Cu o victorie de etapa la Timis Rally si o clasare pe pozitia secunda la Raliul Bacaului in clasamentul juniorilor, Rares Tomita este liderul pilotilor sub 25 de ani, ocupand si ultima pozitie a podimului in cadrul clasei 3, dupa piloti cu experienta pe integrale: Lucian Preda si Edwin Keleti. Rares ne-a raspuns intrebarilor despre trecerea la Mitsubishi Evo 9, cooptarea lui in Jack Daniel’s Rally Team si planurile din acest sezon de CNR.
RallyMax:?Salut Rares! Sa o luam cu inceputul: ai trecut de la Honda Civic Type R la Mitsubishi Evo 9 ex. Gergo Szabo incepand cu Raliul Tara Barsei 2011. De ce aceasta trecere si cum te-ai adaptat la o masina integrala?
Rares Tomita:?Salut! Da, odata cu Raliul Tara Barsei 2011 a avut loc o mare schimbare in cariera mea in motorsport. Am achizitionat de la Gergo masina cu care el a participat pana atunci in CNR.? Inainte de Raliul Sibiului el l-a sunat pe Levi (copilotul meu) si i-a spus ca masina este de vanzare si daca nu suntem interesati. Am considerat impreuna cu Levi si cu tatal meu ca acest efort financiar trebuie facut si asa am achizitionat masina de la Gergo. In saptamana raliului de la Sibiu am ajuns la un accord si am batut palma. Urma sa participam cu Mitsuba de indata ce Gergo termina de pregatit Evo 10-le lui. Am sperat ca voi participa cu ea inca de la Raliul Aradului dar din pacate el nu si-a terminat masina si asa am asteptat cu nerabdare raliul de la Brasov. Cu masina m-am inteles foarte bine inca de la testele efectuate in Ungaria inainte de raliu. Cred ca pana acum este cea mai buna decizie luata de mine de la debutul meu in raliuri.
Doresc pe aceasta cale sa-i multumesc lui Gergo pentru tot ajutorul acordat de cand am luat masina de la el.
RallyMax:?Ai fost considerat de multi revelatia jumatatii secunde de sezon 2011, ocupand locul 5 in clasamentele generale ale Raliul Iasiului si Bacaului. Cum comentezi?
Rares Tomita:?Intr-un fel si pentru mine cele doua raliuri au fost o surpriza. Ma asteptam sa merg bine dar nu chiar asa de bine. Dar cand te intelegi bine cu o masina atunci totul merge de la sine. In plus, am avut langa mine un copilot cu experienta si care m-a ajutat si inca ma ajuta foarte mult. Doresc sa-i multumesc si lui pentru increderea acordata si pentru tot ajutorul. Ma bucur ca multi m-au considerat o revelatie si doresc sa le multumesc.
RallyMax:?La debutul sezonului 2012, pe prima proba a Raliului Brasovului, ai avut parte de un eveniment neplacut: o iesire in decor. Care e povestea?
Rares Tomita:?Cu o ora inainte de startul oficial cand m-am uitat pe geam nu-mi venea sa cred. Stiam ca Gergo are niste cauciucuri de zapada in camion dar nu erau de zapada mare ci doar de fleasca. Am incaltat acele cauciucuri si am plecat spre prima proba. La start am vazut ca este doar apa pe drum si am spus ca e ok deoarece cauciucurile erau foarte bune pentru ce era pe jos. Si asa a si fost pe prima portiune de proba. Din pacate la celebrul ac de par de la inceputul probei dorind sa fac putin spectacol am intors masina si am pierdut ceva timp. Dorind sa recuperez timpul pierdut am mers destul de tare. Din pacate, unde este sosirea de la coasta, zapada a crescut atat de mult incat nu mai vedeam nici urmele celui care a luat startul cu un minut in fata mea. Pe un viraj de dreapta 3 rotund, masina a subvirat deoarece diferentialul era pe fata si pana sa ajung sa ?arunc? spatele deja era prea tarziu si masina a intrat in sant. Am pierdut aproximativ 14 minute si pentru noi raliul a fost terminat. Din fericire am putut merge mai departe si am acumulat multa experienta fara stres.
RallyMax:?Dupa episodul nefericit de la Brasov ai confirmat din nou ca te poti bate de la egal la egal cu concurentii de la clasa 3, ocupand la finalul Timis Rally un binemeritat loc 2 la clasa 3. Cum a decurs raliul pentru tine?
Rares Tomita:?Pentru mine Timis Rally este ca acasa, eu fiind jumatate timisorean. Imi plac foarte mult probele de acolo. A fost un raliu bun pentru mine. Pot sa spun ca acel raliu a fost primul pe asfalt cu aceasta masina. Nu ma asteptam sa ma inteleg asa bine cu masina si pe asfalt. Am mers bine si din nou am invatat foarte multe din acel raliu. La inceputul sezonului am dorit sa mergem bine pe asfalt, sa nu pierdem multe puncte fata de adversarii nostrii. Cu ceva noroc am terminat primele doua asfalturi pe pozitii bune la clasele la care noi participam.
RallyMax:?Raliul Bacaului ti-a adus din nou cateva probleme tehnice. Care au fost motivele care te-au retinut sa ai un parcurs mai bun?
Rares Tomita:?Problemele au fost tehnice dar nu din cauza masinii ci din cauza mea. Pe prima proba am fost surprins de virajul in care si Bogdan Marisca si Edwin Keleti au avut probleme, si am iesit in decor lovind roata stanga fata. Dupa lovitura am dejantat roata, dar partea mai rea a fost ca am indoit bratul si am avut de suferit si pe urmatoarele doua probe. Din pacate timpul pierdut, aproximativ 4 minute jumatate, a fost mult prea mare pentru a mai putea face ceva in clasament. Din nou a urmat o cursa in care am incercat sa invat lucruri noi. Si din fericire acest lucru s-a si intamplat.
RallyMax:?Care iti sunt obiectivele pentru sezonul 2012 la clasa 3, dar si in clasamentul general si cel al juniorilor??
Rares Tomita:?Principalul meu obiectiv este castigarea clasamentului juniorilor. Am vazut la Bacau ca acest lucru nu va fi usor deoarece Simone este un pilot rapid si care va creste de la cursa la cursa. La clasa 3 obiectivul este o clasare pe podium la sfarsitul sezonului. Adversarii sunt foarte puternici si cu mult experienta. Am vazut ca si Bogdan va veni la aceasta clasa si va fi foarte greu de realizat acest obiectiv. Dar am incredere in mine si consider ca sunt destul de rapid. Iar in clasamentul general obiectivul este cel de a intra in primii 10.
RallyMax:?Incepand cu sezonul 2012, faci parte din Jack Daniel?s Rally Team, alaturi de Gergo Szabo si Catalin Berari. Care iti sunt obiectivele in acest sezon alaturi de echipa, dar si pe termen lung?
Rares Tomita:?La inceputul sezonului cand Levi mi-a spus ca suntem doriti in echipa Jack Daniel`s am fost foarte fericit. Nu mai facusem parte din nici o echipa pana atunci. Pe aceasta cale le multumesc celor de acolo ca m-au primit cu caldura in echipa si sa le promit ca nu-i voi dezamagi. In primul rand obiectivul cu echipa este de a transmite spectatorilor si nu numai mesajul nostru de responsabilitate: CONDU RESPONSABIL, NU BEA LA VOLAN: NU BEA LA VOLAN! ?In al doilea rand dorim ca la fiecare cursa sa adunam cat mai multe puncte si la sfarsitul sezonului sa fim pe primul loc. Din pacate inceputul nu a fost foarte bun dar sunt singur ca norocul nostru se va schimba si vom incepe sa castigam etape.
RallyMax:?Multumim, iti uram multa bafta in acest sezon!?
Rares Tomita:?Multumesc si eu. Doresc sa le multumesc pe aceasta cale si parintilor mei care inca de la debutul in raliuri m-au sustinut si continua sa o faca, lui Levi pentru tot ceea ce face pentru mine, lui Gergo si lui Karcsi, partenerilor nostrii Centrul Auto-Moto SERA, Compa, Jack Daniel`s Rally Team, Gilroy Energy Drink si nu in ultimul rand echipei de asistenta in frunte cu Cornel care sper sa ma ierte pentru inceputul destul de zbuciumat de sezon.?