Dupo Brasov primul instinct a fost sa ma apuc sa scriu…si sa imi impartascesc cu fani si ?dusmani? impresile mele de ceea ce s-a intamplat si de ce s-a intamplat si cum s-a intamplat….sub Tampa…. dar… pentru ca mai multe… din cele ca s-au intamplat si zis, la Brasov…m-au lasat desorientat…am deciz sa nu scriu…si sa citesc!
Am citit multe…fiecare a avut ce sa zica…si cum sa speculeze din ziua ?horibila? CCS-ul de la Brasov si de decizile…sau mai bine non decizile FRAS-ului…si a fost foarte interesant!!! 🙂 Am citit…de la un sportiv adevarat…ca as putea sa scrie de asta de aia din cealata…si clar povestind asa… a facuto…dar el este interesat…doar de sport…asa ii lasa pe colegii lui sa isi planga…! 🙂 Am citit un comunicat ?oficial? de la echipa invingatoara…in care s-a comunicat…ca au fost aproape sa isi retraga…dupo primul zi de concurs…daca sa dadea liber la gume cu cuie…datorit ?presiunile? facute la conducere curse…pratic au comunicat ca au facut presiuni…oficial…! 🙂 Am citit ca a fost un raliul ?epic? ?tragic?…si asa mai departe…ca in restul tarilor europeane raliuri in aceaste conditiile sunt alergati…?altfel?…dar la noi…a fost asa ! 🙂
Am citit declaratiile lui Francois…foarte bun la P.R. ca a laudat raliul…sublineand ca a fost intradevar foarte dificil de alergat fara gume potrivite…dar trebuia sa ne amintim…ca nu toti aveau la dispositie…minunate gumele…si a mers inapoi pana la 1983, daca nu gresesc…sa faca o comparatie… cu timpii in care alerga pe un… Talbot Samba…! 🙂 Am citit…de data asta pe Facebook, noua ?biblia? romanilor, niste replici din partea unui sportiv de varf…cam ?dure? si sigur lesive de imagine pentru sportul nostru…! 🙁 Am citit foarte multe… si am inteles, m-am dat seama de foarte multe, raliul Brasovului si tot ce a urmat…ganduri…filosofie…principii…ideiile, m-au invatat foarte mult din ce inseamna ?balcanic?, a fost un exemplu foarte clar pentru mine…ca sunt ?mediteranian? sa inteleg mai bine unde sunt si cum sa gandeste!
Respect…!
Am ajuns la Timisoara si am citit in articol de deschidere ?revista? Autorally (care a devenit in timp de criza…?mini revista? Autorally) …si am inchis-o cercul. Sportivii erau de vina ca nu au reactionat atunci cand s-a publicat regulamentul particular pentru Brasov, din care FRAS si ?gasca? lor au scos capitolul introdus din partea organizatorul (in care era specificata folosirea cuielor), copiat 100% din regulamentul Janner Rally (…austriaci…niste necivilizati…ca nu au nicio treaba cu cod rutier European…) … repet sportivii trebuiea sa intervina si sa faca ceva…! Bingo…am inteles !
Si mai ?iluminat? de atata citirea…m-am dus pe probe, la recunosteri, am vezut ce ma asteptam…nu…mult mai bine de cat ma asteptam…Surduc cu asfalt refacut, o parte de padure de la Hausesti tot refacuta si gonetele de la proba ca a fost shakedown anul trecut…mai mult cu 2 sicane! Si imediat au reinceput discutiile si polemice…lipseste o sicana…nu doi…nu…nu lipseste…! Intradevar eu cred ca in raliul asta…lipseste minim 8/9 sicane…dar balcanic vorbind…eu zic asta pentru ca pilotez o masina S2000…nu pentru ca vitezele medii asa de ridicate nu au nimic de facut cu raliuri…(la voi as zice mai multi colegi ai mei…ca la noi asa sunt raliuri…probe de curaj (incostienta) barbateste). Nu inteleg de ce in Ungaria pot sa puna pana la 5-6 sicane pe proba…si la noi numarul maxim este 2…sau asa cred eu…ca niciodata am vezut mai multe!
Asa dicutand de pro si contra sicanele adjuntive…s-a ajuns ca director organizatoric a inceput, dupo ?presiuni? primite din stanga si dreapta…dar inca nu venise niciun comunicat cu amenintare de retragere… 🙂 sa sune la piloti ?de varf? sa afle ce gandesc daca, dupo o zi de recunoasteri, sa adaugam o sicana… Adica modificam ?regulile jocului?…exact faptul care a fost folosit ca alibi la Brasov…pentru ca nu s-a putut face nimic…ca era prea tarziu…ca trebuia sa fie in regulament….nu cu un buletin!!!
Acuma da…atunci nu…aceiasi actori…acelasi film…dar final diferit… am invatat…balcanic ! 🙂
Aici mi-a placut reactia lui Balena?ca intradevar s-a cam saturat de toate aceste ?prietenie? de fatada si de faptul ca, cum zice el, este foarte normal intr-un sport individual fiecare sa apere interesul lui…si ar trebui ca cine face regulile sa fie impartial…si nu influentat de o tabara sau alta…a zis clar: noi nu suntem de acord sa fie schimbat nimic dupo o zi de recunosteri! Exact cum ne au zis noua la Brasov… daca nu iti ?tine? fara cuie…nu este obligator sa acelerezi…daca nu va ?tine? fara sicane… puteti sa folositi pedala celalta…aia de frana…!
Dar cum…? Imi a zis Edi, persoana care consider cu cel mai mult bun simt…in campionatul acuma… fara extremismi si romanticismi in afara din realitate de la raliuri moderne, si voi ati zis ca este periculos si ca nu trebuia sa fie proba aia… si acuma ziceti ca nu?! Da Edi draga, suntem de acord cu tine…cum se zice, de fond, dar principial vorbind, ne am saturat de balcanismul… si daca pentru noi era mai bine cu o sicana in plus… daca principiul de la Brasov…fara cuie…a fost ok…si am citit-o peste tot ca a fost…acuma nu-l schimbam…pentru ca ne/va convine mai mult…!!! 🙂
Am ajuns la start…zapada era prevazuta la Brasov…si zapada a fost. Ploaia era prevezuta la Timisoara, sau mai bine la Lugoj…si ploaia a fost…! Stiam ca va a fi un raliu greu pentru noi…rapid (si trebuie mare incredere in masina si mare confidenta cu ea) alunecos si murdar (si trebuie mare incredere in masina si mare confidenta cu ea) si probabil cu gumele niciodata total potrivite pentru toata bucla (si trebuie mare incredere in masina si mare confidenta cu ea )…asa nu ne am facut prea multe iluzii…am tintit la partea de jos din podium…am terminat pe 4, cu 2 probe castigate si inca 4 in top 3…daca nu gresesc…asa in prespectiva asta suntem multumiti !
Din ?pacate? era si proba Hausesti…de 4 ori…nu am fost in stare sa gasesc ritmul potrivit si feelingul cu masina in aceste conditii, am pierdut o gramada de timp…nu m-am distrat sa pilotez…dar asta este, sigur am invatat multe despre Annabella pe rapid alunecos. Va a fi experienta buna pentru Cluj…daca ploua! Macar masina a fost perfecta…alegeri de gume tot timpul corecte?daca ceva nu a functionat in parametri la Hausesti?am fost eu! Delecour a aratat incodata ca diferenta la face unde este greu, cum zice Bogdan este pilot de WRC…dar asta nu inseamna ca va a fi imposibil de batut. Bogdan incodata a aratat, ca daca are masina care merge cum ii place lui, in situatii limita si de aderenta scazuta…este greu de batut… in rest cred ca cei putini spectatori presenti pe probe…au vezut ceva interesant: ecarturi foarte mici intre 6-7 masini (in afara de Hausesti) si clar minim 12-13 masini, in afara de Loganuri, care merg tare!
Asta inseamna ca ritmul sa ridica, de data asta din ?vina? lui ?Francesco? si spectacol creste…! Speranta moare ultima…poate ca si spectatorii va a creste de numar…cu raliuri viitori!!! O chestia este sigura, superspecialele din parcari au fost surclasate din cele din oras cu adevarat… fain in Lugoj… fain in Timisoara… asta este ceva ce trebuie pastrat. Gata cu parcari…hai cu centrele oraselor!!!
In rest sunt curios sa vad rapoartele despre organizarea acestei ?curse?, clar am multi prieteni in Timisoara, si nu vreau sa supar pe nimeni…dar ceva trebuie sa fie schimbat in abordare!!! Parc service in area privata…dar mai mult inchisa…!!! Fanii nu puteau sa intre si sa vina la noi…sa se uite la masini…sa isi faca o poza…stateau, acei putini care au fost…dupo gard!
De probe am zis…mediatizare…am sters din vocabular…premiera la Timisoara in ?incinta? Iulius Mall…a fost ?pe cinste?: un speaker…ca trebuia ascultat. Cat am ras…cu baieti, dar cata rusine de ?imaginea? nostra facuta praf in fata la ministrul Sport Tineret si IMM…si cateva oficialitatii din Lugoj si Timisoara…! In Italia este o zicala…cine are paine nu are dinti…cati organizatori ar vrea sa aiba ministrul lor la premiera… pentru presa…pentru orasul…pentru raliul…si cine are…?nu mananca?!
Acuma vine Delta si Cluj si Sibiu…speram sa intram in grafic…cu raliuri ?normali?, meteo pretienos…fani pe probe…in parc…la superspeciale…premieri frumoase…speakeri competentii…
Dar cum a scris ?colegul? meu sportiv adevarat… noua ne intereseaza sa facem raliuri…nu chestile aste…secundare !
Pedal to the metal…and fuck off the rest?!!! 🙂