Cu o crestere de valoare in ultimele sezoane si cu un progres vizibil al performantei pe probele speciale, Sebastian Barbu a ocupat locul 5 in clasamentul general in 2014, la primul sezon pe o masina integrala. Cu doua podiumuri la general sezonul trecut, pilotul sibian a demonstrat ca se simte foarte bine la bordul Mitsubishi-ului EVO X R4, iar in 2015 va continua cu aceeasi masina, singura schimbare fiind copilotul: dupa ce sezonul trecut a concurat in CNR si ERT cu Sergiu Itu, Sebi o sa-l aiba in dreapta incepand cu Raliul Brasovului pe Razvan Hulea.
RallyMax: Salut Sebi! Sa incepem cu sezonul trecut, unul in care ai facut multe schimbari: o noua masina si un nou copilot. Ai reusit sa inchei 2014 pe locul 5 in clasamentul general, in fata unor piloti cu mult mai multa experienta pe o asemenea masina. Cat de dificila a fost acomodarea si care sunt lucrurile cele mai importante pe care consideri ca le-ai invatat?
Sebastian Barbu: Salutare, intr-adevar anul trecut am facut multe schimbari, insa nu regret niciuna dintre ele. Toate au fost facute la momentul potrivit si nu au facut altceva decat sa ne faca mai rapizi si mai puternici pe probele speciale. Cea mai importanta a fost inceperea colaborarii cu Sergiu si faptul ca am decis sa mergem folosind limba engleza in dictare. Am mai tot spus, ca am reusit sa merg pe un Mitsubishi, a fost implinirea unui vis din copilarie. Sunt sigur ca nu conta pe ce fel de Mitsubishi luam startul, eram la fel de bucuros, iar anul acesta sper sa am si mai multa placere in pilotaj.
Experienta am castigat-o pe parcursul sezonului, la asfalt a fost mai greu, pe macadam am reusit sa ma acomodez mai usor, fiind suprafata mea preferata. Acomodarea nu a fost deloc grea dintr-un simplu motiv? masina asta este pregatita de niste oameni la fel de pasionati ca si mine, care m-au inteles de fiecare data cand am avut ceva de spus despre setup si mi-au pus la dispozitie masina ideala si usor de pilotat de fiecare data cand m-am suit la volan.
RallyMax: Sezonul trecut ai facut trecerea pe o masina cu tractiune integrala (Mitsubishi Lancer Evo x R4). Cum ti s-a parut masina in comparatie cu cele pilotate in trecut (Citroen DS3, Renault Clio, Dacia Logan)?
Sebastian Barbu: Pentru fiecare masina in parte am avut un respect total, si inca mai am. Cu fiecare am reusit un rezultat care mi-a marcat cariera. Daca ar fi posibil financiar, as cumpara cate una, ca de fiecare data cand o vad sa imi aduc aminte de momentele avute impreuna? Cred ca pe toate am ajuns sa le exploatez la maximum in anumite momente, poate chiar peste posibilitatile lor din cand in cand, dar au ramas amintiri frumoase, povesti bune de povestit.
Fiecare masina a fost complet diferita fata de cealalta. Mitsubishi e ceea ce mi-am dorit, si sper ca anul acesta sa ajung la momentul in care sa pot spune ca, mai tare nu mergea.
RallyMax: 2014 a fost sezonul in care ai concurat la cel mai inalt nivel din cariera, cu un program aproape complet in CNR si etape internationale. Cum consideri ca ar trebui stabilit acest program daca obiectivul este performanta in raliuri?
Sebastian Barbu:Pana nu demult am practicat schiul, de aici am luat cele mai multe exemple despre cum se poate face performata la cel mai inalt nivel si le-am imbunatatit in asa fel incat sa ma ajute si in raliuri. Norocul este ca sporturile astea, cu toate ca sunt complet diferite, se aseamana la cele mai importante aspecte. Personal sunt de parere ca trebuie sa iti placa ceea ce faci si atunci va fi mult mai sa obtii rezultate. Eu incerc sa imi stabilesc niste obiective, sa le urmez, iar daca le indeplinesc sa le imbunatatesc.
RallyMax: Spune-ne cateva detalii despre planurile pentru sezonul 2015 – vei lua startul la toate etapele alaturi de Razvan? Cu ce masina?
Sebastian Barbu:Singurele schimbari sunt Razvan si designul masinii, insa nu sunt majore. Cu Razvan am mai mers in 2010, am incredere in el si stiu ca si el isi doreste acelasi lucru ca si mine, iar masina este tot Evo X R4. Programul ramane aprope identic cu cel de anul trecut, doar ca o sa luam startul la mai multe etape de macadam decat de asfalt. La ora actuala nu am stabilit nimic special pentru acest sezon, cred ca dupa etapa de la Brasov o sa va pot da mai multe detalii despre obiectivele si planurile nostre de anul acesta.
RallyMax: In primul sezon pe o masina integrala ai reusit doua podiumuri in clasamentul general. Crezi ca vei reusi din nou aceeasi performanta in 2015? Care crezi ca sunt principalii candidati la podiumul general la fiecare raliu?
Sebastian Barbu: Sper. Eu vreau sa merg tot mai tare, cel putin pe macadam? Vreau sa reusesc cel putin performantele de anul trecut si de ori cate ori am ocazia sa le imbunatatesc. Toate echipajele de la clasa doi au sanse la podium, eu zic ca va fi un an extreme de frumos, in care se va merge tare si in care toti fani o sa aiba ce vedea de pe marginea probelor.
RallyMax: Care e opinia ta in legatura cu calendarul CNR 2015? Cum ai cataloga etapele incluse in sezonul ce urmeaza sa inceapa in martie?
Sebastian Barbu:Nu am avut si nici acum nu am de comentat in legatura cu calendarul competitional. Sunt de parere ca fiecare are dreptul sa aleaga ce vrea sa faca, unde si la ce cursa vrea sa merga, nimeni nu e obligat sa faca tot calendarul.
Pot sa iti spun sigur ca pe noi o sa ne vedeti la sase etape din CNR, si la doua etape din ERT in afara Romaniei.
RallyMax: Multumim! In final, ai cuvantul!
Sebastian Barbu:Vreau sa le urez tuturor colegilor succes in acest sezon. Le multumesc parintilor mei pentru sustinere si sa ne vedem cat mai repede pe probele speciale.
Foto 2: Simcat