In perioada 21-22 aprilie, s-a desfasurat la Rasnov prima etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2018. Cu o evolutie dominanta, Simone Tempestini a castigat Trofeul Serus, obtinand cel mai bun timp al fiecarei manse disputate. Campionul mondial de raliuri al juniorilor din 2016 a pilotat la Rasnov un Radical SR4, vehicul cu care a castigat anul trecut si Trofeul Teliu. Ceilalti doi clasati pe podiumul Trofeului Serus au oferit un duel incitant, Andrei Dumitrescu obtinand al doilea loc dupa ce l-a devansat pe Lucian Radut cu doar 0.024 secunde.
Prima etapa a noului sezon de viteza in coasta a starnit foarte mare interes, atat in randul concurentilor cat si al spectatorilor. Trofeul Serus 2018 a avut pe lista de inscrieri un numar record de 110 sportivi, printre care multe nume-surpriza. Iar vremea frumoasa a adus foarte multi spectatori pe marginea traseului de pe Valea Cetatii, asa ca erau intrunite conditiile propice unui weekend reusit. Pentru prima data in istoria campionatului, in etapa de la Rasnov au concurat sase masini ale categoriei D/E, masini dezvoltate special pentru competitii de viteza pe circuit sau traseu montan.
Cu una dintre acestea, un Radical SR4, Simone Tempestini a dominat intrecerea, obtinand cel mai bun timp al fiecareia dintre cele 8 manse cronometrate, fara a avea vreo presiune a unui rezultat. Juniorul Tempestini si-a imbunatatit timpii cu fiecare urcare, reusind in mansa a doua de concurs sa obtina rezultatul record de 1m47,921s. Dupa ce in urma cu o luna a castigat Tess Rally Brasov, prima etapa a Campioantului National de Raliuri, Simone Tempestini este in acest moment lider in ambele cele mai importante doua campionate automobilistice din Romania, cel de raliuri si cel de viteza in coasta.
Locul doi al clasamentului OPEN a oferit cel mai interesant duel al weekendului, desi s-a dat cu “arme” diferite. Pe parcursul zilei de sambata, Lucian Radut a obtinut timpi mai buni decat Andrei Dumitrescu in toate mansele, mai putin in ultima de antrenament, atunci cand ordinea s-a inversat. Pilotand un monopost Tatuus, Dumitrescu a fost mai rapid in prima mansa de concurs de duminica cu doar 0.290 secunde decat Radut. Acesta din urma, a mers la limita in mansa secunda de concurs, ajungand cu al sau Mitsubishi Lancer Evolution la finish intr-un timp mai bun cu 0.266 secunde decat rivalul sau. Avand in vedere ca clasamentul final se constituie in urma cumularii timpilor de pe cele doua manse de concurs, Dumitrescu a obtinut locul secund cu un avans de doar 0.024 secunde!
Costi Stratnic a inceput la Rasnov al doilea sezon alaturi de Dacia STCC, obtinand al patrulea timp al clasamentului OPEN, cel de-al doilea al grupei H si victoria la GT. In urma sa a incheiat Alexandru Pitigoi (Porsche 911 GT3), care a completat podiumul grupei. A sasea pozitie a clasamentului general i-a revenit lui Mihai Leu, care s-a intors la volan intr-o competitie dupa 10 ani. Fostul campion de box a concurat la Rasnov cu un Ferrari 458 Challenge, obtinand un rezultat excelent. Un alt pilot al unui Ferrari 458 Challenge, Armando Battocchi, a avut probleme in a lua startul in mansele de concurs, desi se clasase constant pe a treia pozitie in ziua de sambata.
Pe langa Simone Tempestini, alti trei fosti campioni nationali de raliuri au participat in Trofeul Serus: Dan Girtofan, Vali Porcisteanu si Titi Aur. Spre deosebire de Tempestini, cei trei au folosit masinile cu care concureaza in CNR (toti trei cu Skoda Fabia R5), testandu-le inainte de Transilvania Rally – Cluj Napoca (3-5 mai 2018). Fiind cel mai rapid pilot al grupei A, Girtofan s-a clasat al saptelea in clasamentul general, Porcisteanu al noualea iar Titi Aur al 15-lea.
Septimiu Marghitas (Seat Leon) a castigat categoria masinilor cu doua roti motrice (F2) dupa o lupta palpitanta cu Andrei Serban (Skoda Fabia). Cei doi au obtinut pozitiile 8, respectiv 10 in clasamentul OPEN. Octavian Ciovica (Mitsubishi Lancer Evolution) a invins in cadrul grupei N, devansandu-i in ambele manse de concurs pe Istvan Soos (Subaru Impreza) si Ion Nicolae (Mitsubishi Lancer Evolution). Un al doilea Radical SR4 a fost pilotat in cadrul Trofeului Serus de Dani Otil (locul 22 al clasamentului general). Acesta este vehiculul pe care Otil il va folosi pe parcursul sezonului de viteza in coasta, etapa de la Rasnov insemnand inceputul acomodarii.
Campionul en titre al categoriei vehiculelor istorice din ultimii trei ani a schimbat masina pentru sezonul 2018. Catalin Cedric Ghigea a trecut de la Alfa Romeo Alfetta GTV la un De Tomaso Pantera din 1972 recent restaurat, cu care a castigat fara drept de apel prima etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta pentru Vehicule Istorice. Ghigea a parcurs traseul de pe Valea Cetatii in 2m11,022s.
In acest weekend s-au disputat si primele doua etape ale Campionatului National de Viteza in Coasta Divizia 2. Gheorghe Eugen Schiopu (VW Golf GTI) a castigat ambele runde ale “ligii secunde”, avand un avans maxim de puncte. De fiecare data, Schiopu a fost urmat de Barna Bedo (BMW M3) si de Bogdan Ioan Rusu (Renault Clio).
Urmatoarea etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop se va desfasura la Teliu, judetul Brasov, in zilele de 19 si 20 mai 2018.
Parteneri principali: SERUS AUTO si TOTAL ROMANIA
Partener oficial: KAUFLAND ROMANIA
Parteneri : PRO-X, TELL, KONVEKTA, CYCLON MOTORSPORT, ZIZIN, SILNEF SECURITY. Trofeul SERUS a fost sustinut de Primaria si Consiliul Local Rasnov si sprijit de IJ Politie ? Serviciul Rutier Brasov, ISU Brasov,
Brigada de Jandarmi Mobila Brasov. Eveniment organizat de Auto Blic sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv.
Parteneri media : ROCK FM, Zile si Nopti, News Bv.
Informatii si rezultate: www.autorally.ro