Continuam seria de interviuri “Behind the Scenes” dedicate Telekom Sport Transilvania Rally powered by Ford, a doua etapa a Campionatului National de Raliuri ?Dunlop? 2018, cu o noua persoana din organizarea raliului clujean. Irina Gania este media manager la raliul din Cluj-Napoca si este responsabila cu parteneriatele cu presa, cu mentinerea legaturlor cu autoritatile locale si se ocupa de comunicarea in social media. Am povestit cu Irina despre pregatirile pe care le face Napoca Rally Academy in aceste domenii inaintea raliului, dar si despre cum se concentreaza organizatorii pe o comunicare care sa aduca spectatorii aproape de concurenti.
RallyMax: Salut, Irina! Sa o luam cu inceputul: povesteste-ne putin despre rolul tau in organizarea Telekom Sport Transilvania Rally powered by Ford, a doua etapa a Campionatului National de Raliuri ?Dunlop? 2018.
Irina Gania: Daca trebuie sa fiu sincera, inca nu stiu sigur care e rolul meu; cred ca sunt ?omul bun la toate? si cred ca asta ar trebui sa si faca un media manager. Acum lasand gluma la o parte, am multe de facut, de la parteneriatele cu presa sau anumiti sponsori, la mentinerea legaturilor cu autoritatile locale si social media manager.
RallyMax: Cat de multe si ce fel de provocari intalnesti in aceasta perioada, cand mai este putin timp pana la desfasurarea competitiei?
Irina Gania: Una dintre provacarile de azi a fost sa imi gasesc timp sa raspund intrebarilor voastre. Din 2013 m-am implicat in organizarea acestui raliu si am vazut ca, de la an la an, asteptarile concurentilor si ale fanilor cresc, iar asta a facut ca Napoca Rally Academy sa cresca standardele organizarii unui astfel de eveniment. Suntem cu adevarat o echipa si cu ajutorul colegilor fiecare dintre noi trece mai usor peste orice provocare. Sunt multe detalii pe care trebuie sa le punem la punct si pe parcursul zilei mai sunt si momente de tensiune care trebuie gestionate, dar la finalul zilei totul se sterge cu buretele, ne facem ?to do? list-ul pentru ziua urmatoare si plecam zambind. Cred ca in momentul in care ne vom muta headquarters-ul la Cluj Arena va incepe adevarata ?nebunie? si abia atunci cred ca iti voi putea spune de o adevarata provocare.
RallyMax: Care sunt principalele canale de comunicare ale Telekom Sport Transilvania Rally powered by Ford si ce actiuni specifice desfasurati in aceasta perioada?
Irina Gania: Pornim de la seria de interviuri ?behind the scenes? cu voi, la afisarea de afise/bannere sau meshes in spatiul public, la difuzarea de video-uri pe ecranele led ale Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, pe ecrane led ale magazinelor principalilor parteneri, la paginile de Facebook si Instagram, la spoturi pe radio, la aparitii TV cu pilotii sau organizatorii si incercam sa invadam tot ce se poate. Ne bucuram ca si in acest an Radio Cluj este radioul oficial al raliului si va invitam sa cautati frecventa lor (95,6 FM si 909 kHz AM) si sa urmariti un maraton de transmisie live, cu evolutia echipajelor in timpul competitiei Telekom Sport Transilvania Rally powered by Ford.
Pentru anul viitor mi-ar placea sa dezvoltam si o aplicatie prin care toti participantii la raliu sa aiba programul, orarul de inchidere a drumurilor, clasamentul, orice modificare aparuta si programul evenimetelor conexe la indemana, pe telefonul mobil, pe tot parcursul evenimentului.
RallyMax: Cum ati targetat in 2018 persoanele pasionate, dar si pe cei care nu sunt pasionati de motorsport, astfel incat sa fie atrasi catre raliu si evenimentele conexe?
Irina Gania: Ne dorim un numar cat mai mare de spectatori prezenti atat pe probe, cat si la evenimentele conexe si de aceea ne-am gandit de la inceput la un eveniment complex care sa poata atrage toate categoriile de public. In fiecare an, ziua de joi o dedicam acelei categorii de public care inca nu ne cunoaste si caruia vrem sa ii atragem atentia si sa o fidelizam evenimentului. Sunt multe dezavantaje in targetarea de masa ce implica costurile mult mai mari de productie si distributie, dar si necesitatea de a avea un mesaj mult prea general si in acest fel am pierdem din atentia publicului care ar fi putut fi interesat.
RallyMax: Care crezi ca sunt materialele, activitatile sau actiunile la care persoanele reactioneaza cel mai bine cand vine vorba de un eveniment de motorsport?
Irina Gania: Pentru ca tot vorbeam de ziua de joi, cred ca publicul este atras de parada masinilor, de sesiunea de autografe care si anul acesta va avea loc in zona Salii Polivalente, de Cooking Show-ul la care pilotii impreuna cu Chef Foa se vor intrece in prepararea unei retete locale. Vineri si sambata, sunetul inconfundabil al cailor putere pe probele speciale si mai ales la Super Speciala ?Cluj-Napoca, Oras European al Sportului? va atrage multi oameni. Mai sunt si acei putin mai norocosi care au sansa sa se urce intr-o masina de raliu si devin fani pe viata.
RallyMax: Cum crezi ca ar putea un raliu din Romania in general si Transilvania Rally in particular sa fie mai bine promovat, astfel incat sa beneficieze de o vizibilitate mai mare in randul persoanelor care nu sunt pasionate?
Irina Gania: E o intrebare destul de dificila si nu as vrea sa supar pe cineva cu raspunsul meu. Orice organizator de eveniment isi doreste o promovare si mai buna, sprijinul partenerilor pe o perioada lunga de timp, si poate si mai multi spectatori. Cum spunea si Ana in interviul ei, este nevoie de un buget pe masura si de a ?educa? oamenii cu evenimente motorsport.
RallyMax: Multumim pentru raspunsuri! In final, ce mesaj ai pentru fanii care sunt interesati de motorsport si isi doresc sa vina la Telekom Sport Transilvania Rally powered by Ford?
Irina Gania: 158 de kilometri, 14 probe speciale, 100% spectacol si emotie autentica la Telekom Sport Transilvania Rally powered by Ford! Vino alaturi de noi si sustine echipajele preferate pe toate probele raliului in perioada 3-5 mai.