- Locul 1 la clasa masinilor cu propulsie si locul 4 in clasamentul general la Transilvania Rally
- Cea mai bine clasata masina cu propulsie din istoria moderna a raliurilor in Romania
- Cel mai bun rezultat obtinut de Porsche in motorsportul romanesc
In weekendul 4/5 mai, la Cluj, a avut loc a doua etapa din Campionatul National de Raliuri Dunlop ? Transilvania Rally ? competitie desfasurata pe asfalt, pe un traseu de 548 km, cu 14 probe speciale in lungime totala de 158 km.
Alexandru Pitigoi, pilotul uneia dintre cele mai exotice masini din peisajul automobilismului din Romania ? Porsche 911 GT3 ? a obtinut locul 4, alaturi de navigatorul Botond Csomortani, in clasamentul general al competitiei care a avut la start 76 de echipaje.
Succesul inregistrat vine dupa debutul sau in sezonul 2018, la Campionatul National de Viteza in Coasta, din urma cu doua saptamani la Rasnov, unde s-a clasat pe locul 2 la clasa GT si pe locul 5 in clasamentul general, intr-o cursa cu un numar record de 110 masini inscrise.
Rezultatul obtinut la Transilvania Rally este unul deosebit, cu atat mai mult cu cat masina Porsche 911 GT3, spectaculoasa din toate punctele de vedere, este una atipica pentru competitiile de raliu, dar a reusit sa devanseze automobile dezvoltate special pentru acest tip de competitie.
Iata gandurile pilotului bucurestean dupa Transilvania Rally: ?Sunt foarte multumit pentru clasarea obtinuta la Cluj, intr-o cursa grea, cu un traseu complex, lung si solicitant. Am reusit alaturi de Boti sa facem un raliu aproape fara greseala, sa fim concentrati si sa avem un rezultat la care doar speram anul trecut cand am re-debutat in raliuri dupa o pauza lunga. Observand reactia oamenilor de pe marginea probelor la trecerea noastra cu singurul Porsche din campionat, ma bucur mult de faptul ca reusim sa ii incantam. Placerea spectatorilor si a noastra a fost unul din motivele pentru care am decis sa participam cu o masina cu propulsie, deosebit de spectaculoasa si atragatoare.
Singura problema intimpinata a fost o pana de cauciuc facuta pe prima proba a zilei de sambata. Am fost nevoiti sa schimbam roata afectata de pe spate cu cea de rezerva, aceasta fiind roata de fata, respectiv mai ingusta, care neavand dimensiunea corecta s-a slabit si ne-a dat mari emotii pe proba speciala 8, cauzand o pierdere de peste 30 secunde. Fara aceasta problema am fi fost pe podiumul clasamentului general, de care in final ne-au despartit mai putin de 10 secunde. In rest, totul a functionat bine, masina a fost impecabila, colaborarea cu Boti este la fel de buna ca si inainte si sper sa putem continua la fel.
Pentru o cursa de asemenea amploare, am remarcat multe aspecte pozitive in organizarea de la Cluj si m-am bucurat sa regasesc un raliu de calitate dupa zece ani de la ultima mea participare acolo.
Tin sa multumesc echipei tehnice Omega Motorsport pentru modul in care au pregatit masina si partenerilor care ne sustin, carora le dedic acest rezultat.?
In sezonul 2018, echipajul Alexandru Pitigoi ? Botond Csomortani este sustinut de: Mobil 1 prin Star Lubricants, Sun Communication, Wirquin, Standox prin Crominvent, Borsec si Mesange Fromagerie.
Clasament general Open Transilvania Rally:
- Simone Tempestini / Sergiu Itu (Citroen DS3 R5)
- Dan Girtofan / Tudor Marza (Skoda Fabia R5)
- Valentin Porcisteanu / Dan Dobre (Skoda Fabia R5)
- Alexandru Pitigoi / Botond Csomortani (Porsche 911 GT3)
- Florin Tincescu / Alina Pop (Fiat Abarth 124 RGT)
- Sorin Badea / Dorin Pulpea (Ford Fiesta R5)
- Adi Iliescu / Rares Badea (Mitsubishi Lancer Evo)
- Constantin Aur / Silviu Moraru (Skoda Fabia R5)
- Cristian Dolofan / Mihai Sandu (Mitsubishi Lancer Evo)
- Raul Badiu / Gabriel Lazar (Suzuki Swift Sport)