Cu 14 probe speciale incluse in program si desfasurat pe o lungime de aproape 160 de kilometri cronometrati, Transilvania Rally promitea inca de la inceput sa fie un raliu spectaculos atat pentru spectatori, cat si pentru echipaje. Desfasurat pe durata a doua zile de concurs, raliul care a avut comandamentul in Cluj-Napoca este cel mai complex si lung din actualul sezon, cu sectiuni de drum rapide si inselatoare, probe speciale de viteza si foarte virajate si cu o atentie excelenta acordata organizarii.
Ca in fiecare sezon, conditiile meteo au influentat concursul pe probele din Muntii Apuseni de langa Cluj, concurentii avand parte de 2 zile complet opuse: una in care ploile au dominat, iar a doua in care soarele si temperaturile ridicate au fost prezente. Cu probe speciale desfasurate la peste 800 de metri altitudine, traseul de concurs a fost alunecos, deseori acoperit de suvoaie de apa sau chiar aluviuni aduse de pe versanti.
Dupa victoria de la prima etapa a sezonului, Tess Rally Brasov, Csongor Szabo si Rares Fetean porneau in Transilvania Rally cu dorinta unui rezultat bun care sa le consolideze pozitia in fruntea clasamentului clasei 9. Dupa o sesiune de teste desfasurata cu succes pentru cei doi, prima zi de concurs incepea cu 4 probe speciale programate, printre care si cele 2 mai lungi al raliului: ?Tarnita? si ?Rasca?.
Cu conditii imprevizibile si ploaie pe prima proba speciala a Transilvania Rally, Csongor si Rares reusesc al patrulea timp al clasei, la doar 0.6 secunde de podium, in timp ce pe a doua proba mai pierd cateva secunde din cauza unor ezitari in conditiile de pe speciala ?Belis?. Constient ca trebuie sa obtina timpi mai buni, echipajul ridica ritmul si urca pe podiumul provizoriu al clasei 9 dupa a treia proba a zilei si poate cea mai dificila a raliului. Dupa o scurta vizita in parcul de service, Csongor si Rares au luat startul pe una din probele special gandite pentru fani. Speciala ?Floresti?, desfasurata la lumina farurilor suplimentare sub ochii unui numar foarte mare de spectatori si in lumina bliturilor aparatelor de fotografiat ale acestora, a adus al treilea timp pentru echipaj, la scurta distanta de prima pozitie.
?Astazi nu am avut parte de inceputul de raliu pe care ni l-am fi dorit. Conditiile au fost dificile, cu ploaie si cu o suprafata foarte alunecoasa, dar e clar ca nu aceasta a fost principala noastra problema. Am pornit pe prima proba prea conservator si am avut prea multe ezitari, pe a doua speciala nu am dorit sa riscam nimic, iar incepand cu a treia am inceput sa ridicam ritmul si sa obtinem timpi mai buni. Maine trebuie sa fortam si sa incercam sa urcam in clasament? a spus Csongor la finalul primei zile de concurs, atunci cand echipajul se afla pe pozitia a treia in clasamentul clasei 9.
Ziua secunda a Transilvania Rally a inceput cu o proba anulata din cauza iesirii in decor a unui echpaj, ca mai apoi, pe speciala cu numarul 6 a raliului, Csongor Szabo si Rares Fetean sa obtina al doilea timp in clasamentul clasei 9. Urmatoarele doua speciale au adus doua victorii de proba pentru echipaj si i-au adus pe Csongor si Rares inapoi in lupta pentru a doua pozitie a podiumului, la doar 10 secunde de a doua treapta a podiumului la finalul primei bucle de sambata. ?Astazi am avut o evolutie mult mai buna. Sunt mult mai multumit de ritmul avut si de viteza pe care am avut-o pe probele speciale. Acest lucru se vede si in timpii obtinuti. Mai avem 5 speciale si vom incerca sa obtinem inca o pozitie in clasament? a spus Csongor la mijlocul zilei secunde a Transilvania Rally
Dupa prima proba speciala din ultima bucla, Szabo si Fetean obtin din nou al doilea timp pe proba si urca pe a doua treapta a podiumului provizoriu al clasamentului. Din acest moment, strategia se schimba, victoria fiind putin probabila si astfel evolutia transformandu-se intr-una mai precauta. Cu un ritm sigur, dar in acelasi timp rapid, Csongor si Rares isi mentin pozitia in clasament pe urmatoarele doua speciale, ca mai apoi, pe PowerStage, proba care aduce puncte suplimentare in clasamentul general, sa forteze si sa obtina cel mai bun timp si astfel maximul de puncte posibile.
Dupa o alta vizita in parcul de service, o singura proba speciala despartea echipajul de un nou rezultat foarte bun. Superspeciala de langa Cluj Arena s-a desfasurat sub privirile a mii de oameni care au urmarit entuziasmati si au aplaudat fiecare echipaj de pe traseul de concurs. Incheiata fara probleme, proba spectacol a definitivat clasamentul final al clasei 9: Csongor Szabo si Rares Fetean au obtinut a doua pozitie si 5 puncte suplimentare corespunzatoare victoriei pe PowerStage. De asemenea, echipajul a obtinut un alt podium nesperat – locul 3 in cadrul masinilor cu 2 Roti Motrice.
?Sunt foarte fericit de rezultatul final de aici, de la Cluj. Un raliu care a inceput ezitant, fara sa-mi gasesc un ritm, si care s-a incheiat excelent, cu un ritm perfect pe PowerStage si cu un loc secund care ne consolideaza pozitia de lideri in cadrul clasei 9. La final, daca trag linie, a fost un raliu bun, dar in care categoric am profitat de problemele avute de alti concurenti. Spectatorii de la Cluj au fost superbi, in numar foarte mare pe ?Floresti? si la Superspeciala si speram ca le-am oferit o doza de spectacol? a declarat Csongor la finalul Transilvania Rally.
Pentru echipajul Csongor Szabo – Rares Fetean urmeaza Raliul Aradului la inceputul lunii iunie, acolo unde suprafata de concurs se schimba: de la asfalt pe macadam. ?Deja am inceput pregatirea pentru urmatoarea etapa: masina a plecat in Ungaria unde va fi revizuita dupa primele doua raliuri si pregatita pentru macadam pentru Arad. O sa muncim intens sa fie totul perfect la urmatoarea etapa si sa obtinem un nou rezultat bun.? a incheiat Csongor.
In 2017, echipajul Csongor Szabo – Rares Fetean este sustinut de Ferroli Romania, Zarah Moden, New Fashion, Brenntag, Szaboek, Instal Dac, Instal Carpatica, AMK Impex, Transilvania Broker, Alisca Vending, Gother Service si partenerii media Observatorul de Covasna si RallyMax.ro.