Turul Corsicii a inceput in forta, cu cea mai lunga speciala, in lungime de 27 de kilometri, pe care Craig Breen a pornit senzational de bine cu un timp mai bun cu 11.5 secunde decat Kubica, al doilea clasat. Desfasurata in conditii de asfalt ud dupa ploile din noaptea trecuta, prima proba din raliu a fost prima in Corsica pentru pilotul F1, care a acuzat mici probleme cu franele: “Am avut probleme la frane, am parcurs jumatate de speciala cu atentie. Avem gume soft si suntem multumiti.” Castigator la Monte Carlo in 2011, Bryan Bouffier a venit al treilea, la 17.8 secunde, in timp ce liderul ERC 2013 a terminat prima proba cu o intarziere de 22 de secunde, urmat de Sarrazin si Delecour.
De trei ori ocupant al podiumului ERC in 2013, Craig Breen si-a adjudecat si a doua speciala, marindu-si avansul cu inca 7 secunde in fata lui Kubica. Kopecky termina speciala pe pozitia secunda, la doar 3,4 secunde de lider, dar clasamentul general ramane neschimbat: Breen, Kubica, Bouffier, Kubica, Sarrazin si pe a sasea pozitie, campionul en-titre din Romanie, Delecour. “Masina se misca foarte mult. Am riscat cu doua gume soft (de ploaie) si doua hard (de uscat). Am fortat putin pentru a obtine acest timp” a declarat liderul irlandez la finalul primelor doua speciale.
A treia speciala a Turului Corsicii aduce si a treia victorie pe proba pentru irlandezul Breen, care parca nu are rival pe insula din Marea Mediterana. “Craig forteaza la limita, incerc sa obtin timpii lui, dar nu e usor” a declarat francezul Bouffier, care a fost cu doar 6.3 secunde mai lent pe PS3, urmat de Kubica, Kopecky si Sarrazin. Singura schimbare majora din topul clasamentului este rocada dintre Maurin si Delecour. Veteranul francez a raportat o problema la evacuarea masinii, declarandu-se nemultumit si de franele Peugeot-ului 207 S2000 pe care il piloteaza.
Desi startul de raliu l-a propulsat in fruntea clasamentului, Craig Breen greseste pe a patra speciala a zilei dupa ce loveste un banc si face pana la una din rotile modelului S2000. Desi a avut un avans de 30 de secunde in fata polonezului, acum Breen se afla la aproape un minut in spatele lui Kubica, care profita si trece in fruntea clasamentului. “Am gresit, am atacat un interior prea tare si am fost nevoit sa ies mai larg din viraj. Am atins bancul si totul s-a terminat” a declarat, suparat, irlandezul. Desi a devenit lider, polonezul e constient ca Turul Corsicii este o etapa extrem de dificila iar finalul de raliu este inca departe. Bouffier incheie din nou pe a treia pozitie pe proba si urca pe doi in clasamentul general, la doar 7.5 secunde in spatele pilotului F1, in timp ce Kopecky este la inca 1.3 secunde, pe a treia pozitie. Delecour a avut in continuare probleme cu evacuarea masinii, trecand prin momente dificile cand incerca sa inteleaga dictarea copilotului, clasandu-se pe sase, in urma lui Sarrazin si Breen.
Echipajele Napoca Rally Academy care concureaza in cadrul Production Cup au inceput atent ziua, cu timpi in afara topului 5 pe primele trei speciale. Marco si Bogdan au avut un parcurs lent deoarece au dorit sa conserve franele modelelor Subaru, respectiv Mitsubishi. A patra speciala a fost prima pe care cele doua echipaje NRA au reusit timpi buni, Bogdan si Marco reusind sa se clasaeze la 45, respectiv 52 de secunde de liderul Bonnefis, care conduce in clasamentul Production Cup cu doar 2.9 secunde in fata lui Andreas Aigner. Cehul Orsak se afla pe trei, la mare distanta de primii doi clasati, Tempesta ocupand a saptea pozitie in timp ce Marisca abia a zecea. “Un pic mai bine decat pe primele trei speciale…incet incet inteleg unde este limita franelor si ce trebuie sa fac. Clar nu trebuie sa exagerez!” a spus Marco Tempestini inaintea ultimelor doua speciale care se vor desfasura incepand cu ora 19.