RallyFan – Episodul 2 – Sibiu Rally Challenge
Dupa primul episod dedicat Raliului Harghitei, m-am hotarat sa scriu si parerile mele despre Sibiu Rally Challenge. Am primit multe feedback-uri pozitive dupa primul episod, mare fiindu-mi mirarea cand am primit un mesaj de la unul dintre marii federali de la F.R.A.S., dar nu dam nume, ca este mai bine asa. Multumesc pentru apreciere, nu ma asteptam ca o persoana de un asemenea rang inalt sa citeasca povestile mele si mai mult sa ma laude. Sa nu credeti ca o sa spun lucruri roz despre F.R.A.S. pentru ca nu va fi asa, stim cu totii inconvenientele pe care aceasta federatie le aduce motorsportului romanesc. Nu pot sa nu aduc in discutie punctajul primit de catre Raliul Harghitei, un punctaj sub-apreciat; toti suntem constienti ca nu a fost cel mai bun raliu din punct de vedere organizatoric, dar cu siguranta nu a fost cel mai rau 🙂 . Nu stiu in rest cati piloti/copiloti au citit acel articol, poate m-am ridicat sau nu la nivelul asteptarilor, sper sa invat cat mai multe despre aceasta “arta a blogului” si sa va ofer pareri interesante.
Lasand la o parte mica noastra paranteza, sa ne intoarcem la “Sibiu Rally Challenge”, care avea sa fie, asa cum isi doreau organizatorii, un festival de motorsport in adevaratul sens al cuvantului. In opinia mea, un mare merit il are Berti Panaiot, care stie sa faca treburile ca la carte, si care alaturi de Orange si echipa de la Sibiu reuseste de fiecare data sa ridice imaginea raliului la standard foarte mari. Felicitari Berti pentru tot ceea ce faci la Sibiu si nu numai. As vrea sa-i multumesc in primul rand lui Catalin Costan, cel care a facut posibila prezenta mea pe Transfagarasan, dedicandu-si sambata jobului nostru comun ca eu sa pot fi la Sibiu. Din pacate 🙁 nu am putut fi prezent vineri pe Paltinis, dar ascultand impresiile unora a fost ceva-n genul “FOARTE TAREE”. Asta este, sper ca pe viitor sa pot fi prezent pentru a-mi potoli doza de curiozitate/atmosfera oferita de voi, cei care va luptati cu secundele pe probe. Cu un somn care nu a prea fost defapt, plecam sambata in zori spre Sibiu alaturi de “Bebelusa” (Ford Fiesta – tare as vrea sa fie R5) si Ralu, prietena mea care ma insoteste la mai toate competitiile si inca ma mai suporta 🙂 .
Cu un zambet pana la urechi ajungem in jurul orei 11 pe “cea mai frumoasa sosea din Romania”, urcam pana sus la Balea impresionati de peisaj si de acele de par, (in gandul meu “de ce nu poate fi Fiesta noastra macar un S2000”) si asteptam cu nerabdare alaturi de prietenii nostri din Sibiu startul in marea provocare. Dupa ce ne gasim cu greu un loc de parcare intre atatea sute de masini, il salutam pe Raul Badiu, care se vedea clar afectat de faptul ca trebuie sa fie spectator in aceasta competitie; „asta este Raul – la anul o sa fie mai bine”, il incurajez putin. In afara de Raul, mai sunt si Rares Tomita, Vlad Miculici si altii care, din pacate, sunt doar “spectatori profesionisti”. Ne alegem un ac de par pe la mijlocul urcarii in care putem sa facem si cateva filmulete si START. Primul pe drum, Edwin Keleti, alaturi de Florin Dorca la acest Challenge, isi adjudeca trofeul competitiei, mergand “la timp” la mare lupta cu Manfred Stohl, austriacul caruia ii place tot mai mult in Romania (umbla vorba-n sat cum ca se va da la anul in CNR). Mi s-a parut ca masina lui Manfred (Peugeot 207 S2000) a facut mici mofturi pe urcare, probabil impresionata de peisaj 🙂 altfel Edi ar fi tras mai tare pe coborare. Nu putea sa lipseasca din aceasta competitie Alex Filip, care, constant si fara riscuri, isi adjudeca locul trei dupa ce profita de abandonurile lui Vlad Cosma si Simone Campedelli. Vlad Cosma, in sfarsit pilot in 2014, si mai mult pe o integrala alaturi de Diana Hategan, ai oferit un super show cel putin pe urcarea spre Balea. Tare mult ma rog sa te vad la startul Tess Rally, si nu alaturi de mine, pe margine. Diana, foarte concentrata si serioasa, ai obtinut doua cupe binemeritate chiar daca pe coborare Mitsuba lui Ely a cedat si nu ati ajuns pana la finish.
Din pacate Simone Campedeli nu a reusit sa parcurga decat putin din proba de pe Paltinis, dupa care motorul de pe Mitsubishiul EVO 7 de grupa H de la Colina a cedat; nu ca ne-am fi mirat la cate necazuri a avut Sorin Badea cu el tot sezonul. Mi-as fi dorit sa il vad si pe celalalt Simone – Tempestini – facand spectacol pe Transfagarasan. Sincer as fi vrut sa fie tot NRA-ul prezent: Marco o urcare cu „Godzi”, Bogdan concentrandu-se pe evolutie si bineinteles Danny Ungur cu frana de mana in flacari. Au lipsit si cei pe care ii respect cel mai mult, adica cei patru Sebastieni: Sebi Barbu – Sergiu Itu si Seba Gioarsa – Sebi Itu – ati lipsit baieti 🙁 . Spectacol total pe toate cele trei probe a facut Vali Porcisteanu cu gume de macadam la bordul unui EVO9 inchiriat de la „Criza” (Razvan Trisnevschi).
Mi-a placut cum au evoluat pe urcarea spre Balea Dan Nicoschi si Rares Fetean la bordul „Broscutei” (Seat Ibiza) dar si pe coborare Octy Tirnovean, pana cand Loganul si-a anuntat limitele si l-a lasat pe sibian fara frane. Octy, la cum ai mers, clar bateai coborarea la M1. Titi Aur a incercat sa ne impresioneze si a reusit cel putin pe cei 3 km cat a parcurs pe doua roti in urcare.
Ne intoarcem in Sibiu dupa cateva poze la Lac si asteptam festivitatea de premiere, la care a fost prezent, va vine sa credeti, domnul Mazilu. Nu pot sa uit comentariul lui Alex Filip: “imi cer scuze pentru fiul meu, cred ca a baut din nou benzina”, facand o remarca la faptul ca tanarul Filip zburda pe scena alaturi de echipaje. L-am mai remarcat si pe Raresica al nostru, mandru de numa’ ca a castigat prima cupa din motorsport pe teren propriu. Bravo Raresica, suntem mandri de tine.
Dupa festivitatea de premiere ne asezam frumos la masa unui restaurant si urmarim meciul nationalei de fotbal alaturi de „romanul” nostru, prietenul Jancsi. Dupa binemeritatele concluzii la sfarsitul Challengelui dar si a meciul ne hotaram sa ne distram putin prin centrul Sibiului. Va recomand Oldies Pub, dar si Liqiud Club acolo unde am avut parte de un binemeritat “Rally Party”. Ne-am distrat pe cinste si le multumesc celor prezenti (Dan, Cosmin, Jancsi, Vlad, Diana, Ralu, Cristiana, Rares). Cupa a facut senzatie! 🙂
Duminica ne trezim, nesperat de fresh si ne indreptam spre circuitul de rallycross, unde aveam sa cunosc o familie minunata: familia Trisnevschi – niste oameni deosebiti care s-au impus in Rally Show alaturi de “Fulgerica” (Mitsubishi EVO9). Mi-as dori sa fie toti pilotii la fel de comunicativi si receptivi precum este Razvan Trisnevschi. “Criza”, asa cum ma obliga sa-i spun, poate fi oricand pe podiumul clasei 3. Florin Crisan si Mara Rus au fost singurii adversari ai familiei Trisnevschi, insa o eroare si un start furat i-au compromis sansele la victorie lui Florin, care anul acesta a evoluat de la o etapa la alta, iar la anul cred ca va fi si mai sus 🙂 La 2RM s-a impus Alex Ardelean, un pilot “de-al casei” care mareste ritmul de la o proba la alta, se vede ca s-a impus la Cupa Suzuki datorita constantei.
Cam asa a fost la Sibiu, sper ca ideile mele sa va trezeasca interesul pentru un al treilea episod, asta depinde de mine, dar si de voi 🙂 Sibiu Rally Challenge a fost o prima editie reusita pentru un festival al sportului cu motor, o editie care insa s-ar fi putut comprima intr-o singura zi pentru doar 35 de km de proba. Am fost foarte dezamagit de prezenta slaba pe circuitul de rallycross, poate datorita faptului ca in aceeasi zi s-a disputat ultima etapa din CNVC, la Rasnov. Sper sa ne vedem cu totii la Winter Rally unde nu am fost niciodata. Pana atunci aveti grija sa convingeti cat mai multi sponsori, sa faceti achizitiile cele mai inspirate, dar cel mai important sa fiti sanatosi. Pentru 2015 vor fi multe surprize, credeti-ma.
Eu, “fanul numero uno”, alaturi de echipa RallyMax va uram un sfarsit de an bun si sa ne revedem cu bine cat mai curand 🙂 . Ca o informatie de ultim moment, exista 11 propuneri de raliuri pentru 2015: un raliu nou la “Ford” Craiova, doua la Sibiu si revenirea celui de la Baia Mare….sunt curios ce va decide FRAS pentru viitorul campionat, poate vom avea 11 etape din care sa scazi 5, cine stie?