Pentru Raul Olesch, primul sezon complet in CNR, in care a avut-o alaturi pe Denisa Nechita, a fost unul in care majoritatea obiectivelor au fost atinse, brasoveanul reusind sa termine primul in cadrul clasamentului debutantilor si al debutantilor in Cupa Dacia. Desi in prima jumatate a sezonului ne povestea de un proiect pe care vroia sa-l implementeze in CNR (evolutia pe un Mitsubishi EVO 9 care functioneaza pe CNG – compressed natural gas), pentru 2014 cei doi isi propun sa porneasca pe un model R2 si, in functie de buget, sa ia startul si la 1-2 etape din ERC.
RallyMax:?Salut Raul! Felicitari pentru castigarea titlului debutantilor la final de 2013, primul sezon complet in CNR. Consideri ca in acest mod ti-ai indeplinit obiectivele stabilite la inceputul sezonului?
Raul Olesch:?Salut! Am reusit sa castigam titlul la Debuntati si titlul la Debutanti Logan. Putem zice ca ne-am indeplinit 50% din obiectiv. Targetul nostru principal era sa ne apropiem la sfarsit de sezon de primele 4 locuri de la Cupa Dacia. Din pacate din punct de vedere al pilotajului am avut de suferit dupa cele doua incidente, dar suntem bucurosi ca la ultima etapa am reusit sa ne revenim. Probabil la Harghita am avut ritmul care trebuia sa-l avem de la inceput de sezon, dar din pacate din cauza accidentului de la Brasov si lipsa de experienta, sezonul nostru a fost un pic mai diferit.
RallyMax:?Care consideri ca a fost cel mai dificil moment al sezonului 2013? Dar cel mai fericit?
Raul Olesch:?Cele mai dificil moment a fost cand ne-am rasturnat la Arad. Veneam dupa o operatie la mana dreapta si o perioada de trei saptamani cand am avut mana imoblizata in ghips. In toata aceasta perioada am avut repaus total. Nici macar nu am condus. Fizic eram slabit. Imediat ce am iesit din masina dupa ce ne-am rasturnat, aveam doar un singur lucru in gand: ?Trebuie sa continuam!?. Am reusit sa intoarcem destul de repede masina pe roti, dar ea a ramas blocata intre doua maluri de pamant, si practic a trebuit sa-i tragem fundul intr-o parte. A fost foarte dificil. Erau doar 2 spectatori si celebra batranica safety car. Cei doi spectatori au vrut sa renunte dupa vreo 5 ? 6 minute. A trebuit sa-i implor sa ne ajute in continuare. Am impins la masina pana la epuizare. A fost cumplit. Cu greu am reusit sa terminam ziua de Sambata.
Cel mai fericit moment a fost cand am ajuns in ultimul parc de service de la raliul Harghtei.
RallyMax:?In prima jumatate a sezonului ne povesteai ca aveai in plan participarea cu un EVO 9 dezvoltat de Stohl Racing care functioneaza cu biogaz si CNG (Compressed Natural Gas). Chiar daca in 2013 n-ai reusit sa treci de formalitatile omologarii, vei incerca implementarea proiectului in 2014?
Raul Olesch:?Da, din pacate multumita domnilor de la federatie am pierdut respectivul proiect si bugetul pentru sezonul din 2013! Probabil din prea multa comoditate si lipsa de interes fata de acest sport nu au putut sa-l sustina. Era doar o simpla formalitate, dar ei au refuzat sa o faca. Probabil cand se va schimba conducerea FRAS o sa incercam sa reluam proiectul.
RallyMax:?Pe parcursul celor 9 etape din acest sezon ai avut-o alaturi in masina de curse pe Denisa, dupa ce in sezoanele trecute ai mai concurat alaturi de alti copiloti. Este Denisa copilotul potrivit pentru tine?
Raul Olesch:?Pe parcursul celor 8 etape, deoarece la Sibiu nu am participat.?Da, Denisa este copilotul potrivit pentru mine. Ne intelegm foarte bine si in masina de raliu, nu doar in viata de zi cu zi. Am trecut impreuna peste momente dificile, dar si peste momente frumoase. Am reusit impreuna sa scoatem pana si masina din sant. 🙂
RallyMax:?Din exterior s-a vazut ca ati avut parte de sprijinul echipajului campion Delecour/Savignoni. Cat de benefica a fost aceasta implicare a celor doi?
Raul Olesch:?Implicarea lor a fost foarte benefica pentru noi. Multumim pe aceasta cale lui Francois Delecour pentru sprijinul acordat. A fost foarte de folos tot ceea ce am invatat de la el. Am imbunatit stilul de pilotaj, dar am captat si mult mai multa incredere. Speram sa putem continua colaborarea si in 2014.
RallyMax:?Dupa primul sezon complet in CNR, care raliu consideri ca ti-a fost cel mai mult pe plac? De ce?
Raul Olesch:?Mie-mi plac toate raliuri din campionat, exceptand Raliul de la Timisoara. Cel mai mult imi plac raliurile bine organizate si cu multi spectatori pe probe. Ai alta placere sa pilotezi cand vezi multi spectatori pe probe, iar sponsorul este si el fericit. De apreciat Raliul Deltei din punct de vedere organizatoric si Raliul Harghtei pentru spectatorii in numar mare prezenti pe probe (la Sibiu au fost probabil mult mai multi, dar nu am participat). Cele mai frumoase probe le-am intalnit la Iasi.
RallyMax:?Desi e inca devreme, ai stabilit niste planuri pentru sezonul viitor?
Raul Olesch:?Probabil este deja tarziu! Campionatul incepe in trei luni.?Avem niste planuri concrete pentru 2014. In cazul in care gasim bugetul necesar o sa participam cu o masina R2 in CNR (nu C2 R2 Max), si foarte posibil si la 1 ? 2 etape de ERC.?Iar in cazul in care nu gasim bugetul necesar pentru R2, o sa cumparam o masina de clasa 9. Inca nu stim exact ce masina, dar nu o sa fie Suzuki si nici Logan. 🙂
RallyMax:?In final, ai cuvantul!
Raul Olesch:?Multumim firmei UNIOR TEPID, care la jumatatea sezonului ne-a oferit sprijinul pentru a putea incheia sezonul. Fara sprijinul lor, nu reuseam sa terminam sezonul. Ei sunt cei mai buni producatori de scule, iar noi am fost cei mai buni la debutanti 🙂 . Speram ca in 2014 sa putem continua colaborarea.