Sezonul 2013 a insemnat pentru Vlad Miculici unul de adaptare, de incercare a diferitelor strategii de pilotaj si de revenire pe specialele din CNR. Clujeanul a reusit sa ia startul la doar trei etape, Raliul Brasovului, Transilvania Rally si Raliul Aradului si la final a reusit clasarea pe locul 4 in clasamentul debutantilor cu doar doua etape la care a punctat. Pentru 2014 Vlad spera sa stranga bugetul necesar participarii la toate cele 8 raliuri din calendar, ideala fiind implicarea in lupta pentru podiumul la clasa 9.
RallyMax:?Salut Vlad! Ne bucuram sa discutam cu tine dupa un sezon in care ai ?redebutat? pe specialele din CNR. Pentru inceput, ce parere ai de rezultatele finale din clasamentele din sezonul 2013? Care lupta ti-a placut cel mai mult?
Vlad Miculici:?Ciao. Ma bucur sa va ?revad? 🙂 ?Despre clasamente nu poti spune prea multe; din nou Delecour a facut legea, datorita experientei pe care-o are in spate, masinii, bugetului?.etc. La general deci nu prea ar fi multe de spus. Mi-a placut in schimb lupta de la clasa 3, unde Rares Tomita era cat pe ce sa ?comita? surpriza, insa n-a fost sa fie. Avand in vedere bugetul sau si concurenta pe care-o avea la clasa, ar fi fost un rezultat extraordinar. Ii tin pumnii pt 2014, sa reuseasca sa stranga banii in primul rand!
RallyMax:?Ai pornit sezonul cu gandul de a lua startul la cat mai multe etape, dar, din pacate, ai reusit sa pornesti la drum doar la 3: Tess Rally, Transilvania Rally si Raliul Aradului. Dintre cele trei, care ti-a placut cel mai mult si de ce?
Vlad Miculici:?Mai era o etapa in plan, cea de la Timisoara, insa din cauza unor probleme in familie nu am reusit sa iau startul. Ar fi fost astfel aproape jumatate din campionat terminat. As vrea sa pot spune ca mi-a placut cel mai mult etapa de acasa, insa am avut niste probleme cu masina si cu ?piesa? din spatele volanului si din cauza asta, etapa n-a iesit cum am vrut. Mi-a placut (cu mici rezerve) etapa de la Arad. Suprafata (cu cateva exceptii) a fost destul de buna si-am putut sa ma distrez asa cum am vrut. A fost si primul podium din cariera (la Cluj, din cauza problemelor de la finalul raliului, n-a mai existat o festivitate de premiere), asa ca pentru mine Aradul a fost o etapa frumoasa.
RallyMax:?La Arad ai luat startul, pentru prima oara in cariera, pe macadam. Cum a fost trecerea pe aceasta suprafata si cat de dificila ti-a fost acomodarea tinand cont ca masina nu a fost ideal pregatita pentru un astfel de raliu?
Vlad Miculici:?Drept, a fost primul raliu pe macadam, insa asteptam de mult schimbarea asta si a fost exact asa cum ma asteptam: distractiv. 🙂 ?N-am reusit sa termin masina la timp inainte de aceasta etapa si am luat startul cu suspensia in configuratie de asfalt, doar putin mai inalta. A fost?o ?distractie? totala sa tin masina pe drum in conditiile astea! :)?
In plus, chiar pe prima proba a raliului, un bolovan a strapuns podeaua fisurand extinctorul automat, ceea ce a dus la umplerea masinii cu spuma pana la nivelul genunchilor. De-aici incolo, pierderea de timp a fost foarte mare, imi alunecau picioarele pe pedale, era un miros ingrozitor in masina (nu puteam insa deschide geamurile din cauza prafului), era foarte greu sa te concentrezi la ceea ce aveai de facut. Apoi, la saritoarea de pe PS 2, geamul dreapta fata a fost avariat la aterizare, cazand in interiorul usii, de-aici incolo avand probleme cu praful pe parcursul intregului raliu. In concluzie, o adevarata aventura incepand chiar de pe prima proba.
RallyMax:?Stim ca ai avut doua strategii diferite de abordare in acest sezon: una la Brasov si una la Cluj. Care ti-a placut mai mult si pe care te vei axa pe viitor?
Vlad Miculici:?Toate etapele facute anul asta au avut ceva diferit: strategii, copiloti, stil de pilotaj?..a fost un ?semisezon? de adaptare din toate punctele de vedere.?Ca sa-ti raspund exact la intrebare, la Brasov am mers mai glisat, a fost pentru mine un raliu in care am vrut sa ma distrez cat mai mult. La Cluj am incercat o abordare diferita, mai ?pragmatica?, din doua motive: pentru a vedea o comparatie intre cele doua abordari si din cauza problemelor de frane care m-au chinuit tot raliul. La un test facut dupa terminarea etapei am descoperit problemele, insa era tarziu. A fost o etapa grea, cu de toate: tot raliul l-am facut cu franele la 25% din capacitatea lor, in prima zi nu m-am adaptat nicicum mersului mai ?pragmatic? de care vorbeam mai sus, a doua zi au fost foarte multe probe anulate…
In concluzie: pe viitor raman la stilul de mers pe care l-am incercat la Brasov, poate cu un pic mai multe atentie! 🙂 Asta imi place si, dupa ce-am vazut la etapa de la Cluj, mi-e foarte greu sa merg in alt stil.
RallyMax:?Pana inainte de Raliul Bacaului, inca erai lider in clasamentul debutantilor. Ai avut speranta ca poti obtine un podium cu doar trei starturi?
Vlad Miculici:?Initial, nu ma interesa clasamentul deloc. Dupa cum spuneam mai sus, a fost un sezon de adaptare pentru mine, de invatare a tot ceea ce inseamna un raliu. Abia dupa etapa de la Arad am descoperit ca eram primul in clasamentul debutantilor si-am zis ca, daca se poate, de ce nu?!? Asa ca am incercat pana in ultimul moment sa iau startul la urmatoarea etapa, la Iasi, sa-mi ?apar? pozitia, insa nu a fost posibil, astfel incat finalul de sezon m-am gasit pe locul 4 la general, un loc bun avand in vedere ca am luat startul doar la 3 etape, din care am punctat doar in 2.
Tin sa-i felicit astfel pe Raul Olesch si pe Denisa pentru titlul de la debutanti, l-au meritat din plin, si sa le urez bafta pentru 2014.
RallyMax:?Chiar daca ai fost absent la restul etapelor, sigur ai urmarit toate raliurile din 2013. Care consideri ca a fost cel mai bine organizat si cel mai spectaculos?
Vlad Miculici:?Tulcea, cu siguranta. Deasemenea, Bacaul si Iasiul au aratat bine anul asta. Din punctul MEU de vedere, Sibiul a pierdut mult din cauza duritatii traseului! La Cluj au fost problemele care le stie toata lumea, Timisoara?..no comment :), la Arad? probleme destul de mari in organizare??speram ca iarna sa fie un ?sfetnic? bun pentru toata lumea!
RallyMax:?Etapele sezonului 2014 au fost deja facute publice. Care consideri ca sunt avantajele revenirii la un numar de 8 raliuri si care crezi ca vor fi etapele de top din sezonul viitor?
Vlad Miculici:?Avantajele sunt evidente si se refera in primul rand la bugete. Un numar de 8 etape fata de 9 sau mai multe inseamna o impartire (relativ) mai usoara a bugetului astfel incat sa poti face fiecare etapa la un nivel cat mai inalt.?Etape de top sper sa fie cat mai multe. Sibiul va fi cu siguranta o etapa buna, deja istoria o obliga :). Apoi, etapa de la Cluj ma gandesc ca va fi si mai sus decat in ultimii doi ani, avand in vedere probele noi si faptul ca echipa de organizatori a dovedit ca ?se poate?; speram sa avem din nou si superspeciala din centru. Aradul vrea sa fie etapa europeana, deci ar trebui sa creasca, Bacaul e pe un trend ascendent, iar Tulcea?.deja a inceput ?aranjarea? probelor, ceea ce spune multe despre determinarea celor de-acolo de a face o treaba buna. Eu unul mizez pe pelicani si-n anul viitor. 🙂
RallyMax:?Intreaga lume raliistica isi face in prezent planuri pentru 2014. Tu ce ganduri ai pentru sezonul viitor si cat de sigur esti de indeplinirea lor?
Vlad Miculici:?Imi place intrebarea ?cat esti de sigur ?..?? 🙂 O sa incep cu sfarsitul intrebarii. Nu sunt sigur inca de nimic, cred ca voi avea o anumita siguranta doar la prima etapa. Daca era sa ma iau dupa promisiunile de buget din ultimii ani, acuma ma bateam cu un R4 cu Marco si Simone in Marea Britanie. Asa, sunt aici si nu pot decat sa sper la un buget cat mai sigur in primul rand si abia dupa aceea cat mai mare. Contacte exista cu cativa posibili parteneri, chiar in zilele astea urmeaza sa primesc deja niste raspunsuri.?Gandurile sunt legate de punerea la punct a masinii in principal, iar partea asta deja am inceput-o. Va fi mult de munca si sper sa fie gata la timp.
In al doilea rand, urmeaza sa am un nou copilot in 2014, suntem inca in discutii. Nu va pot spune inca un nume, va fi insa o surpriza pentru multi, sunt sigur! :)?In ceea ce priveste sezonul competitional, prima optiune este participarea la toate etapele, apoi implicarea in lupta pentru puncte la clasa 9. Nu indraznesc inca sa visez la clasari pe podium la aceasta clasa, insa vreau sa ma apropii cat mai mult de acesta.
RallyMax:?In final, ai cuvantul!
Vlad Miculici: Sper din suflet ca toate sa fie puse la punct pentru mine pana la inceperea sezonului viitor.?Mai sper apoi ca pe FRAS s-o trezeasca frigul acestei ierni si sa-si dea seama ca trebuie sa faca mai multe decat in 2013. Nu are sens sa intram in amanunte, nu asta e scopul ?scrierii? de fata.
Vreau sa le multumesc celor ce mi-au fost alaturi in 2013; cu toate ca n-au fost decat 3 etape, n-a fost usor deloc. Sunt sigur ca 2014 va veni cu rezultate bune si ceva mai multa liniste.?Le urez tuturor colegilor din campionat sa aiba un intersezon cat mai ?spornic? in alcatuirea bugetului si sa ne vedem cu bine la startul primei etape de anul viitor.
Credit foto 1: RallyZoom.ro