Cu un sezon de debut in care a demonstrat ca se poate bate de la egal la egal cu mai titratii piloti din cadrul clasei 9, Radu Necula a reusit in 2014 sa se claseze pe locul 4 in clasamentul final al sezonului. In 2015, pilotul va lua startul in continuare alaturi de Adrian Temes, singura schimbare fiind materialul de concurs – un Suzuki Swift ce va fi pregatit de catre echipa tehnica GoRace.
RallyMax: Salut Radu! Ne bucuram sa stam pentru prima data de vorba cu tine! Pentru inceput, povesteste-ne impresia generala, la rece, a sezonului 2014. Care au fost plusurile si minusurile celor 7 raliuri?
Radu Necula: Salutare si ma bucur si eu sa avem ocazia sa discutam! Sezonul 2014 a fost unul foarte bogat, cu multe experiente, pozitive si cateva negative, intr-o perioada de timp destul de scurta. Partea cea mai pozitiva a fost ca am reusit sa aratam un ritm bun si in crestere pe durata sezonului, am fost des in primii timpi la clasa 9 pe speciale si chiar am castigat unele. Pe langa asta, am pornit o colaborare de exceptie cu partenerul nostru principal Bella Casa care ne-a permis sa participam la toate etapele si care ne este alaturi si in 2015. Pe partea negativa, mi-as fi dorit sa termin mai mult de 4 raliuri din 7 dar si asta se numeste exeprienta si nu ma plang.
RallyMax: Dupa participarea in Campionatul National de Viteza in Coasta, ai decis sa faci trecerea spre CNR. Care sunt motivele care stau la baza acestei decizii? CNVC s-a dorit a fi un pas intermediar catre CNR?
Radu Necula: Nu am vazut CNVC-ul ca un pas intermediar. Este o disciplina a sportului cu motor care mi-a adus foarte multe satisfactii pe partea de pilotaj si imi doresc sa revin pe etapele de ?coasta?, in paralel cu Raliul. Nu ne permite acum nici bugetul, nici timpul, dar vom vedea pe parcursul sezonului cum evolueaza lucrurile. Decizia de a trece la CNR a venit din dorinta de a evolua mai mult ca pilot, de a avea ocazia sa parcurg mai multi kilometri in regim de cursa si, poate mai important decat toate, sa invat ce inseamna mersul pe macadam.
RallyMax: Stim ca la Bacau ati primit o penalizare de 2 minute la intrarea in service. A fost acesta cel mai frustrant/neplacut moment al sezonului? In contrast, care a fost cel mai bun moment sau proba speciala pe care consideri ca ai avut cel mai bun parcurs?
Radu Necula: Am primit o penalizare pentru intrarea in avans intr-un CO si a fost la fel de neplacut ca cealalta penalizare de 2 minute pe care am primit-o in Delta, pentru acelasi lucru in esenta 🙂 . Au fost mai multe momente frustrante in timpul anului si cei care au urmarit evolutia noastra probabil le stiu dar nu se compara cu satisfactiile pe care le-am avut pe probe si cu experienta acumulata intr-un sezon complet.
Cel mai bun moment a fost finish-ul de pe PS1 la Raliul Brasovului cand am realizat ca avem cel mai bun timp la clasa 9 desi era primul meu contact cu raliul si cu mersul pe dictare. Pozitie pe care de altfel am mentinut-o pana la problema tehnica cu suspensia inainte de Babarunca.
RallyMax: In 2014, la Brasov, ai fost, din punctul nostru de vedere, surpriza clasei 9, cu timpi excelenti pe probe si un rezultat foarte bun in ciuda unor probleme tehnice cu suspensia Peugeot-ului 106. Cum te astepti sa decurga ostilitatile in acest sezon la etapa de debut?
Radu Necula: Similar, desigur 🙂 . Lasand gluma la o parte, este primul raliu cu o masina noua si vom incepe prudent, fara excese si cu scopul principal de a termina fara incidente. Nu vom merge insa la plimbare pe probe si vom stoarce pedala din dreapta cat ne permite elanul.
RallyMax: Tess Rally are trei probe incluse si in CNVC (Poiana, Rasnov, Paraul Rece) pe care anul trecut ai avut parte de timpi excelenti. Cum crezi ca te vei descurca pe Babarunca si Cheia, probele regina ale Brasovului, acolo unde in 2014 a trebuit sa reduci ritmul din cauza problemelor la suspensie?
Radu Necula: Configuratiile Babarunca si Cheia mi s-au parut interesante si cu destul de multe capcane, sunt probe unde se castiga sau se pierde un raliu. In general prefer probele lungi, unde ai timp sa mentii ritmul ridicat in regim de cursa si astept cu nerabdare ocazia de a imi lua revansa pentru anul trecut.
RallyMax: Dupa evolutia cu Peugeot 106 si Citroen Saxo in 2014, in noul sezon vei lua startul cu un Swift. Care e primul feeling la bordul Suzuki-ului dupa testele efectuate in weekend?
Radu Necula: Foarte pozitiv, chiar mai mult decat ma asteptam initial. Echipa de asistenta tehnica GoRace imi cunoaste bine stilul de pilotaj si chiar de la prima tura pe circuit m-am simtit confortabil cu setarile suspensiei. Ne-am concentrat pe descifrat comportamentul masinii la limita si pe anumite fineturi in reglaje. Ca si comparatie intre Saxo si Suzuki, pentru ca banuiesc ca sunt multi interesati, imi este greu sa dau un verdict. Saxo avea o cutie de viteze mai scurta si prin urmare o acceleratie ceva mai alerta. Suzuki in schimb face o viteza de top mai mare, lucru care ne va ajuta la Brasov unde anul trecut am limitat cutia de cateva ori. Puse toate cap la cap, suntem foarte optimisti in privinta materialului de concurs.
RallyMax: Lupta la clasa va fi foarte interesanta in 2015. Realist vorbind, care crezi ca sunt sansele voastre?
Radu Necula: Nu am o idee realista, sunt foarte multe variabile in joc si multe echipaje pregatite de lupta. Realist sau nu, ne dorim victoria si pentru asta vom lupta. Vom vedea pe parcurs cum se aliniaza stelele anul acesta.
RallyMax: Multumim! Va dorim multa bafta la Brasov si speram sa aveti parte de rezultatele pe care le doriti in lupta la clasa.
Radu Necula: Multumim si ne vedem pe probe!
Foto 2: RallyZoom.ro