Etapa de campionat european din Insulele Azore a reprezentat pentru un alt echipaj roman prima iesire intr-o competitie in afara tarii, de aceasta data prima din 2013. Edwin Keleti si Boti Csomortani au plecat in mijlocul Atlanticului cu sperantele unui rezultat bun, premizele fiind unele excelente dupa o prima zi in care echipajul BCR Leasing Rally Team se clasa pe un fabulos loc doi in cadrul Production Cup. Din pacate, ziua secunda a insemnat abadonul pentru Edwin si Boti dupa o greseala a pilotului clujean care i-a facut pe cei doi sa rateze un rezultat bun si sa-si indeplineasca, probabil, obiectivul propus la plecarea din tara: sa fie cei mai bine clasati romani.
RallyMax:?Salut Edwin! SATA Rallye Acores a inceput excelent pentru tine. Te-ai propulsat direct pe pozitia secunda in Production Cup si pe a zecea in clasamentul general. Sperai la un astfel de start?
Edwin Keleti:?Salutare!?Am mers in Azore sa ne masuram fortele cu cei mai buni piloti din Europa. Stiam ca traseul este extrem de dificil insa nu aveam de unde sa stim cum vom figura in clasamente. Speram, sa fim buni, speram sa fim cei mai bine clasati romani, insa doar prestatia pe teren avea sa decida clasamentele.?Dupa recunoasteri, o zi cu soare si una partial cu ceata foarte densa, ne-am dat seama de complexitatea INCREDIBILA a traseului, insa am luat startul hotarati. Timpii au fost excelenti inca de la start astfel ca am fost extrem de bucurosi sa terminam prima zi pe locul 2 la Production si pe 11 in general!?
A doua zi am continuat la fel, ba chiar am urcat pe 10 la general si am redus la 3 secunde diferenta fata de liderul de la Production, Orsak.?A??urmat celebrissima si extrem de periculoasa proba Sete Cidades, unde in conditiile de ceata densa si noroi extrem de alunecos am lovit masina si a trebuit sa abandonam. Imi pare tare rau ca si Boti si-a fisurat o coasta in accident dar sper sa-si revina pana la Tulcea.
RallyMax:?Ai reusit performanta de a obtine pe superspeciala timpul etalon la PC, la egalitate cu cehul Orsak. Cum te-ai simtit pe aceasta speciala si cat de asemanatoare e fata de cele din Romania?
Edwin Keleti:?A fost o superspeciala “gen Sibiu”, insa de vreo 2-3 ori mai mare, mai larga, cu viteze si sarituri mai mari. Ne-am simtit excelent, am pilotat in forta insa fara sa neglijam aspectul…timp!
RallyMax:?Din pacate, desi startul a fost unul foarte bun, raliul din Azore a insemnat un abandon pentru echipajul Keleti-Csomortani. Ce s-a intamplat pe PS8, una dominata de o ceata incredibil de deasa?
Edwin Keleti:?Vizibilitatea era la 7-8 metri, noroiul gros era extraordinar de alunecos si ne deplasam pe marginea unui crater de vulcan unde nicio greseala nu era permisa!?Am facut o greseala si pe o secventa “stanga 2 in stanga 4 in dreapta 4” mi s-a parut la o intersectie in Y ca suntem deja pe dreapta 4 si am virat in directia ce avea sa se dovedeasca…gresita! A urmat un derapaj lung si o izbitura seaca cu toata laterala stanga a masinii de peretele drumului. S-a rupt un brat stanga spate si tinand cont de situatia in care se afla Boti am decis sa ne oprim.
RallyMax:?Ce aspecte din organizarea SATA Rallye Acores ai aduce si ai aplica la etapele CNR din Romania?
Edwin Keleti:?A fost un raliu bine organizat, cu oameni incredibil de pasionati de raliuri.?Cel mai extraordinar lucru mi s-a parut intelegerea pe care a aratat-o organizatorul fata de colegii de la NRA care nu au putut ateriza pe insula din cauza vremii nefavorabile si au ratat prima zi de recunoasteri.?Conducerea cursei a fost de acord sa le permita sa recupereze recunoasterile in ziua de shakedown, trimitand special oficiali pe probe pentru a le asigura aceleasi conditii ca si celorlalti concurenti. Fantastic!
RallyMax:?Dupa doua raliuri desfasurate in CNR, te clasezi pe prima pozitie la clasa si pe locul 5 la general. Consideri ca a fost un start bun de sezon?
Edwin Keleti:?A fost un start bun in ciuda problemelor mari de ambreiaj de la Timisoara fara de care sigur puteam obtine un rezultat mai bun.
RallyMax:?Spuneai intr-un interviu anterior ca ?te-ai intors la scoala?. Poti sa ne dai mai multe detalii?
Edwin Keleti:?Sunt unul din cei care sustin ca trebuie in permanenta sa te repui in chestiune, sa te perfectionezi. Am avut placerea sa urmez cursurile scolii de pilotaj a lui Vittorio Caneva si pot sa spun ca le doresc tuturor tinerilor piloti din CNR sa poata merge din cand in cand la astfel de cursuri.?Daca pe cei tineri ii formeaza, pe noi, cei mai…copti, ne rafineaza!