Campionul din 2012 de la Cupa Dacia a facut in acest sezon trecerea la clasa superioara, preluand Renault-ul Clio R3 cu care George Grigorescu a evoluat pe probe anul trecut. Bogdan Barbu a reusit sa termine Raliul Brasovului pe pozitia a treia in cadrul clasei 5 si in clasamentul masinilor cu 2 Roti Motrice, la sub 2 secunde in spatele lui Adrian Raspopa, ocupantul pozitiei secunde, si la mai putin de o secunda in fata sibianului Sebastian Barbu. Cu un astfel de debut al sezonului, lupta la 2RM se anunta interesanta, brasoveanul “Bobo” Barbu avand in plan acomodarea cu masina si atacarea titlurilor la clasa si 2RM in 2013.
RallyMax:?Salut! In primul rand dorim sa te felicitam pentru un sezon 2012 excelent. Cum ai descrie intreaga activitate competitionala de anul trecut?
Bogdan Barbu:?Buna ziua. Multumesc pentru felicitari si pentru interviu. A fost un an competitional aproape perfect, cu exceptia Raliului Aradului unde am fost nevoit sa abandonez in urma spargerii baii de ulei si a ?Raliului Iasului unde am abandonat in urma unei erori de pilotaj. In sezonul 2012 nivelul competitional?al Cupei Dacia a fost foarte ridicat si am incercat pe tot parcursul lui sa fiu competitiv la cel mai inalt nivel. Asta s-a putut realiza cu ajutorul echipei ESD Rally Team din care fac parte, care mi-a pus la dispozitie material de concurs de top si o echipa de asistenta profesionista.
RallyMax:?Sa ne amintim de Transilvania Rally 2012, unde lupta dintre tine si Raul Badiu a fost una fenomenala: timpii au fost extrem de apropiati cu diferente de cateva secunde pe probe lungi de peste 15 kilometri. A fost aceasta cea mai dificila victorie?
Bogdan Barbu:?Toate victoriile din 2012 de la Cupa Dacia au fost dificile si muncite. Imi este greu sa spun care a fost cea mai dificila cursa, dar intradevar cea de la Cluj s-a decis in penultima proba.
RallyMax:?Daca anul trecut ati fost rivali la Cupa Dacia, incepand cu acest sezon Raul s-a alaturat ESD Rally Team. Cum ai primit aceasta cooptare a tanarului sibian?
Bogdan Barbu:?Vestea cooptarii lui Raul in echipa ESD m-a bucurat avand in vedere ca Raul este campionul juniorilor in 2012 si vicecampionul Cupei Dacia 2012. Este un plus adus echipei.
RallyMax:?Ai facut trecerea pe un Renault Clio de clasa 5. Care crezi ca sunt sansele dar si sperantele tale pentru 2013 la clasa si la 2RM?
Bogdan Barbu:?Teoretic sansele mele de a fi campion la clasa 5 si la 2RM in 2013 sunt mici, avand in vedere ca la Brasov am pilotat prima data Clio R3. Dar sperantele mele se indreapta spre acomodarea cu masina cat mai repede, sa?o pilotez cat mai aproape de potentialul ei pentru a putea ataca titlurile de la clasa 5 si de??la 2RM.
RallyMax:?Cum a decurs acomodarea cu noua masina pe probele de la Brasov, tinand cont ca nu ai parcurs kilometri in regim de test?
Bogdan Barbu:?Raliul Brasovului, ca de obicei, a fost un raliu atipic, avand toate conditiile meteo posibile: carosabil uscat la shakedown, ud, cu zapada si cu gheata pe parcursul celor 2 zile competitionale.?Pot spune ca m-am acomodat putin cu Renaultul Clio R3 pe zapada, gheata si ud la temperaturi scazute. Acum asteptam cursa de la Timisoara sa pilotam pe asfalt uscat (asa speram). Clio R3 este o masina cu mare potential.
RallyMax:?Este benefic faptul ca faci parte din aceeasi echipa cu Francois Delecour, vicecampion mondial? Primesti sfaturi de la francez pe durata raliurilor?
Bogdan Barbu:?Faptul ca fac parte din aceeasi echipa cu Francois Delecour, vicecampion mondial si George Grigorescu, campion national si multiplu campion la Doua Roti Motrice este o onoare pentru mine. Pe tot parcursul anului trecut cat si la cursa de anul acesta am primit sfaturi si incurajari de la amandoi . Fapt care ma motiveaza si mai mult pentru a obtine titlul la doua roti motrice in 2013.
RallyMax:?Multumim pentru raspunsuri si multa bafta la Timis Rally!
Bogdan Barbu:?Multumesc!