Dupa mai multe sezoane de pauza, cu participari ocazionale, zvonurile au fost confirmate: Vali Porcisteanu va lua startul in 2017 in Campionatul National de Raliuri. Am povestit cu Vali detalii despre revenirea sa si despre planurile pentru noul sezon, pilotul argesean urmand sa concureze pe un Mitsubishi Lancer EVO 9 in cadrul clasei 3.
RallyMax: Salutare Vali! Sezonul 2017 se aproprie cu pasi repezi, doar 3 saptamani ne mai despart de Tess Rally Brasov, prima etapa a sezonului. Cum stai cu pregatirea pentru aceasta etapa si ai ceva noutati pentru fanii tai?
Vali Porcisteanu: Sunt fericit ca pot confirma revenirea pe probele speciale in sezonul 2017. Am construit un nou proiect impreuna cu cei apropiati, care mi-au fost alaturi de fiecare data. Prin Cristi Dolofan (DTO) am gasit sustinere financiara, morala si totodata increderea si aprecierea de care aveam nevoie. Impreuna vom forma o ?echipa? sub aceleasi culori si vom tinti cele mai inalte trepte ale podiumurilor. Eu voi concura pe un Mitsubishi Lancer Evo 9 (ex. David Botka ? Campion ERC2 in 2015), iar Cristi va debuta in CNR pe o Dacia Logan. Parcursul si pasii facuti de mine (incepand cu 2003) pentru atingerea performantelor sportive au fost apreciate si impreuna am hotar?t ca aceasta este reteta corecta si pentru el (treapta cu treapta). Are talent, determinare, iar dupa efectuarea cursurilor de pilotaj, impreuna cu multi kilometri de teste pe diverse suprafete, suntem increzatori ca va avea un parcurs competitiv. Pe langa DTO, ne mai bucuram de sustinerea Tellur (marca pe care o reprezint cu mandrie in Romania), YATOshop.ro (partener tehnic) si Digi24 & ProFm (parteneri media). Asadar, ne asteapta un sezon 2017 plin de actiune in care vom imbina performanta cu spectacolul pentru a-i bucura pe toti fanii acestui sport minunat.
RallyMax: Revii dupa o absenta indelungata in Campionatul National de Raliuri Dunlop. Cat de pregatit esti pentru noul sezon si consideri ca aceasta absenta iti va afecta ritmul pe probele speciale la inceputul campionatului?
Vali Porcisteanu: Apropiatii imi spun ca e imposibil sa nu ma afecteze aceasta ?ruptura? de la ritmul alert al luptelor pentru pozitiile fruntase. Talentul si determinarea exista in continuare, iar setea de victorie este si ea inca prezenta. Sunt constient ca am nevoie de ceva timp pentru reintrarea totala in forma, dar privind ritmul avut in ultimele competitii la care am luat startul, se confirma ca sunt inca ?apt? pentru performanta. Efectuam in continuare teste si antrenamente pentru a fi pregatiti de start, dar stim foarte bine ca nu exista substitut pentru competitia propriu-zisa.
RallyMax: Daca ai avea posibilitatea sa concurezi la cateva raliuri in strainatate, care ar fi acele etape unde ti-ai dori sa participi macar odata in viata?
Vali Porcisteanu: Mi-ar placea sa particip intr-un sezon complet din afara tarii. Cu cat parcurgi mai multe probe speciale/raliuri noi, reusesti sa acumulezi experienta competitionala care te ajuta sa ai o crestere de ritm. Am mai concurat in etape internationale, dar de fiecare data doar pe asfalt. Mi-ar placea sa parcurg cat mai multe etape de macadam, stiindu-se deja ca sunt un impatimit al acestei suprafete.
RallyMax: Care sunt planurile si obiectivele pentru tine in sezonul 2017?
Vali Porcisteanu: Pentru sezonul 2017 ne-am propus castigarea titlului la clasa 3 (Gr.N). In afara de asta, ne dorim sa fim rapizi si sa putem incurca socotelile celor care se vor bate pentru podiumul general, la bordul unor masini de ultima generatie (R5). Am incredere ca putem avea un parcurs constant care sa ne asigure o pozitie fruntasa in clasamentul general la final de an.
RallyMax: Cum vezi lupta din acest sezon in cadrul clasei 3, o clasa care anul trecut a fost castigata de Edwin Keleti, cel care a reusit sa termine chiar pe podiumul general la final de sezon?
Vali Porcisteanu: Lupta cu siguranta va fi foarte palpitanta la absolut toate clasele. Legat de clasa 3 nu pot sa ma pronunt pentru ca nu cunosc inca protagonistii.
RallyMax: Recent s-a desfasurat Adunarea Generala FRAS la Bucuresti; din nou au fost probleme cu intrunirea cvorumului si numeroase discutii. Ce subiecte importante crezi ca au fost abordate, ce discutii productive consideri ca au avut loc si ce crezi ca a fost omis?
Vali Porcisteanu: Subiectele au fost extrem de diversificate si de cele mai multe ori discutiile au deraiat fara a se ajunge in cele din urma la concluzii pozitive. Daca stam sa analizam fiecare capitol in parte, nu terminam nici pana la Tess Rally? Ce trebuie mentionat este faptul ca sunt probleme reale (in continuare) in mediatizarea acestui sport. Sper sa se gaseasca solutii si sa incepem sa vedem o evolutie in acest sens. Motorsportul ofera posibilitati nenumarate de expunere (pe langa spectacol), dar trebuie sa se si profite de aceste avantaje.
RallyMax: Vali, iti multumim pentru raspunsurile acordate, ne-a facut mare placere sa stam de vorba. Iti dorim mult succes in 2017 iar in final, ai cuvantul!
Vali Porcisteanu: Multumesc si eu! Abia astept sa ne revedem pe probele speciale, pentru a-i incanta pe cei prezenti dar evident si pentru a obtine rezultate pe masura asteptarilor.