Sibiu Rally a propus in prima zi 7 probe speciale in lungime de aproximativ 100 de kilometri. Printre deja celebrele “Crint” sau “Santa de noapte”, echipajele au avut de parcurs “Dobarca” de doua ori, superspeciala ce a avut loc pe pista de rallycross din oras si urcarea integrala pe asfalt de pe “Paltinis”.
Startul raliului l-a adus in pozitia de lider, dupa prima speciala, pe Delecour care l-a depasit pe Kopecky cu doar 0.2 secunde! Dupa parcurgerea primei probe lungi, Bouffier trece in fotoliul de lider, dar, pe a doua trecere pe “Crint”, acesta abandoneaza din motive tehnice. Inaintea parcurgerii probelor de noapte, noul lider, Kopecky, se distanteaza la 23 de secunde in fata lui Delecour si la peste 2 minute in fata lui Keleti, cel mai bine clasat pilot roman. Fiecare cu o victorie pe probele de noapte, Kopecky si Delecour termina ziua la doar 15 secunde, lupta in ziua secunda anuntandu-se interesanta. Dupa o evolutie excelenta, Keleti reuseste o zi de exceptie si este al treilea in clasamentul general ERC, in timp ce top5-ul este completat de Girtofan si Arai.
Dupa primele 7 probe speciale, Alex Filip era primul la 2RM ERC, urmat la doar 30 de secunde de Radu Badina, care concureaza cu o masina cu o putere inferioara, podiumul fiind completat de sibianul Sebi Barbu. Diferenta la clasa 9 si Cupa Dacia era infima, doar 7 secunde fiind intre Raul Badiu si Florin Tincescu, dupa ce Vlad Cosma a abandonat datorita unor probleme tehnice la cutia de viteze. In CNR, lider la clasa 11 era Danny Ungur dupa prima zi de concurs, in timp ce Alex Mirea era al treilea la clasa 9, la prima cursa cu Suzuki-ul Swift, surpriza fiind Radu David, juniorul de doar 18 ani fiind al saselea la clasa 9, in spatele unor piloti cu mai multa experienta pe specialele din Romania.
Galeria foto din prima zi a Sibiu Rally!