Dupa o etapa dificila pentru echipaje in Insulele Azore, care a avut parte de numeroase rasturnari de clasament, Campionatul European de Raliuri isi continua parcursul cu a cincea etapa. Programat intre 16 si 18 mai, Turul Corsicii este unul dintre cele mai celebre raliuri din lume, recunoscut pentru complexitatea probelor speciale care serpuiesc pe pitoreasca insula din Marea Mediterana. Cu o impresionanta lista de 58 de masini inscrise, cea mai numeroasa din ultimii 5 ani, situatia pare promitatoare in etapa corsicana, cu doua modele RRC prezente la start.
Desi a debutat excelent in Azore, Kubica a incheiat raliul pe locul 6, si, cu 76 de starturi in curse de Formula 1, polonezul isi va continua cursa de acumulare de experienta intr-un sport despre care are cunostinte limitate, dar in care si-a demonstrat de nenumarate ori talentul, avand pana in prezent trecute in dreptul numelui 15 speciale castigate. Al doilea pilot important inscris cu un model Regional este Sarrazin, care a mai concurat de trei ori pe asfaltul din Corisca, luand startul de aceasta data cu un model MINI John Cooper Works, pe care l-a pilotat, in premiera, la o sesiune de teste ce a avut loc luni.
Cunoscut si ca “Raliul celor 10.000 de viraje” datorita multitudinii de curbe care serpuiesc pe drumurile montante, Turul Corsicii va debuta joi seara de pe coasa nord-vestica a insulei din orasul Calvi. Raliul propune sase probe in prima din cele doua zile de concurs, cu un total de aproximativ 140 de kilometri de speciala, urmand ca noaptea de vineri spre sambata sa fie petrecuta in Ajaccio. Sambata, actiunea porneste si se incheie in Ajaccio, cu peste 100 de kilometri impartiti in 5 speciale care vor duce numarul total de kilometri ai raliului (probe si etape) la o fabuloasa suma de 929 de kilometri, Tour de Corse fiind un adevarat test de anduranta pentru echipaje si pentru materialul de concurs.
Probele din Corsica nu sunt caracterizate doar de succesiunea parca infinita de viraje, ci si de trasee inguste care traverseaza vai si pasuri montante, unde stancile si zidurile de piatra vor fi la ordinea zilei pe o parte a drumului, in timp ce pante abrupte vor domina cea de-a doua parte a traseului de concurs.
Cu 23 de masini inscrise in categoria Super 2000, lupta pentru victorie in a 56-a editie a Tour de Corse va fi foarte intensa. Pe langa Robert Kubica si Stephane Sarrazin, piloti ce vor lua startul pe modele RRC, o serie de piloti de top vor veni in Corsica hotarati sa obtina cele 25 de puncte. Cu trei victorii din trei posibile, omul momentului in ERC, Jan Kopecky a dovedit de nenumarate ori ca este un expert al asfaltului, plecand, probabil, cu prima sansa, lista vedetelor care vor lua startul in Corsica fiind completata de catre Bryan Bouffier, pilotul Peugeot Rally Academy Craig Breen si campionul en-titre al Romaniei, Francois Delecour, al carui copilot cunoaste foarte bine insula franceza. Pe un Ford Fiesta, sub culorile Brazil World Rally Team, va lua startul Daniel Oliveira, in timp ce Jeremi Ancian va porni in “cursa de casa” pe acelasi Peugeot 207 cu care concurat la celelalte etape din 2013.
Turul Corsicii reprezinta a treia etapa din cele 8 la care Marco Tempestini va lua startul in ERC in 2013, unde pilotul de origine italiana are ca scop clasarea echipei din care face parte, Napoca Rally Academy, pe prima pozitie in clasamentul Production Cup. Luand startul pe acelasi Subaru Impreza R4, Marco va avea de furca pe probele inguste din Corsica cu cehul Jaroslav Orsak, care a condus o buna parte a cursei din Azore, dar si cu Andreas Aigner, un competitor serios pe modele Production, sau cu Robert Consani, care a facut trecerea de la un Clio R3 la un Renault Megane. In cursa pentru ocuparea primei pozitii in clasamentul pe echipe, Marco Tempestini va fi ajutat de catre coechipierul Bogdan Marisca, punctele aduse de catre cei doi contand extrem de mult in lupta cu duo-ul Germain Bonnefis si Robert Consani, ultimii doi formand Team Renault Sport Technologies, echipa de uzina Renault. Bogdan Marisca si Sebastian Itu revin intr-o competitie internationala dupa 9 ani de pauza, ultima lor prezenta fiind in 2004 la Waldviertel Rally.
Programul de transmisie LIVE a probelor din Corsica (ora Romaniei):
Vineri – 17 mai 2013
PS2: Erbajolo-Pont d’Altiani 1 (24.57kms): 12:00-13:00 (Eurosport)
PS6: Erbajolo-Pont d’Altiani 2 (24.57kms): 21:00-22:00 (Eurosport2)
Sambata – 18 mai 2013
PS8: Sarrola?Liamone 1 (26.70kms): 13:00-14:00 (Eurosport)
PS11: Sarrola?Liamone 2 (26.70kms): 19:00-20:00 (Eurosport)