Csongor Szabo a reusit alaturi de Marcus Andreoiu doua clasari pe podiumul clasei 9 la primele doua etape din acest sezon: locul secund la Tess Rally si aceeasi pozitie la Timis Rally. Pilotul Suzuki are deocamdata doar 7 etape in program pentru 2013, dar spera sa stranga bugetul necesar pentru a lua startul la toate cele 9 etape programate si sa ocupe o pozitie pe podiumul clasei 9 la finalul sezonului.
RallyMax:?Buna! In primul rand felicitari pentru startul bun de sezon: doua clasari pe pozitia secunda la primele etape din 2013. Sunteti multumit de debutul sezonului?
Csongor Szabo: Multumesc! Da asa este, am reusit doua locuri doi. Suntem multumiti mai ales ca sunt 5-6 piloti care au pretentii la podium.
RallyMax:?Timis Rally a fost o etapa cu multe probleme organizatorice. Care credeti ca au fost principalele din? punctul de vedere al unui echipaj?
Csongor Szabo:?A fost un rallysprint mai degraba. Din pacate au fost foarte multe minusuri, parcul de service unde fanii nu aveau acces, recunoasterile impartite aiurea, probe de viteza mult prea mare si lipsa sicanelor ceea ce nu inteleg de ce…? In Lugoj era imposibil sa gasesti locuri de cazare iar mediatizarea a lipsit in totalitate, cireasa de pe tort fiind festivitatea de premiere.
RallyMax:?Aveti in plan participarea la toate etape din acest sezon? Care sunt obiectivele pentru 2013?
Csongor Szabo:?Da, incercam sa fim prezenti la toate etapele, deocamdata avem buget pentru 7 etape si lucram din greu sa putem fi prezenti la Sibiu unde costurile o sa fie foarte mari. Obiectivul ramane acelasi de la inceputul sezonului: podium la sfarsitul lui 2013.
RallyMax: Lupta la clasa se da intre o serie de piloti tineri, juniori, si altii de generatie mai veche. Care credeti ca sunt atuurile fiecarui competitor?
Csongor Szabo:?Tineretul a ridicat nivelul si sunt greu de batut, unii deocamdata imposibil (Raul Badiu) 🙂 dar nu renuntam la lupta. Sunt multi piloti de valoare: Florin Tincescu care a demonstrat ca are constanta si pe macadam o sa am viata grea cu el si cu Raul Badiu. Dar sa nu uitam de Madalin Radu Arhire, Sebastian Gioarsa si de Octavian Tirnovean, deoarece toti ataca podiumul clasei.
RallyMax:?Incepand cu Raliul Deltei se va organiza o noua cupa monomarca: Cupa Suzuki. Cum comentati faptul ca nu puteti lua startul in cadrul cupei deoarece masina pe care concurati este o generatie mai veche? Luati in calcul schimbarea masinii?
Csongor Szabo:?Din pacate tot intarzie Cupa Suzuki, inca asteptam sa vedem cand o sa debuteze. Este putin aiurea raspunsul care l-am primit, bineinteles verbal, neavand regulament nu stiu care sunt conditiile. Parerea mea e ca ar fi mai benefic sa fie acceptate si modele vechi, ca cupa sa fie mai disputata si mai interesanta. In conditiile date nu vad nimic interesant in cupa Suzki, mai ales ca nu inteleg cum vor sa faca o cupa cu 2-3 masini din care momentan e doar una singura. In niciun caz nu ma intereseaza sa schimb Swiftul meu cu modelul 2012, mai ales ca masina costa 27.000 euro, ceea ce mi se pare enorm de mult. Dar am in calcul sa schimb masina, iar daca acest lucru se va intampla, cu siguranta va fi o masina de clasa 5 sau 6.
RallyMax:?Raliul Deltei si cel al Harghitei sunt doua etape care vor reveni in calendar in acest sezon. Cat de dificila credeti ca va fi evolutia pe probe pe care nu le cunoasteti?
Csongor Szabo:?Nu imi fac probleme, astept Raliul Deltei mai ales ca am vazut ca organizatorii fac eforturi mari sa fie totul ok. Se lucreaza la traseu, mediatizarea e buna, asa ca sper sa avem o etapa mai bine organizata. Raliul Harghitei il astept foarte mult mai ales ca nu am avut ocazia sa ma dau acolo.
RallyMax:?Multumim! In final, aveti cuvantul!
Csongor Szabo:?Multumesc mult sponsorilor care ne sustin in vremuri grele: Ferroli Romania, Brenntag, Instal Carpatica, Instal Dac, Szaboek, Gother Service, mecanicilor, familiei, prietenilor care imi sunt alaturi si nu in ultimul rand lui ,,SUZYYY? care merge impecabil si nu ma lasa la greu! 🙂