Campion mondial in categoria juniorilor in 2016, Simone Tempestini a concurat in 2017 la bordul unui Citroen DS3 R5 in WRC2, acumuland experienta in conditii diverse la un numar mare de etape din campionatul mondial. Campionul national absolut din Romania din 2015 si 2016 va lua startul in WRC2 si in 2018, de aceasta data la bordul unui Citroen C3 R5, masina care va fi omologata in curand.
RallyMax: Salut, Simone! Ne face placere sa povestim in pauza competitionala dintre sezoane cu sportivul din Romania care isi imparte participarile intre cele nationale si europene sau mondiale. Cat de dificil ti-a fost in 2017 sa te concentrezi pe CNR si pe campania internationala din WRC?
Simone Tempestini: Salut, RallyMax! Imi face si mie placere sa povestesc cu voi intre sezoanele 2017 si 2018. Aceasta pauza am simtit-o si eu, dupa ce in anii trecuti, in 2015-2016 si 2016-2017, pauza a fost mai scurta, avand parte de curse in aceasta perioada. Dupa ultima etapa din WRC2 din 2017, din Anglia, nu am mai participat la niciun raliu, in timp ce in anii trecuti am fost la start la diferite etape in perioada aceasta de iarna. De asemenea, in anii trecuti incepeam si mult mai repede cu pregatirile pentru Monte Carlo Rally, ceea ce nu s-a intamplat in 2018, deoarece nu am reusit sa fiu la start la prima etapa din WRC si nu o sa fiu nici in Suedia. Povestind despre 2017 si despre concentrarea pe cele doua campionate, nu a fost dificil sa fac o diferenta intre CNR si WRC. Ambele campionate au fost prioritatile mele, pe care ma concentrez, pentru care ma antrenez si catre care imi indrept toata energia. Momentan ma concentrez pe CNR si WRC 2018, abia astept sa inceapa participarile din acest an.
RallyMax: Cum ai descrie etapele din WRC2 de anul trecut, alaturi de Citroen? Cat de util crezi ca a fost sa iei startul in raliuri in afara calendarului stabilit cu Citroen?
Simone Tempestini: Pentru mine, experienta de anul trecut din WRC a fost una extrem de importanta. Nu pot spune ca etapele la care am luat startul in afara calendarului oficial stabilit cu Citroen au decurs exact cum voiam, dar cu siguranta a fi prezenti la Monte Carlo Rally sau la Sweden Rally sunt participari care iti pot aduce un mare plus de experienta. Pentru noi, din pacate, o problema la motor pe primele probe speciale ne-a facut sa abandonam la Monte Carlo Rally, dar plusul a fost experienta acumulata la recunoasteri. In schimb, in Suedia mi-a placut foarte mult, probabil un pic prea mult, sa pilotez pe acele probe. Pe una din specialele mele preferate, pe cea pe care se afla si celebra saritoare Colin?s Crest, am facut o mica greseala de evaluare a unui viraj ingust cu sleauri, greseala care ne-a costat extrem de mult. Aceste prime doua raliuri nu au fost un inceput foarte bun pentru mine pentru a cunoaste masina, DS3-ul R5. Trebuie sa specificam faptul ca anul trecut a adus o modificare foarte mare pentru noi, prin schimbarea masinii de concurs si a campionatului. Intr-adevar, Citroen-ul DS3 e tot un R5, dar este diferit de Fiesta, avand nevoie de kilometri pentru a ma obisnui cu el. Acum, parca ar fi masina pe care concurez dintoteauna, dar inceputul a necesitat o perioada mai lunga de acomodare. Personal, consider ca 2017 a fost un an reusit pentru ca DS3-ul era o masina la finalul carierei, iar toata lumea de la Citroen Racing stia ca masina este mai lenta. In cursele in care am fost alaturi de ei, noi am incercat sa stam departe de greseli, sa aducem puncte importante, iar, unde a fost posibil, sa aratam un ritm bun. Totodata, concurand impotriva pilotilor din WRC2, piloti mai rapizi si cu mai multa experienta decat a mea, a fost un plus si ne va fi de folos in anii urmatori.
RallyMax: Recent ai declarat pentru o publicatie din Italia ca te-ai intalnit la Monte Carlo Rally cu Citroen si ati stabilit ca vei concura si in 2018 alaturi de ei. Despre ce etape e vorba, pe ce masina si cine iti va fi alaturi in postura de copilot? Ce obiective/planuri ai pentru WRC2 2018 in aceasta situatie?
Simone Tempestini: Am fost la Monte Carlo, unde am avut o intalnire cu noul sef de la Citroen Racing, cu care am povestit despre programul pe 2018. Sezonul trecut am castigat un campionat intern organizat de Citroen, numit ?Citroen Ultimate Challenge 2017?, premiul nefiind foarte bine conturat in lunile trecute. Se stia ca premiul va fi reprezentat de o campanie in WRC2 cu o masina R5 de la Citroen, iar spre finalul sezonului am fost invitat la teste cu Citroen C3 R5. La intalnire am stabilit ca o sa fiu alaturi de Citroen Racing ca pilot oficial, in echipa care se va ocupa de programul R5 in WRC2, cu noul C3 R5, care va fi omologat in martie. Am stabilit care vor fi primele etape, prima cursa fiind in Portugalia, urmand ca in urmatoarea perioada sa comunicam mai multe detalii despre celelalte participari. Despre copilot nu pot da informatii pana acum, deoarece nu am luat o hotarare, dar imi doresc sa am evolutii la nivelul la care Citroen are asteptari de la mine. Daca ma aflu la volanul unei masini oficiale, voi avea obiective importante, pe care le-as fi avut si in conditii normale, daca as fi participat la acele etape ca pilot privat. Daca impresia pe care am avut-o la teste despre masina se va confirma si in urmatoarele teste si pe primele probe speciale, sunt sigur ca o sa fiu cu mult mai rapid decat anul trecut.
RallyMax: Ce parere ai de noul model R5 de la Citroen, C3-ul, care a fost dezvoltat de curand?
Simone Tempestini: Cand am efectuat testele cu noua masina, inca era in stadiu de dezvoltare si nu avea ultimele versiuni la suspensie, iar cutia de viteze era paddle shift. Se spunea ca in 2018 masinile R5 vor avea cutie de viteze cu padele hidraulice, lucru care nu s-a intamplat, iar cutia de viteze a masinii a mai fost modificata putin in ultimele luni. Din punct de vedere a dinamicii, a diferentialelor si a altor detalii ale masinii, totul era finalizat si am simtit un potential mare, cu o diferenta a cuplului si rapoarte ale cutiei de viteze bine etajate. Impresia pe care mi-a dat-o a fost ca este mai rapida pe accelerare si mai usor de condus, singurul lucru care nu m-a multumit 100% la momentul respectiv fiind suspensia, pe care am considerat-o prea rigida pe denivelarile rapide. Inginerii mi-au spus ca e unul din lucrurile la care lucrau deja de multa vreme si aveau deja solutii sa imbunatateasca comportamentul suspensiei; totodata, am lucrat cu ei la unele detalii de setare ale pompei de servo directie, astfel incat feedback-ul pe care pilotul il primeste la volan sa fie cat mai bun. Ca o concluzie, cu siguranta masina o sa fie mult mai rapida decat DS3.
RallyMax: Cum crezi ca va fi lupta pentru titlu in Romania, tinand cont ca apar mai multe modele R5 in noul sezon? Cine crezi ca vor fi principalii contra-candidati pentru prima pozitie in clasamentul general?
Simone Tempestini: Cu siguranta voi incerca sa ma lupt pentru titlul de campion national din 2018, fiind o prioritate de-a mea, dar, desigur, Campionatul Mondial de Raliuri o sa fie principala prioritate. Cu siguranta va fi dificil, ca de fiecare data, in orice sport e extrem de greu sa castigi, mai ales intr-unul ca raliul, unde sunt multe lucruri care pot schimba rezultatul, iar nu tot timpul castiga cel mai rapid. Voi fi prezent la start cu Citroen DS3 R5, iar pe final s-ar putea sa concurez cu o masina noua, atunci cand modelul C3 se va vinde catre echipele private. Principalii contracandidati ii cunoastem cu totii, sunt piloti valorosi, iar din ce se zvoneste, vor fi multe modele R5 la start, totul insemnand ca va fi un campionat interesant si de urmarit. Eu o sa parcurg fiecare kilometru de proba speciala din Romania cu obiectivul de a ma pregati pentru participarile din WRC, unde ritmul este cu totul altul.
RallyMax: Spuneai ca in pauza competitionala ai avut timp sa analizezi evolutiile din 2017 si sa observi ce poate fi imbunatatit. Ce crezi ca poti face mai bine in 2018 si cum vrei sa pui asta in practica?
Simone Tempestini: Da, am avut timp sa ma uit peste ceea ce am facut anul trecut si este normal sa gasesti detalii care pot fi imbunatatite. Am observat lucruri in dictare, mi-am dat seama ca in timpul cursei poate am facut unele setari la masina prea hazardat, am pariat un pic prea mult pe impresiile pe care le aveam. Am vazut de cateva ori ca am ales gresit anvelopele, toate acestea fiind detalii pe care le pot corecta. Cel mai mult m-am concentrat pe modificari ale dictarii, deoarece am avut parte de multe probe noi, cu doar 2 treceri la recunoasteri, in cadrul unui program incarcat, iar astfel e foarte important ca din prima trecere dictarea sa fie cat mai perfecta. O sa revin cu schimbari in metoda mea de a scrie dictarea, nu neparat pentru ca nu ar fi fost buna, dar pur si simplu pentru ca unele detalii pot fi imbunatatite, sa evoluez si sa fiu cat mai eficient posibil. Pana la urma, odata ce ai facut recunoasterile pe o proba, nu mai ai o a doua sansa sa treci pe ea, doar sa urmaresti pe calculator filmarile. Iar senzatiile pe care le ai in masina de recunoasteri versus ceea ce vezi pe calculator in filmari sunt complet diferite. Cand vii pe o proba speciala si impingi masina de curse la limita, ca sa nu iti asumi riscuri, fiecare viraj din dictare trebuie sa fie perfect. Mi s-a intamplat ca unele viraje notate prea ?lent? sa ma scoata din ritm si sa pierd foarte mult timp, in timp ce alte viraje notate mai rapid decat in realitate sa imi dea o senzatie de neincredere in dictare, lucru care e cel mai rau pe care il poti intalni in timpul unei curse. In mintea de pilot ramane o lipsa de incredere in a merge tare cu masina pe proba speciala, care te va costa infim pe fiecare viraj, dar toate cumulate vor insemna secunde pretioase pierdute.
RallyMax: Simone, iti multumim pentru raspunsuri! Iti dorim mult success in campania 2018 si speram sa ai parte de sustinerea necesara pentru un sezon complet in WRC. In final, ai cuvantul!
Simone Tempestini: Va multumim pentru interes. Sa fie, sa avem cat mai mult succes cu totii si sa fie un sezon bun pentru toti cei care vor participa in CNR, in CNVC sau in celelalte campionate din Romania. Vreau sa le urez bafta coechipierilor mei, Napoca Rally Academy va fi prezenta in 2018 cu obiectivul de a castiga campionatul. Vreau sa le multumesc partenerilor nostri, celor care ne sunt alaturi cu adevarat, fanilor, prietenilor, intr-un cuvant tuturor! 🙂