Revenit pe probele speciale dupa o pauza, Razvan Trisnevschi a luat startul la Cotnari Rally Iasi in cadrul clasei 11 alaturi de Vlad Terzi, prezenta pilotului sporind spectacolul. Am povestit cu Razvan de revenirea sa, de participarea la ultima etapa a sezonului CNR-D 2016, Harghita Rally, dar si despre motivele pentru care a luat startul in cadrul clasei 11 la etapa moldava.
RallyMax: Salutari Razvan! Bine te-am regasit, dupa o perioada de pauza, ai revenit in CNR-D cu ocazia Cotnari Rally-Iasi 2016. Toate astea nu au putut trece neobservate de catre noi, asa ca suntem pregatiti sa ne destainui intamplarile tale de la Iasi.
Razvan Trisnevschi: Salutari echipei Rallymax! Salutari cititorilor! Am venit de la Iasi cu zambetul pe buze dupa un raliu frumos in ciuda unor intamplari mai putin placute, cum ar fi penalizarea de 30 de secunde pe care nimeni nu doreste sa o analizeze si sa mi-o explice, penalizare care putea vicia un rezultat frumos si muncit ?. Nu a fost cazul deoarece Luci Preda a reusit sa treaca in fata noastra prin lupta pe probele speciale cu aproximativ 10 secunde. O data ajuns acasa am primit bonus si un avertisment pe motiv ca am ajutat un coleg ?. Imi cer public scuze pentru faptul ca la vremea cand m-am apucat de acest sport a-ti ajuta un coleg era ceva frumos!
RallyMax: Ai evoluat la Iasi alaturi de un nou copilot, in persoana lui Vlad Terzi. Ce s-a intamplat mai exact? Cum de in masina nu au luat loc langa tine, amuzantul Codrut Arsenescu sau Robert Patrick Fus?
Razvan Trisnevschi: Vlad este si el parte din CRZ Team dar s-a “trezit? mai greu 🙂 . Codrut a avut un an greu in santier la propriu la el acasa si fiind conditionat de programul de la serviciu a plecat in concediu exact in perioada raliului, Robert fiind in aceeasi situatie dar conditionat de inceperea scolii copiilor, asa ca ambii au fost absenti motivati.
RallyMax: Am simtit lipsa lui ?Fulgerica? la ultimele etape ale sezonului, speram ca odata cu aceasta revenire sa ne incanti cu spectacolul care-ti sta in fire si la ultima etapa, Raliul Perla-Harghitei. Vom avea aceasta onoare sau vom fi nevoiti sa ne punem ?pofta-n cui? pana in 2017?
Razvan Trisnevschi: Din pacate trebuie sa va dezamagesc spunand ca nu vom fi prezenti la ultima etapa deoarece pentru noi ar fi un efort prea mare dupa ce anul acesta am fost nevoiti sa reconstruim motorul de 2 ori dupa ce prima oara am apelat la o firma specializata pentru o lucrare aparent simpla de montare a pistoanelor pe biele, noi neavand sculele necesare. Ca fapt divers al doilea set de pistoane l-am montat in “regie proprie” folosind cuptorul sotiei 🙂 .
RallyMax: Esti unul dintre putinii piloti din Romania la care spectacolul si bucuria de a evolua pe probe primeaza inaintea rezultatelor. Sa fie aceasta cauza care te-a facut sa schimbi clasa?
Razvan Trisnevschi: Din motive de reducere a costurilor nu am cumparat un bloc motor nou, blocul nostru suportand cota de reparatie data de producator (85,5 mm alezaj) adica cu 0.45 mai mare decat cota initiala. Am luat legatura verbal cu comisia tehnica care a fost receptiva la propunerea noastra de a admite la gr N+ cota de reparatie data de producator atata timp cat sunt folosite piesele de origine. Momentan din fair play am ales sa luam startul la clasa 11 avand la dispozitie doar harta pentru restrictor de 33mm ceea ce probabil ne-a si dezavantajat pe ultima proba la Iasi. Speram ca anul viitor sa putem reveni la clasa 3.
RallyMax: La Cotnari Rally-Iasi 2016 ai fost inscris la clasa 11, o clasa la care lupta a fost destul de stransa si in care au luat parte piloti de top precum: Lucian Preda, Sebastian Barbu, Dragos Dinu, Thomas Abraham si Razvan Nechifor? Consideri ca aici ar trebui sa se retraga peste cativa ani si Bogdan Marisca, Dan Girtofan, Sorin Badea sau Marco Tempestini?
Razvan Trisnevschi: La clasa 11 emotia este mai mare deoarece fiecare este liber sa si configureze masina dupa cum stie si poate mai bine astfel incat fiecare masina devine un unicat aproape ca in vremurile de glorie ale raliurilor. Evident ca satisfactia este mult mai mare atunci cand iei startul cu o masina “inventata” decat cu o masina cumparata de la ?magazin?. Despre retragere nu poate fi vorba decat acasa, asa ca un gentleman driver imblanzind un monstru mecanic de clasa 11 sau de ce nu o istorica va fi intotdeauna prezent pentru placerea pilotajului si va face deliciul publicului. Poate ar fi benefica si alcatuirea unui clasament open al Romaniei in paralel cu cel FIA.
RallyMax: Razvan, iti multumim pentru raspunsurile acordate si speram sa revii cat mai curand pe probele speciale din campionat. In final, ai cuvantul!
Razvan Trisnevschi: Eu va multumesc pentru interesul acordat si sper ca la anul care vine sa ne vedem pe cat mai multe probe speciale cat mai relaxati si intr-un numar cat mai mare pentru ca anul acesta mi s-a parut unul trist din punct de vedere al numarului participantilor. Nu pot sa inchei fara sa multumesc partenerului nostru Hermes Forwards fara de care aventura ?Cotnari Rally Iasi? nu ar fi fost posibila si speram sa ne bucuram de acest parteneriat si anul viitor asa cum ne am bucurat si in 2015 , traditia, consecventa si seriozitatea fiind cheia succesului in sport ca si in afaceri.