Cu un loc 4 in clasamentul clasei 9, Sebastian Gioarsa alaturi de Raluca Magdas au debutat pe noul Suzuki Swift, primul din noua generatie care va fi folosit in cadrul Cupei Swift. Inca de la debutul la Raliul Argesului in 2010, Raluca a reusit sa obtina numeroase podiumuri alaturi de Ioan Doru Mihut, Sebastian Barbu si Raul Badiu pe automobile Dacia Logan.
RallyMax: Salut! Raliul Brasovului, prima etapa CNR din 2013 e deja istorie. A fost acesta cel mai greu raliu pentru tine din punct de vedere al conditiilor de concurs?
Raluca Magdas: Salut! Intr-adevar conditiile meteo au facut din Tess Rally o etapa destul de dificila, nu doar pentru echipajul din care fac parte, ci pentru toate echipajele. Cel mai greu pot spune ca a fost pe PS 5, Babarunca, unde am avut parte si de cateva momente la limita, dar, din fericire, am incheiat proba cu bine, obtinand si al 7-lea timp la general, chiar daca a fost un rezultat de conjunctura.
RallyMax: Cum te-ai adaptat la schimbarea atat a pilotului, cat si a materialului de concurs?
Raluca Magdas: Alaturi de Seba (n.r.?Sebastian Gioarsa)?am mai luat startul si in 2011 la Raliul Bacaului si, acum, dupa cea de-a doua etapa la care am mers impreuna, pot spune ca ne intelegem foarte bine. In ceea ce priveste materialul de concurs, pentru amandoi este o noutate. Am inceput sa ne acomodam din ce in ce mai bine, atat unul cu celalalt, cat si cu noua masina si cred ca la urmatoarele raliuri ne vom putea lupta fara prea mari probleme pentru un loc pe podiumul clasei 9.
RallyMax: Cum e sa participi intr-un sport dominat de barbati?
Raluca Magdas: Avand in vedere ca si inafara raliurilor sunt inconjurata mai mult de barbati si ma inteleg mai bine cu ei decat cu fetele, faptul ca acest sport este dominat de barbati nu a reprezentat un impediment pentru a-l practica. Pot spune ca am pe langa mine oameni cu care ma inteleg foarte bine, fie ca e vorba de pilotul meu, de baietii din echipa de asistenta, de alti concurenti sau de membri ai staff-urilor acestora.
RallyMax: Cat de dificil e sa stai in dreapta si sa fi ?condusa? de catre altcineva, tinand cont ca si tu esti in trafic sofer?
Raluca Magdas: Pentru mine nu este deloc dificil, deoarece am foarte mare incredere in pilotul meu si astfel ma pot concentra sa imi fac treaba cat mai bine posibil. Desi multi care conduc in trafic spun ca nu ar putea sta in dreapta niciodata, eu nu ma numar printre aceia.
RallyMax: De ce raliu si de ce copilot? Te-ar tenta sa treci la volan?
Raluca Magdas: Am descoperit lumea raliurilor in 2004 si m-am indragostit de acest sport. De la prima etapa la care am fost ca si spectator am spus ca vreau sa ajung copilot si am reusit acest lucru in 2010. Copilot, pentru ca in primul rand asa e mult mai usor din punct de vedere financiar sa incepi o cariera in raliuri si in al doilea rand fiindca am considerat ca m-as descurca mai bine in dreapta. Acum, la al 4-lea sezon al meu in CNR, pot spune ca am luat decizia corecta si nu m-as vedea trecand la volan. Imi place foarte mult ceea ce fac si cred ca ma si descurc destul de bine.
RallyMax: Ce inseamna pentru tine un raliu si senzatiile traite pe probele speciale?
Raluca Magdas: Citatul meu favorit este ?Racing is living, everything else is just waiting.? Cred ca am zis cam tot cu asta?
RallyMax: Povesteste-ne un moment amuzant si unul dificil pe probele speciale.
Raluca Magdas: As putea spune ca cel mai amuzant, dar in acelasi timp si dificil moment pe probele speciale l-am trait la Raliul Bacaului 2011, unde, din fericire, norocul a fost de partea noastra. In prima zi, pe penultima proba, ne-am rasturnat insa am aterizat pe roti, reusind astfel sa continuam. Partea amuzanta e ca am reusit ?performanta? de a ne rasturna si in cea de-a doua zi, tot pe penultima proba, si, din nou, am aterizat pe roti si am si ajuns in ultimul parc inchis.
Credit foto 1: Mihaela Pop