Masinile retro reprezinta istoria automobilismului fara de care masinile noi nu ar exista. Construite sa dainuie, acestea au ajuns sa fie prezentate drept lectii de istorie pe patru roti. Automobilul retro este o capsula a timpului, avand o poveste impresionanta care adauga acestuia si o valoare materiala .
Chiar daca din punct de vedere tehnologic asistam la o dezvoltare spectaculoasa fiecare epoca a avut modele caracteristice care au fost, sunt si vor fi puncte de referinta in industria automobilismului.
Romania are un trend ascendent de colectionari pasionati, restauratori de talie mondiala si colectii de exceptie. De-a lungul ultimilor ani evenimentele dedicate acestor bijuterii pe patru roti au luat amploare avand un succes considerabil.
Desfasurat in fiecare an in Cluj Napoca, evenimentul Klausenburg Retro Racing este dedicat pasionatilor si posesorilor de masini retro. Aflat la cea de-a treia editie evenimentul este inclus in calendarul national al competitiilor care se desfasoara sub egida Retromobil Club Romania si Federatia Internationala a Vehiculelor Antice (FIVA).
Scopul evenimentului este de a promova si sustine curentul retro in randul pasionatilor de autovehicule cu o vechime egala sau mai mare de 30 de ani. Desfasurat intr-un cadru organizat si in conditii depline de siguranta, editiile Klausenburg Retro Racing au reusit sa stranga un numar impresionant de concurenti si spectatori din tara si din afara granitelor tarii.
RallyMax: De ce Klausenburg Retro Racing?
Horatiu Anghel-organizator: Pentru ca in decursul celor doi ani de activitate am organizat doua editii Klausenburg Retro Racing in orasul Cluj-Napoca, am reusit sa strangem impreuna zeci de masini de epoca, numerosi concurenti, dar cel mai important un numar foarte mare de SPECTATORI.
RallyMax: Care sunt criteriile de participare la acest eveniment?
Horatiu Anghel-organizator: Principalul criteriu de participare la ?Klausenburg Retro Racing? este acela ca masina sa aiba o vechime de minim 30 de ani. Masina trebuie sa fie in conditii bune de functionare. Un amanunt foarte important pe care doresc sa il precizez este acela ca fiecare concurent parcurge cele 5 ture de circuit in regimul de viteza pe care el il doreste, departajarea si clasamentul facandu-se pe baza timpilor scosi in cele doua manse de concurs. Pentru concurentii care nu se bat ?la timp? si nu castiga cupa aferenta locului 1,2 sau 3, pot castiga unul dintre cele 4 premii special si anume: premiu de cel mai frumos exterior, premiu de cel mai frumos interior, premiu de popularitate si premiu de cea mai veche masina participanta.
RallyMax: Care este modul de desfasurare al concursului?
Horatiu Anghel-organizator: Acest eveniment este format din doua parti principale. O prima parte o constituie parcurgerea celor doua manse de concurs a cate 5 ture fiecare, contra timp. O mansa de concurs se va desfasura Sambata iar cea de-a doua mansa de se va desfasura Duminica. Clasamentul se va face pe baza celui mai bun timp scos in una dintre aceste doua treceri. Cea de-a doua parte a acestui eveniment consta in expozitia masinilor participante, in timpul in care un concurent se afla pe circuit, restul masinilor participante se alfa in parcare in expozitie. In acest timp ele pot fi admirate si pozate de toti spectatorii aflati la eveniment.
RallyMax: Anul acesta se va desfasura cea de-a 3-a editie. Spune-ne cum a inceput organizarea acestui eveniment?
Horatiu Anghel-organizator: Totul a inceput cu foarte mult timp in urma, in momentul in care s-a instalat acest ?microb? al sportului cu motor. Aceasta pasiune s-a concretizat in urma cu aproximativ 3 ani, moment in care am decis crearea unui astfel de eveniment dedicate masinilor de epoca. Prima editie a ?Klausenburg Retro Racing? a avut loc in anul 2014, pe Cartodromul din Cluj-Napoca, o editie care a aliniat la start 35 de masini. Printre participanti am avut onoarea sa ia startul in aceasta cursa Lorincz Borbely cu binecunoscutul sau BMW 2002 TI, Iosif Ferenti cu Citroen Saxo Vts in calitate de Forlighter. Invitati speciali la prima editie au fost pilotii de raliu: Thomas Abraham, Horatiu Savu si Edwin Keleti.
Cea de-a dooua editie (2015) a avut loc intr-un cadru nou, Parcarea Polus Center Cluj. La start s-a prezentat 80 de participanti cu tot atatea masini. Printre invitati s-au numarat Danny Ungur (forlighter) Ford Fiesta , Vlad Cosma (folighter) Subaru Impreza N14 si Simone Tempestini.
RallyMax: Ce noutati pregatesti pentru editia de anul acesta?
Horatiu Anghel-organizator: Editia de anul acesta se apropie cu pasi repezi, Klausenburg Retro Racing editia a 3-a se va desfasura in perioada 23-25 Septembrie. Configuratia evenimentului va ramane aceeasi in proportie de 80%. Surpriza pentru concurenti si spectatori va consta in ?Startul festiv? care va avea loc Vineri 23 Septembrie. O alta noutate, la editia din acest an, va fi numarul de treceri pe circuit. Daca la precedentele editii in prima zi de concurs, Sambata, concurau primele trei clase si Duminica urmatoarele doua clase, ei bine anul acesta toate cele cinci clase vor concura atat Sambata cat si Duminica. Cred ca aceasta modificare va da o nota de suspans, culoare si diversitate evenimentului. Asadar astept toti spectatorii dornici de adrenalina si pasionati de motorsport sa vina in Parcarea Polus Center din Cluj-Napoca atat Sambata cat si Duminica.
O alta surpriza care ii asteapta pe spectatori o constituie prezenta echipei BCR Rally Team, prin cei doi piloti de renume Thomas Abraham (Mitsubishi Lancer Evo III), Edwin Keleti (Mitsubishi Lancer Evo X) si a echipei Danny Ungur Racing.
Va multumesc pentru timpul acordat si sa ne vedem in numar cat mai mare la ?Klausenburg Retro Racing? 23-25 Septembrie!!
Informatii Suplimentare: Klausenburg Retro Racing 2016
Parteneri: MBA Eco Partner, VOS Logistics, Sammills Distribution, PMA Invest, Forte Health, Agressione Group, TSG euroShell, Moldovan-Carmangeria Sannicoara, Bistro Engels, Securitas, Arena Fitness, Linn High Therm, Speedtreibhaus, KAEM Serv, Radio Impuls, Arhiva Minerva, Beard Brothers, Danny Ungur Racing, RallyMax.