Nascut intr-o familie prezenta in motorsportul din Romania, Adi Iliescu ia contact cu cursele inca de la 6 ani, cand este cooptat in echipa de curse ?Scoala de karting Herastrau?, ca, mai apoi, de la 8 ani, sa participe constant in Campionatul National de Karting, trecand de la clasa Pufo la Mini de-a lungul sezoanelor.
Dupa debutul din 2012 in Campionatul National de Viteza in Coasta, Adi Iliescu se remarca printr-o serie de evolutii surprinzatoare: participand pe o Dacia Logan, tanarul pilot se impune in categoria juniorilor, ca mai apoi, in 2013, la bordul unui Renault Clio, sa obtina din nou acelasi titlu. Sezonul 2014 aduce al treilea titlu consecutiv in clasamentul juniorilor pentru Adi Iliescu dar, si mai important, ii aduce primul titlu in cadrul grupei A, dupa ce schimba Clio-ul pe un Mitsubishi Lancer EVO.
Din 2015 urmeaza o perioada in care pilotul bucurestean a luat startul si in Campionatul National de Raliuri cu o masina integrala, concurand in cadrul clasei 11, ca mai apoi sa participe la diverse competitii de-a lungul anilor. Pentru Adi, importanta a fost revenirea din 2017, cand la bordul aceluiasi Lancer EVO, revenit pentru un sezon complet in CNVC, obtine al doilea titlu de campion al grupei A.
Sezonul 2018 aduce o noua provocare pentru Adi, care are in plan participarea in Campionatul National de Raliuri la bordul unui Mitsubishi Lancer de clasa 11. Chiar daca deocamdata participarea la toate etapele nu este sigura, Iliescu isi propune sa stranga bugetul necesar pentru a lua startul la toate cele 7 etape din calendar.
RallyMax: Salut, Adi! Ne bucuram sa auzim ca revii in raliuri, dupa un nou sezon de succes in CNVC. Cum vezi aceasta noua provocare?
Adi Iliescu: Revin in raliuri increzator in fortele proaspete, avand in vedere ca vin cu un nou copilot, cu care sper ca o sa ma acomodez cat mai repde si o sa facem cat mai multe etape impreuna. Chiar daca experienta de la raliuri din 2015 nu este cea mai fericita pentru mine, consider ca acel sezon a fost unul ghinionist, cand lucurile nu au iesit asa cum mi-as fi dorit, iar 2018 cred cu tarie ca va fi diferit. Sunt optimist si sper ca voi face rost de bugetul necesar pentru un sezon complet.
RallyMax: Da-ne mai multe detalii despre planurile tale: cu cine vei lua startul si pe ce material de concurs va bazati?
Adi Iliescu: Voi lua startul alaturi de Rares Badea, cu care sper sa ma acomodez cat mai repede, in timp ce masina va fi acelasi Mistubishi Lancer EVO de la Coasta, diferenta fiind data de restrictorul pe care il voi monta si de benzina de strada pe care o voi folosi. Momentan vom lua startul 100% la Raliul Brasovului, in timp ce celelalte etape de asfalt au sanse mari sa ne gaseasca la start. Desigur, imi doresc minim un start pe macadam. Din punct de vedere tehnic, asistenta va fi asigurata de Varu Nicu Motorsport, cu care colaborez de foarte multi ani si alaturi de care am siguranta ca masina este intotdeauna gata de start in cele mai bune conditii si la timp.
RallyMax: Ai mai luat startul in CNR, dar evolutiile nu au fost pe masura celor de la Viteza in Coasta. Cum iti propui sa progresezi in 2018 si care ar fi obiectivele tale?
Adi Iliescu: Din pacate, in trecut, am facut mult prea multe compromisuri la raliuri si am inceput lucrurile putin gresit. Cred ca lipsa experientei si-a spus cuvantul, deoarece nu stiam ce asteptari sa am, sa am rabdare sa evoluez asa cum trebuie. Pentru 2018 mi-am schimbat asteptarile si imi doresc doar sa termin raliurile la care iau startul. Concurand in cadrul clasei 11, diferenta de experienta intre mine si adversarii mei e una destul de mare, sa am obiective de anumite locuri in clasament inseamna ca m-as grabi si mi-as face sperante false. Desigur, daca as reusi, alaturi de Rares, sa obtinem rezultate si podiumuri, ne-ar face o mare placere si ne-ar da satisfactia si garantia ca suntem pe drumul cel bun.
RallyMax: Care crezi ca vor fi principalele provocari pe care le vei intalni in raliuri si cum iti propui sa te adaptezi la un nou copilot si la trasee de concurs noi?
Adi Iliescu: Faptul ca Rares s-a alaturat echipei mele si vine cu un plus de experienta imi da incredere in planul pe 2018. Fiind mai experimentat, o sa imi impartaseasca din experienta lui si acomodarea si progresul vor fi mai rapide. Provocarile vor exista cu siguranta si le voi intalni pe parcurs, probabil imi va fi greu la inceput sa ma adaptez cu noutatile, insa am incredere in mine si in echipa si cred ca impreuna putem face performanta. Din punct de vedere a dictarii am invatat enorm de multe lucruri in 2016 la scoala “Rally University”, detalii pe care voi incerca sa le pun in practica.