Dupa un sezon excelent in 2016, cand a reusit sa se impuna in cadrul clasei 3 si sa ocupe ultima treapta a podiumului clasamentului general, cu o masina inferioara adversarilor de pe primele doua pozitii, am povestit cu Edwin Keleti despre planurile sale pentru noul sezon, in contextul retragerii BCR Rally Team din raliuri.
RallyMax: Salut, Edwin! Ne face placere sa stam din nou de vorba. Sa incepem cu sezonul trecut, in care ai devenit campion al clasei 3 si ai ocupat ultima treapta a podiumului in clasamentul general. Ce mai doreste pilotul Edwin Keleti sa adauge in palmaresul sau in acest moment?
Edwin Keleti: Salutare voua si tuturor fanilor din Romania! E interesant ca pe masura ce palmaresul ti se imbogateste tot mai doresti sa urci o treapta, sa mai demonstrezi cate ceva. Sunt foarte multumit de cariera mea de pana acum si daca ar fi sa se termine as iesi din scena cu zambetul pe buze. Cu toate astea mi-as dori sa mai am sansa sa lupt un sezon cu o masina de top pentru titlul absolut!
RallyMax: Cum crezi ca a evoluat nivelul raliurilor din Romania in ultimii ani, luand in considerare si faptul ca ai reusit un podium general in fata multor modele R5. Consideri ca a fost un rezultat conjunctural sau ajutat de prezenta slaba a adversarilor tai?
Edwin Keleti: Nivelul competitional a crescut, e cert si ma bucur ca si nivelul meu personal a crescut in ciuda varstei nu foarte fragede. Locul 3 din clasamentul absolut la final de sezon se datoreaza muncii si talentului unei echipe intregi si a beneficiat si de faptul ca unii dintre adversari nu au avut un program complet.
RallyMax: Unde crezi ca se indreapta, in prezent, motorsportul in Romania? Cum vezi competitiile din tara peste cativa ani? Cum vezi nivelul competitional, dar si sansele unui tanar sa progreseze si sa ajunga la un nivel bun cel putin la nivel regional in Europa?
Edwin Keleti: Din pacate eu vad ca motorsportul la nivel mondial se indreapta cu pasi FORTAT repezi spre era electrica si asta nu ma incanta. In acelasi timp raliurile sunt din ce in ce mai anacronice. Sunt sigur ca multi o sa sara
in sus cand o sa auda asta dar ganditi-va daca faceti o analiza SWOT a acestui sport minunat rezultatul nu este prea imbucurator. Ecologistii fac din ce in ce mai greu accesul pe drumurile forestiere, spectatorii prefera de departe cursele pe pista inchisa gen rallycross, transmisiunile in direct sunt dificil de gestionat, etc. Mai devreme sau mai tarziu va trebui sa intelegem ca scietatea de AZI si MAINE vrea un entertainment mai facil, usor de urmarit si cu un nivel de spectaculozitate accesibil maselor!
RallyMax: Revenind la pilotul Edwin Keleti, ce planuri ai pentru sezonul 2017? In toamna mentionai ca iei in calcul varianta Porsche 911 GT3.
Edwin Keleti: Din pacate planurile pentru 2017 plutesc in sfera…viselor. Desi inca din noiembrie 2016 partenerii principali ai echipei m-au anuntat ca e foarte posibil ca din 2017 sa nu mai existe echipa noastra, de abia la sfarsit de februarie a venit raspunsul final astfel incat sunt descoperit total si participarea echipajului 99 este serios sub semnul intrebarii. Daca vom reusi sa fim prezenti cateva etape o vom face tot la bordul Lancer-ului Evo X.
RallyMax: Vali Porcisteanu anunta ca va reveni in 2017 in CNR-D pentru un sezon complet. Cum vezi, in prezent, cand inca nu exista multe informatii despre concurenti si materialul de concurs, lupta pentru top in Campionat? Cine crezi ca va fi in prima linie in cursa pentru titlul national absolut?
Edwin Keleti: Pentru mine e clar ca fara o masina R5 nu poti spera in mod real la titlul absolut! Astfel ca prima linie va fi formata din aceste echipaje care pot gestiona financiar o astfel de masina.
RallyMax: In ultima perioada am observat ca o bijuterie se construieste la Cluj ? Simca Rally. Ce planuri ai cu aceasta masina si in ce stadiu se afla lucrarile?
Edwin Keleti: Da, este un prim proiect de restaurare pentru mine. Asamblarea finala a masinii a inceput pe 1 februarie si sper ca se va incheia in luna aprilie. Masina va fi complet de strada, asa cum a si fost de la inceput si planul este sa o vand pentru a incepe un alt proiect.
RallyMax: Recent s-a desfasurat Adunarea Generala FRAS la Bucuresti; din nou au fost probleme cu intrunirea cvorumului si numeroase discutii. Ce subiecte importante crezi ca au fost abordate, ce discutii productive consideri ca au avut loc si ce crezi ca a fost omis?
Edwin Keleti: Eu cred ca a fost o AG la care s-au tras cateva semnale de alarma la adresa conducerii insa in final s-a facut un soi de guvern de uniune nationala in sensul ca s-a convenit sa dam cu totii o mana de ajutor inspre binele motorsportului romanesc. In perioada imediat urmatoare trebuiesc neaparat indreptate cateva aspecte din care cel mai important este relatia cu FIA via ACR. S-a si stabilit o comisie in acest sens si care daca va avea castig de cauza atunci in mod clar vom avea o statuie de presedinte de comisie in curte la FRAS. Iar daca nu, capul lui Motoc vrem! Un alt aspect foarte important este modificarea de urgenta a statutului FRAS astfel incat sa fie mai eficienta gestionarea Federatiei.
RallyMax: Multumim pentru raspunsuri! Iti dorim mult succes in 2017 si, la final, ai cuvantul!
Edwin Keleti: Si eu va multumesc pentru faptul ca tineti aproape de noi!