O prezenta constanta in Campionatul National de Viteza in Coasta 2 in 2017, Emil Vincze este implicat in participarile din campionatele organizate sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, dar si intr-un domeniu tehnic. Compania T.E.L.L., pe care o reprezinta, administreaza localizarea prin GPS a masinilor de concurs la raliurile din Romania. Am povestit cu Emil despre implicarea sa in motorsportul din tara, despre masina pe care o construieste, despre participarea sa la Raliul Brasovului alaturi de copilotul Gergo Szabo, dar si despre planurile sale pe 2018.
RallyMax: Salutare Emil! Chiar daca noi te cunoastem destul de bine, pentru fanii acestui sport, poveste-ne putin cum ai mostenit aceasta pasiune pentru motorsport?
Emil Vincze: Buna RallyMax! Povestea incepe de la varsta de 5 ani, cand reuseam sa merg pe probe la Sf Ion, in Cluj Napoca, si stateam pe marginea probei cu o umbrela si admiram vechiile Dacii de concurs care treceau in mare viteza ?.de acolo provine aceasta pasiune si mi-am promis de mic copil faptul ca, daca voi avea sansa vreodata, ma voi implica din toate punctele de vedere, atat ca si concurrent, cat si sa ajut sportivii pe diferite domenii!
RallyMax: Incepand de anul trecut ai inceput un proiect nou, mai precis, constructia unui model Ford Focus, cu care te vei prezenta la diferite competitii in acest sezon. De ce ai ales aceasta masina pentru a-ti face debutul in competitii?
Emil Vincze: Aceasta masinuta este un vis realizat cam in procent de 70% , tot proiectul a pornit de la o defectiune tehnica din 2013 (masinuta nou nouta) pe care cei de la Ford ?.nu dau nume nu reuseau sa o remedieze ?.altii renuntau, iar eu m-am ambitionat si rezultatul il vedeti si voi sau ati avut ocazia sa o vedeti zilnic pe sosea sau pe probe?Investitia in piese si dezvoltare nu o pot descrie in cifre deoarece un om normal nu ar investi atat de multi bani si evident rabdare. Ajutorul a venit din partea celor de la Ford Racing USA si Australia (motorizare si transmisie, fiind singurii care au venit cu dezvoltari reale, dar evident si costuri. Exista evident ajutor din partea Dl
Calin Manitiu pe parte de componente Racing alese, Fabrica Protlum a creat o suspensie prototip special pentru aceasta masina, si nu in ultimul rand Dl Gabriel Onofrei care a dat o alta infatisare si alt design unic acestei mici masinute!
RallyMax: Recent s-a oficializat si lista de inscrieri pentru prima etapa din Campionatul National de Raliuri Dunlop. Nu mica ne-a fost mirarea cand in dreptul tau am vazut numele lui Gergo Szabo. Ce presupune aceasta colaborare intre tine si multiplul campion national?
Emil Vincze: In final am reusit sa ne inscriem si NOI, cam greoi din cauza unor mici probleme tehnice aparute! Colaborarea noastra a aparut subit, nu ne-am promis nimic unul altuia. Incepusem un proiect alaturi de bunul meu Profesor Dl Hangu, caruia ii multumesc zi de zi, si evident si Dl Simon, dar acest lucru nu am reusit sa il concretizez inca; poate pe viitor. Colaborarea noastra este din punctul meu de vedere, cat si al lui, intr-o zona verde, de ce? Pentru ca avem acelasi teluri comune stabilite de la inceput, in cazul nostru sa crestem de la etapa la etapa si evident sa acceleram acomodarea cu mica noastra masinuta la care lucrez aproape zilnic.
RallyMax: Care sunt planurile tale concrete pentru 2018? Stim ca vei concura in mai multe ramuri sportive automobilistice, nu doar la raliuri.
Emil Vincze: Planurile pentru 2018 sunt realiste: participarea la 4 etape de raliu (asfalt) si 7 etape in CNVCD1 ?.si daca ramane timp o cursa de 24 de ore de la Magny Cours (Cupa Peugeot), evident momentan un vis realizabil.
RallyMax: Iti multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim multa bafta in sezonul 2018. In final, ai cuvantul!
Emil Vincze: Tin sa multumesc celor care ma ajuta zi de zi, chiar si cu o vorba buna in indeplinirea unui vis. De asemenea, tin sa mentionez cei mai mari sustinatori financiari ai acestui proiect: T.E.L.L, cat si T.E.L.L Security Systems, Tramar, M&M Express, Club Sportiv Autoblic, Scoala de Pilotaj Autocrono pentru sprijinul acordat! Ca si sportiv, mi-ar fi foarte greu sa ma concentrez daca nu ar fi permanent langa mine Sotia si “picii” mei, cat si colegii mei dragi din firma, si nu in ultimul rand prietenii mei adevarati care sunt alaturi de mine (evident cei care sunt in acelasi asentiment, nu-i pot enumara).