Dupa pauza competitionala, Csongor Szabo s-a intors la volanul masinii de curse in weekend-ul care a trecut, pilotul covasnean luand startul la singura competitie din Romania care are loc integral pe zapada, Covasna Winter Rally, care nu conteaza in economia Campionatului National de Raliuri ?Dunlop?. Editia din 2017 a raliului a fost programata pe o lungime de peste 120 de kilometri cronometrati grupati in 10 probe speciale, pe durata a doua zile: sambata si duminica.
Dupa ce in 2016 s-a impus in Cupa Suzuki alaturi de Robert Maior, Csongor Szabo a luat startul la raliul din judetul Covasna alaturi de Rares Fetean, deoarece copilotul sau obisnuit a concurat in postura de pilot la aceasta cursa. Echipajul a luat startul la bordul aceluiasi Suzuki Swift cu care pilotul covasnean concureaza de cateva sezoane, obiectivele principale fiind reacomodarea cu ritmul sustinut din timpul cursei, dupa o pauza de 3 luni, dar si sustinerea campaniei de reconstructie a scolii din Comandau. Marti, in saptamana dinaintea raliului, un incendiu a cuprins scoala din localitate, jumatate din cladire fiind distrusa si astfel peste 70 de elevi au ramas fara un loc unde sa urmeze cursurile, in mijlocul iernii, naveta fiind dificila datorita distantei mari pana in Covasna. Csongor Szabo s-a implicat in strangerea de fonduri, avand imaginea campaniei pe masina de concurs si invitand participantii, organizatorii si spectatorii sa doneze bani, deoarece reconstructia scolii si costurile pentru avize vor costa aproximativ 500.000 euro.
Winter Rally Covasna a inceput cu cea mai lunga speciala a raliului, ?Ciresu?, in lungime de 20 de kilometri, unde Csongor si Rares au obtinut al doilea timp in cadrul clasei 9, dupa Norbert Maior si Florin Dorca, fiind incetiniti deoarece l-au ajuns din urma pe concurentul anterior. Inca de pe prima proba s-a anuntat un duel frumos cu Norbert Maior, care urma sa continue pe toate specialele raliului. Pe urmatoarele doua speciale, Csongor isi mentine pozitia secunda in cadrul clasei si a clasamentului masinilor cu 2 Roti Motrice,
Pe a doua bucla de sambata, Csongor si Rares maresc ritmul si obtin timpi tot mai buni pe probele speciale, reusind sa-l invinga pe Maior pe speciala ?Mica Siriu Scurt? si sa obtina un timp excelent pe ultima proba a zilei, pe care Csongor a facut si spectacol in fata numerosilor fani prezenti: “Am avut o prima zi excelenta, m-am acomodat din nou cu masina si cu ritmul rapid de pe probele speciale. M-am inteles bine cu Rares inca de pe prima speciala, iar duelul cu Norbert a fost interesant si m-a facut sa cresc ritmul de la o proba la alta. Abia astept si ziua de maine? a spus Csongor dupa prima zi de concurs.
Ziua secunda a programat o speciala in lungime de 7 kilometri parcursa in ambele sensuri, ca mai apoi echipajele sa parcurga din nou PS4 si ultima proba din prima zi, scurtata de la 20 de kilometri la 9, dupa ce traseul de concurs s-a deteriorat din cauza incalzirii. Pe prima speciala a zilei, Csongor profita de o rasucire a lui Norbert si obtine primul timp in cadrul clasei 9 si al zecelea in clasamentul general, in timp ce pe intoarcerea pe acelasi traseu obtine din nou al zecelea timp in geneneral, in fata multor masini mai puternice. Cu obiectivul clar de a termina raliul si a promova campania de strangere de fonduri pe toate specialele, Csongor si Rares incheie penultima speciala a raliului cu un timp cu 30 de secunde mai bun decat in prima zi, dar cu un ritm sigur, fara a-si asuma riscuri, in timp ce pe ultima speciala pilotul covasnean ofera o noua portie de spectacol pentru fanii prezenti pe margine.
Dupa 116 kilometri de proba speciala, Csongor Szabo si Rares Fetean obtin locul secund in cadrul clasei 9 si in clasamentul masinilor cu 2 Roti Motrice: ?A fost un weekend frumos, unde ne-am propus sa promovam campania si sa ne simtim bine. Sunt foarte multumit de cum au decurs lucrurile si ce evolutie am avut pe probele spciale. Am avut un copilot nou cu care m-am inteles foarte bine, masina s-a comportat exemplar, vremea a fost excelenta, desi n-ar fi stricat cateva grade in minus, care sa pastreze zapada intr-o conditie mai buna. Totul a functionat perfect si am pilotat tot weekendul fara emotii? a spus Csongor la final. In acelasi timp, Rares a fost incanantat de participarea alaturi de pilotul din Covasna si de evolutia de pe probele speciale: ?Mi-a placut sa iau startul alaturi de Csongy, un prieten vechi alaturi de care mi-am dorit intotdeauna sa iau startul intr-o cursa. A fost un prilej bun sa castig experienta suplimentara pe zapada si sa ne distram pe zapada, la un raliu la care imi face intotdeauna placere sa iau startul.?
Campania de strangere de fonduri ?#ledamscoalainapoi? a atras concurentii si fanii prezenti in Comandau si Covasna, care au donat bani pentru reconstructia scolii din localitatea care gazduieste parcul de service al Winter Rally Covasna. ?Le multumesc tuturor celor care au donat bani pentru scoala din Comandau, orice suma e binevenita. Vom continua campania si incurajam pe toata lumea sa se implice, deoarece donatiile se pot face si in conturi bancare.? Mai multe detalii se pot gasi in Observatorul de Covasna, ziarul din Sfantu Gheorghe care-i este partener media lui Csongor Szabo.