In perioada dintre sezoane, incepem o noua serie de interviuri cu concurentii din Campionatul National de Raliuri si cel de Viteza in Coasta, primul pe ordinea de start fiind Vali Porcisteanu, campionul clasei 3 in 2017. Revenit in cadrul unui sezon complet la bordul unui Mitsubishi Lancer EVO IX, cu o sustinere serioasa din partea partenerilor Dolo Trans Olimp (DTO) si Tellur, Vali, alaturi de Dan Dobre, a avut un parcurs excelent pe probele speciale, constanta si viteza fiind ingredientele succesului, din punctul nostru de vedere.
RallyMax: Salut, Vali! In primul rand, felicitari pentru evolutia din 2017, sezonul in care ai revenit pe probele speciale cu un titlu la clasa 3 si podiumul in clasamentul general. Credeai in martie ca aceste rezultate sunt posibile?
Vali Porcisteanu: Salutare tuturor si multumesc pentru gandurile bune. Obiectivul nostru a fost castigarea titlului de campion la clasa 3, lucru pe care l-am realizat cu succes chiar cu o etapa inaintea finalului de sezon, in urma castigarii la clasa a 6 din cele 7 etape. Impreuna cu prezentele repetate pe podiumul general, am bifat si un meritat loc 3 in ierarhia absoluta. Realistic vorbind, cu 4 masini de tip R5 la start, nu ne puteam gandi la un loc pe podium, dar acest rezultat final s-a datorat vitezei bune de pe probele speciale, impreuna cu o evolutie constanta. Pe langa asta, am avut la dispozitie un material de concurs pregatit si intretinut tehnic exemplar, motiv pentru care anul 2017 a reprezentat primul sezon din cariera fara niciun abandon tehnic!
RallyMax: Chiar daca ai avut participari ocazionale la raliuri sau la viteza in coasta, cum a fost sa stai o perioada atat de lunga departe de curse, fara a fi implicat intr-o lupta cu secundele?
Vali Porcisteanu: In tot acest timp in care am ?stat pe bara?, am lucrat intens la diverse proiecte, multe dintre ele aducandu-mi doar dezamagiri. Am tot sperat si nu mi-am pierdut nicio clipa entuziasmul si dorinta enorma de a reveni acolo unde imi este locul.
Dupa diverse ?aparitii? in calitate de forlighter sau showman, impreuna cu activitatile legate de scoala de pilotaj si programul rally rent & coaching, a sosit si momentul sa ma urc la volan cu ochii atintiti si pe cronometru. Aceasta revenire se datoreaza doar prietenilor/partenerilor, care m-au sustinut si au crezut in mine.
RallyMax: Cum ti se pare nivelul din CNR-D la revenire? Cum ti s-a parut lupta cu Florin Tincescu in acest sezon?
Vali Porcisteanu: La revenire am constatat lipsa pilotilor straini (perioada 2008-2014) care obisnuiau sa anime lupta la varf, dar totusi ritmul de pe probele speciale a ramas unul ridicat. La inceputul sezonului lupta la clasa 3 se anunta una disputata prin prezenta pilotilor Badiu, Tincescu, Mihalache si Szabo. Pe parcurs insa s-a ajuns ca lupta sa se dea doar intre mine si Florinel. Acesta a dovedit ca este un pilot foarte rapid, insa pentru a avea sanse la castigarea titlului este nevoie de viteza, constanta si o maturitate sportiva. Astfel iti poti gestiona tactic fiecare cursa in parte si esti capabil sa fortezi doar atunci cand este necesar.
RallyMax: Care sunt planurile tale pentru sezonul 2019? Vei avea parte de aceeasi sustinere din partea partenerilor? Planuiesti sa continui la clasa 3 sau sa faci pasul spre un model R5?
Vali Porcisteanu: Dorinta de a avea la dispozitie o masina de top care sa-mi permita sansele pentru obtinerea unui nou titlu de campion absolut este prezenta de foarte mult timp. Alaturi de parteneri incercam construirea unui buget care sa ne permita aducerea la start a unui model R5. In cazul in care acest lucru nu se va realiza, avem la dispozitie masina utilizata in acest an (Mitsubishi Lancer Evo 9) si pentru sezonul 2018.
RallyMax: In acest sezon a aparut in peisajul curselor din Romania si DTO Tellur Rally Team. Cum ti s-au parut performantele echipei si ce noutati pregatiti pentru sezonul viitor? Ce parere ai de debutantii din echipa: Cristi Timisica, Cristian Dolofan?
Vali Porcisteanu: Echipa DTO Tellur Rally Team a luat nastere cu doar cateva zile inainte de start din dorinta de a ne aduna sub acelasi ?cort? pentru o atmosfera placuta si relaxanta pe intreg parcursul sezonului. Desi am pornit la drum fara pretentii prea mari, am ajuns la finalul sezonului multumiti de rezultatele obtinute. Acest lucru ne bucura si ne motiveaza ca pe viitor sa incercam atingerea unor rezultate si mai bune, pastrand totusi aceeasi reteta care ne-a adus impreuna in 2017. Ambii debutanti din cadrul echipei au avut o crestere de ritm pe intreg parcursul sezonului. Vorbind despre cel mai tanar, juniorul Cristi Timisica, acesta este un pilot foarte rapid si extrem de pasionat de acest sport si care in viitor va avea cu siguranta parte de rezultate notabile la clasele la care va concura. In ceea ce-l priveste pe Cristi Dolofan, in limita timpului disponibil, acesta concureaza pentru placerea si senzatiile oferite de competitiile sportive, evolutia si rezultatele fiind unele foarte bune.
RallyMax: Ce asteptari ai de la sezonul urmator din punct de vedere organizatoric? Ce ti-ai dori sa vezi la cele 7 curse propuse pentru calendarul CNR-D 2018?
Vali Porcisteanu: Nivelul organizatoric este pe un trend ascendent, totusi doresc sa imi exprim punctual cateva din asteptarile pentru viitor :
- In primul rand imi doresc sa avem parte de un nivel de securitate ridicat pe probele speciale, care sa ne ofere confortul si siguranta pilotajului la limita cursa de cursa (ex. voluntari prezenti pe probe);
- radar pentru monitorizarea vitezelor din parcul de service;
- implicarea activa a organizatorilor in promovarea competitiilor sportive pentru cresterea interesului publicului si vizibilitatea evenimentului: parteneriate media (local/national) + outdoor;
- sesiune de autografe obligatorie introdusa in programul raliului + mediatizarea acestei activitati;
- organizare mai buna pentru alocarea spatiilor in parcul de service (conform cu solicitarile din cererile de inscriere);
- imbunatatirea activitatilor arbitrilor si oficialilor in concordanta cu regulamentele si seminariile FIA actuale;
- luarea in considerare a recomandarilor FIA cu privire la vitezele medii rezultate pe probele speciale;
- aprobarea traseului raliului sa se faca cu minim 3 luni inaintea startului, pentru a exista posibilitatea corectarii planului orar/ probelor (si aprobarilor locale) in cazul unei neconcordante cu regulamentul;
RallyMax: Multumim! In final, ai cuvantul!
Vali Porcisteanu: Multumesc partenerilor/prietenilor/