Sibiu Rally a adus pentru Vali Porcisteanu poate cea mai importanta distinctie din cariera romanului: trofeul Colin McRae, care este oferit de catre oficialii ERC pentru pilotul care reprezinta cel mai bine spiritul pilotului decedat in urma cu cativa ani. Chiar daca a fost absent la Tulcea, vicecampionul national din 2012 se claseaza in prezent pe a treia pozitie in clasamentul general, la 10 puncte de locul secund, ocupat de catre David Botka.
RallyMax: Salut Vali! Dorim sa incepem prin a-ti transmite felicitari pentru ?Colin McRae Flat Out Trophy?, distinctie primita din partea oficialilor ERC pentru vointa si determinarea de care ai dat dovada la Sibiu! Ce importanta are acest premiu pentru tine?
Vali Porcisteanu: Salut! Multumesc pentru cuvintele frumoase si pentru aprecieri. Colin McRae Flat Out Trophy este cea mai importanta distinctie personala pe care o poate primi vreun pilot intr-o etapa FIA ERC si din acest motiv reprezinta pentru mine recunoasterea oficiala si internationala a progresului ca pilot in urma muncii depuse. Cei din comisia care mi-a acordat acest trofeu, intre care si Jimmy McRae, tatal lui Colin, au inteles exact ce s-a intamplat la Sibiu, anume faptul ca am depasit problemele tehnice din prima zi si am reusit timpi foarte buni in ziua secunda, depasind de multe ori toti pilotii cu exceptia lui Kopecky. Asta imi confirma, daca mai era nevoie, pozitia de cel mai rapid pilot roman din ultimii ani.
RallyMax: Pe langa acest trofeu pe care il primeste pilotul care a aratat cel mai mult spiritul lui Colin, la Sibiu ai reusit un loc trei in cadrul Production Cup ERC, in spatele campionului Toshi Arai si a lui David Botka. A fost cel mai bun rezultat din 2013, tinand cont ca a fost obtinut dupa probleme tehnice?
Vali Porcisteanu: Daca analizam cursa facand abstractie de problemele tehnice cred ca e evident pentru toata lumea faptul ca as fi fost pe podiumul general al Raliului Sibiului dupa abandonul lui Bouffier. In cea de-a doua zi am recuperat foarte mult fata de toti pilotii in afara de Kopecky. Cred, deci, ca cea de-a doua zi a Raliului Sibiului a fost cu adevarat una foarte reusita si probabil ca a fost cea mai buna performanta a mea in acest sezon, deocamdata.
RallyMax: Cat de mult crezi ca a contat absenta de la Tulcea in economia clasamentului general?
Vali Porcisteanu: Programasem de la inceputul sezonului absenta de la Tulcea. Desi am facut eforturi foarte mari pentru a fi la start, pur si simplu nu am gasit bugetul necesar. E o situatie care nu ma incanta deloc, iar lucrurile par a merge in continuare in aceeasi directie, insa nu dezarmez nici o clipa si imi continui munca, atat la volan cat si pe partea de public relations. E singura cale de a reusi sa ne redresam si de a fi acolo unde ne propunem in viitor.
RallyMax: In prezent ocupi a treia pozitie in clasamentul general CNR, dar urmatorul clasat, Marco Tempestini, face trecerea la Arad pe o noua masina: Fiesta R5. Crezi ca acest lucru ii va oferi un avantaj lui Marco?
Vali Porcisteanu: Este o masina net superioara din punct de vedere tehnic, fata de un Mitsubishi. Cu toate acestea voi incerca sa compensez prin evolutia pe probele speciale, asa cum am mai facut-o si pana acum, fata de modele s2000, desi cuplul mai bun al Fiestei R5 la turatii scazute s-ar putea sa o faca mai accesibila decat un S2000 din punctul de vedere al pilotajului. Sunt constient de valoarea mea si ma voi baza pe ea pentru a pilota Mitsubishi-ul cat pot de bine si sper ca asta va fi suficient.
RallyMax: In calendar urmeaza Raliul Aradului, o etapa cunoscuta pentru probele interesante si macadamul bun. Ce asteptari ai la finalul celor doua zile de concurs si cum ai primit vestea ca raliul va avea loc sambata si duminica?
Vali Porcisteanu: Sper in primul rand sa scap de dificultatile tehnice. Am revenit la mecanica de grupa N, renuntand la kit-ul “mecanic” de R4 care s-a dovedit a fi mai putin fiabil. Asta sper sa imi permita sa merg la adevaratul potential al masinii si al meu, iar in teorie asta inseamna ca voi reusi sa reduc diferenta in clasamentul general fata de-al doilea clasat. Acesta este obiectivul. Ar fi fost ceva mai bine daca incheiam cursa sambata, pentru ca aveam timp sa ajungem mai linistiti la Bucuresti pentru evenimentele de luni, mai ales ca Aradul este departe de capitala, insa aceasta este decizia organizatorului si trebuie sa ne conformam. Mergem acolo cu acelasi entuziasm si cu aceeasi dorinta de a fi aproape de fani iar asta se va vedea cu siguranta si in timpii de pe probe!
RallyMax: In urma unui concurs organizat saptamanile trecute, Mitsubishi-ul EVO X va avea parte de un nou design la Arad. Crezi ca acest lucru va atrage atentia asupra masinii?
Vali Porcisteanu: Imi place design-ul castigator din concurs. Toata grafica pe care am primit-o a fost foarte interesanta si le multumesc tuturor celor care au depus energie si suflet in scopul de a-mi decora masina, insa putea fi un singur invingator si cred ca toti cei care au avut un vot ? pentru ca nu am ales singur castigatorul – au ales bine. Eu mi-am dorit inca de la inceputul sezonului ca masina mea sa aibe anumite elemente de design care sa o scoata in evidenta si iata ca acum primesc acest cadou din partea echipei. Le multumesc si sper sa-mi aduca noroc!
RallyMax: Chiar daca programul tau presupune doar 7 etape in 2013, unde te vezi la finalul sezonului competitional?
Vali Porcisteanu: Daca lucrurile merg bine si scapam de problemele tehnice ar trebui sa putem obtine titlul de vicecampion. Nu-mi sta in caracter sa particip pentru a fi al doilea, insa combinatia Delecour ? Super 2000 n-are cum sa fie abordata altfel in acest moment. Cu aceleasi arme poate m-as incumeta sa spun ca l-as incurca mai tare pe Delecour, dar acum asta este situatia. Mai mult, startul dificil de sezon ma obliga la o cursa de recuperare in care nu-mi permit pasi gresiti. Sper sa reusesc sa termin al doilea in clasamentul general la final, dar nu va fi deloc usor.
RallyMax: In final, ai cuvantul!
Vali Porcisteanu: Vreau sa le multumesc pentru sprijin si atentie tuturor spectatorilor, pasionatilor si oamenilor care respira pentru fenomenul motorsport. Pentru ei ma dedic trup si suflet si pentru ei sper ca, in viitor, sa reusesc sa duc steagul Romaniei cat mai sus. Multumesc, RallyMax.ro!