Dupa ce a anuntat la finalul anului trecut ca nu va mai forma un echipaj cu Vlad Cosma, Florin Dorca a aparut pe lista de inscrieri a Raliului Brasovului alaturi de Cosmin Gavrilas, cel ce a debutat in 2012 pe un Citroen C2. Curiosi, am decis sa discutam cu Cosmin pentru a afla detalii despre raliul la care vor lua startul impreuna, dar si pentru a afla ce planuri are clujeanul pentru sezonul 2013.
RallyMax:?Salut! La Raliul Brasovului, prima etapa CNR 2013, vei lua startul alaturi de Florin Dorca, fostul copilot al lui Vlad Cosma. Care sunt motivele care stau la baza formarii echipajului?
Cosmin Gavrilas:?Salutare Rally Max si fanilor sportului cu motor! Nu as putea numi motive ci mai degraba conjuncturi favorabile. Vlad si Florin au anuntat la sfarsitul anului trecut ca nu vor mai forma un echipaj incepand cu sezonul 2013 iar prietenul nostru Pop Andrei, copilotul meu de anul trecut urmeaza a fi tatic in aceasta primavara, eveniment fericit care il va tine departe de aceasta lume. Asadar la inceput de an la o cafea am aruncat intrebarea. Raspunsul a fost favorabil si uite asa am reusit sa il am in dreapta pe cel care l-a ajutat si impins pe Vlad Cosma si din punctul meu de vedere omul caruia i se datoareaza o buna parte din succesul lui Vlad. Bineinteles, dupa talentul sau incredibil si furtuna care l-au ajutat sa ajunga asa sus. Pacat doar ca se cresc asa talente si ajung sa fie trase pe linie moarta din cauza bugetara. Dar eu am o mare banuiala ca nu am vazut totul de la Vlad Cosma! Stati pe aproape 🙂
RallyMax:?In 2012 ai luat startul doar la doua raliuri: Tess Rally si Transilvania Rally. In 2013 iti propui un program complet alaturi de Florin?
Cosmin Gavrilas:?Nu plec cu asemenea calcule. Stiu ca pare ciudat si ca toata lumea face calcule la inceput de sezon dar avand in vedere ca acest sport il fac doar de placere si de satisfactie personala, targetul meu la inceput de an este ca dupa fiecare etapa sa pot spune ca am ramas cu ceva, ca am mai crescut un pic si ca ne am distrat de minune. Florin ma ajuta la Tess Rally 2013 urmand ca pe viitor daca punctual, el va avea disponibilitate, sa continuam sa alergam impreuna.
RallyMax:?De ce ai ales sa debutezi pe un Citroen C2, tinand cont ca este o masina mai greu de stapanit decat una de clasa 9?
Cosmin Gavrilas:?Poate pentru ca nu doresc si nu am cand sa fac acest lucru la nivelul Vlad Cosma, Simone Tempestini, Octa Tirnovean Florinel Tincescu si bineinteles Raul Badiu. Acesti copii cu un dar si un talent deosebit au urmat pasii firesti prin care au crescut si au acumulat experienta. Este un sport care necesita enorme resurse si financiare si de timp, fapt care la varsta si perspectivele mele nu se mai impaca. Citroen-ul iti poate da o imensa satisfactie si placere chiar daca nu reussesti sa folosesti nici 30% din resursele si potentialul masinii. De aceea am optat pentru aceasta jucarie in detrimentul unui parcurs firesc cu Dacia Logan. Lucru care nu face decat sa sublinieze natura implicarii mele in aceasta lume.
RallyMax:?Care au fost cele mai importante lucruri pe care le-ai invatat din cele doua participari din sezonul trecut?
Cosmin Gavrilas:?Cel mai important a fost sa vad si sa simt pe pielea mea ce inseamna buget. Exact cum subliniam la un articol legat de performanta vecinilor unguri, aceasta vine cu un buget enorm. Gandul in spatele capului ca o reparatie poate sa te coste ?toata? masina de strada iti ridica instant piciorul de pe acceleratie. Poate pare imbecila gandirea dar cum inaintezi in varsta te chinui tot mai mult sa prevezi viitorul si sa incerci sa te feresti cat mai mult de neprevazut. Iar cand practicarea sportului este pentru tine ca individ in primul si deseori singurul rand performanta nu prea are cum sa apara. Pentru ca este trecuta pe pagina a doua din lista de obiective.
RallyMax:?Care iti sunt obiectivele pentru 2013 in cadrul clasei 6 si in clasamentul debutantilor? Iti propui o pozitie fruntasa sau vrei sa acumulezi cat mai multa experienta?
Cosmin Gavrilas:?Vorba cuiva drag mie ?ma se non glumim? oricarui concurent ii place podiumul si cupitele si diplomele. Dar trebuie sa fi si realist. Din cate am vazut eu nu cred ca se va constitui clasa 6 anul acesta iar cat priveste debutantii sper sa urc cat mai sus in clasament. Dar de departe targetul meu este experienta si bucuria personala.
RallyMax:?La inceput de sezon, care consideri ca sunt plusurile si minusurile programului CNR 2013?
Cosmin Gavrilas:?Minusurile ar fi ca este campionat ROMANESC. Aceiasi oameni aceleasi probe aceleasi masini dar in Letonia sa zicem si ar fi de 50 de ori mai de succes si mai in favoarea sportivilor. Cand toti strang cureaua FRAS ul se ingrasa ca un vitel. Si bataia de joc suntem tot noi, concurentii. Le este greu celor cu un nume in motorsportul romanesc sa adune un buget consistent pentru 6-7 etape daramite pentru 9. Suntem absolut artificiali si ireali. Iar cei ce vor strange banii necesari pentru toate etapele vor avea de departe o sansa mult mai mare la puncte. Poate de aceea a si fost inventata aceasta ingrasare. Poate ca Bucurestiul are planuri mari pentru acest an. Dar cand la o adunare generala se prezinta 30% din cluburi ce putem sa cerem? Absolut nimic. Putem cere omeneste doar sa aiba mila de noi nicidecum sa fim respectati.
RallyMax:?In final dorim sa iti uram multa bafta la Brasov si ?gaz maxim!?
Cosmin Gavrilas:?Dragilor sa ne vedem cu bine pe probe! Puneti o vorba buna poate poate nu ninge anul acesta 🙂 Va pupa Pupi!