Si din cauza ca inca nu poate sa spuna daca face toate etapele desi stiu sigur ca asta isi doreste. Mai trebuie sa tinem cont ca la etapele de macadam vom merge cu Dacia Logan si stim cu totii cat de nebuni sunt loganistii. Nu va fi deloc usor printre ei. Mai sunt si cele 25 de puncte pe care le-am scapat la Brasov. Cu siguranta, daca vom merge la multe etape, un podium final la debutanti ar trebui sa fie realizabil.
RallyMax:?Va fi afectata prezenta in CNVC a amandurora din cauza evolutiei din CNR?
Costi: Dupa doua raliuri duse pana la capat, coasta nu va mai fi asa de solicitanta. Sunt cateva etape sambata si duminica si asta pentru mine e bine. Am un job solicitant iar raliurile imi consuma si asa mult timp.? Voi merge si la coasta dar inca nu mi-am setat obiective.
Andrei: Prezenta mea in CNVC nu este afectata. Din fericire, sunt unul din putinii piloti care pot spune de pe acum ca vor face tot sezonul 2012. Anul asta insa, pe langa Ibiza ?Ruxi diesel voi avea ocazia sa particip si cu o Skoda Fabia diesel pregatita de Avia Motors. Sper ca si Costi sa fie la cat mai multe etape. De abia astept sa il vad mult mai relaxat la coasta dupa ce a trecut testul raliurilor.
RallyMax:?Care sunt obiectivele pentru CNVC 2012?
Costi: Sa ma folosesc de acest campionat sa mai fac kilometri. Sa ma bucur mai mult de masina care acum e mult mai cuminte. Daca e sa ma gandesc la rezultate, acum ca nu mai sunt debutant trebuie sa lupt pentru un podiumuri la H3 sau la 2 RM. Depinde si de concurenta.
Andrei:?Pentru moment imi doresc sa ajung la 50 de etape fara abandon. As vrea sa mai punctez niste clasari pe podium ori la A3 ori la H4. Inca nu am hotarat. Din pacate pentru sport, anul acesta sunt nevoit sa pun imaginea inaintea rezultatelor. Vor exista multe etape in care voi face doar o urcare de calificari si una de concurs pentru ca proiectul in care sunt implicat asa a fost gandit. Pentru Costi mi-as dori sa nu mai scape podiumul la H3 si la 2RM. Depinde mult de ce masini vor veni. La coasta nu e ca la raliu. Mai scoti din mana, din fiabilitate. La coasta ai cai, ai cauciucuri, esti sus. Nu ai, esti batut. Punct.?
RallyMax:?Care sunt planurile pentru Raliul Bacaului??
Costi: Planul este foarte simplu. Sa-l ducem pana la capat si daca se poate sa fim acolo cu baietii cu Loganurile. Stiu ca nu va fi usor dar eu niciodata nu ma duc la un concurs doar sa-l termin. Chiar daca uneori ma mai autoconving ca cel mai important este sa ajung la final in suflet am avut intotdeauna nevoia sa fiu cat mai sus. Rezultatele vor vorbi.
Andrei: In momentul asta singurul plan este sa fim acolo si sa tinem cat de cat pasul cu greii Cupei Logan. Aici insa cel mai mult depinde de Costi. Singurul lucru pe care pot eu sa il fac este sa il sustin moral si sufleteste. Si eventual, ca sa nu se plictiseasca, sa-l mai anunt o data inainte cu doua zile de raliu ca nu pot merge. Cred ca mi-ar sparge cauciucurile la Ibiza.?