Dupa o jumatate de sezon 2010 desfasurata pe macadam, timp in care Alex Mirea a obtinut clasari in topul Cupei Dacia si a clasei 9, tanarul pilot a revenit in Campionatul National de Raliuri dupa o absenta de aproximativ un an si jumatate. Cu materialul de concurs schimbat, Alex a dovedit ca inca se poate ridica la un nivel competitional care sa aduca rezultate, obtinand prima pozitie a clasei 9 la finalul Transilvania Rally.
RallyMax:?Salut Alex! Trebuie sa te felicitam pentru victoria de la Transilvania Rally, la revenirea ta in Campionatul National de Raliuri Dunlop! Cum te simti dupa acest rezultat?
Alex Mirea: Salutare! O sa vorbesc la plural pentru ca in masina nu sunt singur, deci fara Dragos rezultatul nu ar fi fost acelasi. Multumim pentru felicitari si multumim in primul rand celor din jurul meu care au facut posibila participarea la acest raliu pentru ca nu a fost chiar simplu!?Dupa o victorie nu ai cum sa te simti decat bine. Ne face sa ne simtim si mai bine faptul ca dupa o pauza de un an si jumatate in CNR, am reusit sa castigam de la prima participare cu o masina noua si cu multe probleme tehnice.
RallyMax:?Ai castigat clasa 9 ?la pas?, cu un avans de aproape un minut fata de al doilea clasat. Tinand cont de acest rezultat, cum ti s-au parut probele de la Cluj, stiind ca in 2010 cand le-ai parcurs in acest sens ultima oara, ai avut probleme cu multiple pene de cauciuc.
Alex Mirea:?Am inceput raliul cu o presiune destul de mare avand in vedere ca multi ne considerau favoriti insa noi stiam ca avem multe de descoperit la noua masina iar pauza lunga va conta foarte mult, lucru de care ne-am convins inca de la recunoasteri dar si in timpul concursului. Cu toate astea stiam ca avem o sansa mare pentru ca ne place foarte mult masina dar si pentru ca majoritatea concurentilor nostri directi merg pe masini mai putin performante decat a noastra. Cu toate astea trebuie sa ii felicitam pe Adi Grigore, Bogdan Barbu dar cel mai mult echipajul Raul Badiu/Sergiu Itu care a dovedit ca este foarte rapid!!!?
Prima proba de Sambata, Tarnita este preferata noastra datorita schimbarilor de aderenta si a complexitatii acesteia. Dangaul (Triunghiul Bermudelor) este proba pe care in 2010 am facut 3 pene de cauciuc iar anul asta imediat dupa start s-a rupt cureaua de la alternator si cea de servo-directie iar problemele cutiei de viteze s-au intensificat, motiv pentru care nu ne-am simtit deloc confortabil avand in vedere vitezele de top obtinute pe aceasta proba. Anul asta treaba cu penele s-a rezolvat, am evitat majoritatea interioarelor si am avut tot timpul in masina 2 roti de rezerva (cred ca am fost singurii), poate la anul rezolvam si problema curelelor.?Un rezultat mai mare decat victoria la clasa 9 este ca am castigat 6 din cele 10 Probe Speciale cu un ritm foarte prudent mai ales in a doua parte a zilei.
RallyMax:?Ce parere ai despre Transilvania Rally in noul format si cu o noua echipa de organizare?
Alex Mirea:?Trebuie sa felicitam organizatorii pentru ce au reusit sa faca: in primul rand timpii de etapa au fost foarte ok, proba mixta asfalt macadam – incantatoare, spectatori? multi atat la superspeciale cat si pe probe.
RallyMax:?De ce Honda Civic? Cum ti se pare fata de Logan? Da-ne cateva detalii despre masina.
Alex Mirea: In principiu ne doream o Honda. A fost o decizie destul de grea! In prima faza ne-am dorit o Honda Civic Type R EP3 insa datorita faptului ca eram dezavantajati in clasa in care se incadreaza masina a trebuit sa retrogradam o treapta si asa am ajuns la batranul Civic EK, o masina care mai are multe de spus din punct de vedere al performantei. Desi la prima vedere te-ai gandi ca nu avansam prin aceasta achizitie parerea mea este ca mai avem multe lucruri noi de invatat. De exemplu fata de Cupa Dacia, aici sunt mai multe reglaje de facut si nu in ultimul rand alegerea anvelopelor, capitol la care noi suntem aproape de zero din punct de vedere experienta.?Tinuta de drum a masinii este incantatoare! Fata de Logan, puterea in plus si diferentiaul autoblocant aduc un mare plus masinii, insa faptul ca pe Honda la Grupa N nu a fost omologat un repartitor de frana cred ca va face ca pe macadam diferenta intre Logan si Honda sa nu mai fie chiar atat de mare, Loganul dovedindu-se o masina extrem de rapida pe macadam.
RallyMax:?Care iti sunt planurile pentru sezonul 2012? Iti propui sa participi la toate etapele din CNR?
Alex Mirea:?Pentru 2012 planul este de a ne imprieteni cu masina pe asfalt (bifat) si pe macadam. Speram sa avem ocazia de a imprastia macadamul de la Brasov. Din pacate bugetul nici macar pentru aceste doua etape nu este dar vom face tot posibilul sa fim prezenti la Brasov.
RallyMax:?Ai fost prezent si la cele trei etape de Viteza in Coasta incheiate in acest inceput de sezon (Teliu si o dubla la Rasnov). Care iti sunt obiectivele in CNVC?
Alex Mirea: La Teliu, am participat la 4 zile dupa ce cumparasem masina si uitandu-ma pe calendar am vazut ca sunt multe etape relativ aproape de Bucuresti (precum Rasnov de doua ori, Sinaia, Campulung) motiv pentru care in afara de Resita sper sa fiu prezent la toate.?Dupa primul raliu din cariera, VTM ul nu a mai reprezentat un interes major pentru mine insa acum am nevoie de kilometri parcursi cu masina si aici este locul cu un cost mai redus.
RallyMax:?Ce parere ai despre includerea Raliului Sibiului in calendarului IRC? Cum crezi ca acest lucru va ajuta ca motorsportul din Romania sa se dezvolte si sa se faca remarcat la nivel mondial?
Alex Mirea:?Orice contact cu motorsportul international este un plus pentru Romania insa am mai spus asta, la noi cultura nu prea ne ajuta in directia asta, facand din motorsport o ramura sportiva cu prea putini fani. Strict legat de Sibiu, sunt convins ca proble speciale vor fi pe placul pilotilor iar din punctul asta de vedere, cred ca avem ocazia sa demonstram ca meritam si ca putem organiza si o etapa de WRC in Romania la cele mai inalte standarde.
RallyMax:?Multumim pentru raspunsuri! Iti dorim multa bafta in continuare si ne dorim sa te vedem la startul fiecarei etape de CNR sau de CNVC!
Alex Mirea:?Multumesc !