Cu Thierry Neuville amplasat in pozitia de lider in Rally Sweden dupa primele 8 probe speciale, lupta pe probe a devenit mai interesanta cu fiecare speciala. Tanak, Breen si Neuville au reusit, pe rand, sa obtina cei mai buni timpi pe probele rapide de zapada, dar in tot acest timp belgianul a reusit sa se mentina in frunte. Pas cu pas, Breen castiga timp in fata rivalilor sai si urca de pe 4 pana pe pozitia secunda, profitand de o greseala a lui Mikkelsen, care retrogradeaza doua locuri dupa ce loveste un banc de zapada, se rasuceste si pierde peste 15 secunde. Norvegianul revine si trece din nou pe podium, in fata coechipierului sau, Paddon.
Proba speciala cu numarul 13 aduce un incident mai putin obisnuit: Meeke ramane blocat in zapada si pierde minute pretioase, dar revine cu ajutorul fanilor, ca mai apoi sa fie ajuns din urma de Tanak. Incercand sa faca loc suficient estonianului pentru a-l depasi, cei doi piloti se lovesc si sunt impinsi amandoi in bancurile de zapada. Britanicul reuseste sa iasa repede din zapada, dar e nevoit sa abandoneze cu probleme tehnice, in timp ce Tanak pierde peste 1 minut in bancul de zapada pana este ajutat de fani sa continue. Pe celebra Colin’s Crest, Ostberg reuseste din nou cea mai lunga saritura, in lungime de 42 de metri, in timp ce campionul din ultimele sezoane este al doilea, cu 41 de metri lungime. Pentru liderul raliului, a doua trecere pe saritoare inseamna emotii, aterizarea fiind una mai delicata, Hyundai-ul i20 aterizand pe lateral, partial pe un banc de zapada. Ziua de sambata se incheie cu rezultate excelente pentru Hyundai, cu Neuville lider, Mikkelsen pe trei si Paddon pe patru, in timp ce Citroen avea doi piloti in top5: Breen pe pozitia secunda si Ostberg pe a cincea.
In ultima zi a Rally Sweden se remarca revenirea lui Lappi, care ii depaseste, pe rand, pe Ostberg si pe Paddon, urcand de pe locul sase pana pe patru, dupa ce reuseste doua victorii de proba si cel mai bun timp pe PowerStage. Neuville isi continua parcursul excelent si, la finalul raliului, se impune, fiind al treilea pilot non-nordic care castiga in Suedia, dupa Loeb si Ogier. Breen si-a aratat viteza pe cele 19 speciale de zapada si obtine locul secund, cel mai bun rezultat din cariera, fiind, in continuare, singurul pilot dintr-o echipa de uzina care nu s-a impus in niciun raliu pana acum. Mikkelsen obtine 3 puncte suplimentare pe PowerStage si incheie raliul pe locul 3, in timp ce colegul sau de echipa, Paddon, termina in Suedia pe 5, urmatorul raliu pentru el urmand a fi etapa din Portugalia. La revenirea intr-o echipa de uzina si la primul contact cu noul Citroen C3 WRC, Ostberg arata un ritm foarte bun si incheie Rally Sweden pe 6, in ciuda faptului ca a avut timpi excelenti pe probe si s-a aflat pe podium in anumite momente, in timp ce top-ul 10 este completat de Latvala, Suninen, Tanak si Evans.
Aflat intr-o pozitie de start nefavorabila intreg raliul, campionul mondial termina al doilea raliu al sezonului in afara punctelor, dupa ce decide sa ponteze in intarziere in controlul orar dinaintea PowerStage-ului, special pentru a lua startul mai tarziu si a putea obtine cat mai multe puncte suplimentare. Ogier reuseste al doilea timp pe PowerStage si pleaca acasa cu 4 puncte, dupa poate cel mai frustrant raliu al francezului.
1. | #5 | Neuville Thierry – Gilsoul N. Hyundai i20 Coupe WRC |
2:52:13.1 | |
2. | #11 | Breen Craig – Martin Scott Citro?n C3 WRC |
2:52:32.9 | +19.8 +19.8 |
3. | #4 | Mikkelsen Andreas – J?ger A. Hyundai i20 Coupe WRC |
2:52:41.4 | +28.3 +8.5 |
4. | #9 | Lappi Esapekka – Ferm Janne Toyota Yaris WRC |
2:52:58.9 | +45.8 +17.5 |
5. | #6 | Paddon Hayden – Marshall S. Hyundai i20 Coupe WRC |
2:53:07.5 | +54.4 +8.6 |
6. | #12 | ?stberg Mads – Eriksen T. Citro?n C3 WRC |
2:53:28.4 | +1:15.3 +20.9 |
7. | #7 | Latvala J. – Anttila M. Toyota Yaris WRC |
2:54:18.0 | +2:04.9 +49.6 |
8. | #3 | Suninen Teemu – Markkula Mikko Ford Fiesta WRC |
2:55:05.3 | +2:52.2 +47.3 |
9. | #8 | T?nak Ott – J?rveoja Martin Toyota Yaris WRC |
2:55:57.5 | +3:44.4 +52.2 |
10. | #2 | Evans Elfyn – Barritt Daniel Ford Fiesta WRC |
2:57:40.5 | +5:27.4 +1:43.0 |