Raul Badiu si Razvan Hulea au reusit in sezonul 2013 sa obtina titlul la Cupa Dacia, Clasa 9, sa castige trofeul D-Mack si sa termine primii in clasamentul echipelor alaturi de?Environment & Sport Development Rally Team. Pentru Raul, 2013 a fost confirmarea ca increderea care i-a fost acordata la inceputul anului a fost una pe deplin meritata. Alaturi de Razvan, acesta a reusit sa arate un ritm excelent la toate etapele din acest an si sa ofere spectatorilor o lupta extraordinara pe speciale alaturi de Florin Tincescu si Iulian Nicolaescu. Cele doua echipaje s-au duelat pana in ultima etapa pentru titlul la Cupa Dacia si Clasa 9, de multe ori implicat in lupta in raliuri fiind si echipajul Vlad Cosma/Sergiu Itu.
RallyMax:?Salut Raul! Felicitari pentru titlul care l-ai obtinut la Raliul Harghitei: unul pe care l-ai ravnit foarte mult in acest sezon. Cum te simti dupa ce ai reusit sa iti indeplinesti obiectivul pentru 2013, acela de a deveni campion la Cupa Dacia?
Raul Badiu:?Salutari RallyMax si tuturor cititorilor! Acum ca s-a terminat totul cu bine, sunt foarte fericit si relaxat dupa un sezon destul de solicitant din toate punctele de vedere in care am reusit sa imi ating toate obiectivele propuse. ?Nu a fost deloc simplu, a trebuit sa muncim pentru fiecare punct, dar asta ne face sa ne bucuram si mai mult de titlurile de la Echipe, Cupa Dacia, Clasa 9 si Trofeul D-Mack.
RallyMax:?Incepand cu Raliul Brasovului ai schimbat copilotul, locul lui Sergiu si al Ralucai fiind luat de Razvan Hulea. Din exterior, relatia pilot-copilot a mers perfect, dar cum v-ati inteles in masina de curse si in afara ei?
Raul Badiu:?Toti eram prieteni inainte sa facem echipaj si suntem in continuare, cu fiecare m-am inteles foarte bine in masina, drept dovada stand rezultatele foarte bune care le-am obtinut cu fiecare.
RallyMax:?Lupta pentru titlul Cupei Dacia s-a desfasurat pana pe la ultimul raliu al sezonului. Cum ai descrie bataia cu Florin pentru prima pozitie?
Raul Badiu:?Tin sa ii multumesc din nou lui Florin si pe aceasta cale pentru acest sezon in care?ne-am alergat unul pe altul si am crescut foarte mult viteza si ritmul in Cupa Dacia. Am vazut amandoi probabil mai bine ca niciodata ca orice greseala, orice ezitare se penalizeaza in motorsport, si pentru a fi competitiv nu iti permiti sa ai zile proaste sau nici un fel de alta scuza. In clasamentele finale nu este loc decat de un singur castigator, de data aceasta am fost eu, insa sunt convins ca daca privim in ansamblu, amandoi am castigat experienta pretioasa si ne-am insusit reflexe si mentalitati care ne vor ajuta mult pe viitor indiferent de clasele unde vom participa. A fost o lupta productiva pentru ambele parti.
RallyMax:?Care crezi ca a fost cel mai bun moment dar si cel mai neplacut al sezonului?
Raul Badiu:?Din fericire au fost mai multe moment bune decat rele, iar care a fost cel mai bun moment nu ma pot decide. M-am bucurat la maxim de fiecare metru de proba speciala care mi-a iesit cum mi-am propus si am trait puternic emotiile fiecarei victorii. Cu siguranta nu voi uita scene precum sosirea pe Babarunca cu al 5lea timp la general, recuperarile de timp de la Cluj si Bacau, sosirea in ultimul service la Harghita sau pierderea volanului pe Santa (regretata pe de o parte pentru ca am pierdut victoria, dar foarte amuzant si productiv avand in vedere ca am stat mult si bine pe Eurosport). Am avut parte si de momente mai putin fericite cand am pierdut foarte mult timp sau am abandonat? cu diferite probleme tehnice, insa de departe cel mai greu moment a fost accidentul de la Raliul Aradului. Accidentul nu a venit deloc intr-un moment bun (nu ca ar putea vreun accident veni intr-un moment propice?), dar faptul ca conduceam cu un avans imens si mai aveam cativa metri pana la sosire, iar eu am gresit asa grav, a atras multe critici asupra mea. A trebuit sa indur destule, dar cu sprijinul echipei Environment & Sport Development Rally Team,?increderea a ramas in continuare ridicata, fapt ce m-a ajutat foarte mult la raliurile urmatoare. Acum la rece gandesc ca poate a fost mai bine ca s-a intamplat cu Loganul unde costurile de reparatie sunt relativ mici, astfel ca m-am maturizat fortat. Dupa Arad am exersat diferite strategii de cursa, toate avand ca scop terminarea raliului si acum sunt convins ca atunci cand voi avea ca scop doar terminarea de raliuri si atat, o voi face cu bine, chiar daca nu este doar o simpla formalitate. In rest se stie ca mersul la limita implica multe riscuri, iar diferenta dintre castigator si un accident poate fi de doar cativa centimetri.
RallyMax:?Abandonul de la Arad a venit intr-un moment in care raliul parea incheiat. Ti-ai pus atunci probleme in vederea castigarii titlului?
Raul Badiu:?Exact aceasta a fost si gandirea care a condus la accident, faptul ca mi-am imaginat ca raliul e terminat si nu mai am nimic altceva de facut decat sa ma plimb pana la sosire m-a facut sa imi pierd concentrarea. Mintea in loc sa imi fie pe proba, imi era probabil la podium, sampanie si alte lucruri care au fost indeajuns sa imi distraga atentia de la ce aveam de facut. Chiar daca am pierdut foarte multe puncte, tot ramaneam cu prima sansa la titlu, iar sustinerea echipei si rezultatele de pana atunci ma incurajau sa continui la fel ca pana atunci, astfel ca am ramas optimisti cu privire la titlu.
RallyMax:?Care a fost strategia abordata intreg sezonul? Dar la Raliul Harghitei?
Raul Badiu:?Daca pana la Arad in mare parte strategia era ?Flat Out!? indiferent de ce faceau restul, dupa Arad a trebuit sa imi reconfigurez putin viziunea asupra raliurilor, sa invat ceva mai multa matematica si sa urmaresc mai mult obiectivul final, asta chiar daca a insemnat sacrificarea de viteza in mai multe randuri. La Harghita fiind un raliu scurt si avand nevoie de victorie, implicit viteza foarte buna, a trebuit sa fortez destul de mult dar si sa ma feresc de greseli. Acest lucru era destul de dificil de facut peste tot intrucat unele probe erau destul de dure si mersul la maxim se putea solda cu avarii la materialul de concurs sau chiar abandon. Din aceasta cauza chiar daca eu si Razvan tot incercam sa ne impunem ca e un raliu ca oricare altul, faptul ca nu am prea dormit noptile precedente startului si nu prea am mancat nimic, ne-a cam dat de gol ca eram stresati si presiunea era mare pe noi. Ar fi fost intr-adevar foarte greu daca Florin nu abandona. Din pacate ar fi fost prea mult o loterie decat o lupta sportiva dreapta, pentru ca inclin sa cred ca daca continuam amandoi sa mergem tare, erau sanse destul de bune ca unul dintre noi sa se aleaga cu ceva probleme tehnice.
RallyMax:?Ce surprize pregatesti pentru sezonul viitor? Ai ceva conturat pana acum?
Raul Badiu:?Contez in continuare pe suportul echipei Environment & Sport Development Rally Team, colaborarea a decurs excelent si din discutiile avute, in principiu sezonul urmator nu va mai fi Logan. Ma simt pregatit sa fac un pas mai departe, dar mai multe nu pot spune pentru ca programul pe 2014 nu a fost stabilit inca. In orice caz alaturi de Environment and Sport Development Rally Team viitorul suna bine.
RallyMax:?In final, ai cuvantul!
Raul Badiu:?A fost un sezon 2013 absolut incredibil pentru noi, in care am avut onoarea de a face echipa si a-i avea alaturi pe sportivi de top precum Francois Delecour, Dominique Savignoni,?Sabrina de Castelli, George Grigorescu sau Bogdan Barbu de la care am avut foarte multe de invatat. Am avut in spate o echipa profesionista, mecanici dedicati meseriei, un copilot serios si toate ingredientele necesare pentru a face performanta.
Multumesc Visit Romania, Environment & Sport Development, Viarom, Apa Nova, Dalkia, Acvatot, Sis Finance, Veolia Water Solutions, Klar Professional, Sixt Rent a car, Michelin si Total. Asistenta tehnica a fost asigurata de Mival Mach 1 si Mach 1 Sport Management.
Fara sprijinul acestora ar fi fost imposibil sa particip.