Campionatul National de Raliuri si-a desfasurat a treia etapa, Raliul Aradului, in weekend-ul care s-a incheiat, pe drumurile de pamant din judetul din vestul tarii. Cu 9 probe speciale incluse in program, raliul a fost o adevarata provocare pentru echipajele din Cupa Suzuki, care s-au duelat pe un numar de peste 130 de kilometri cronometrati pentru victorie sau podium. Ca in fiecare an, echipajele care concureaza pe modelul Swift Sport au fost primite cu aplauze in Arad, unde numarul spectatorilor a fost foarte mare la startul festiv si la superspeciala din oras, ambele desfasurate in zona Primariei Arad.
Cu doar 6 echipaje care au luat startul in Cupa Suzuki la Raliul Aradului, fata de noua la etapele de la Brasov sau Cluj-Napoca, etapa a treia nu a dus lipsa de spectacol si competivitate pe durata celor doua zile de concurs. Modelul Swift Sport si-a dovedit, din nou, viteza si fiabilitatea pe probele speciale, oricat de dificil sau dur ar fi raliul, iar astfel toate cele 6 echipaje care au pornit in cursa aradeana au incheiat competitia, in ciuda dificultatii traseului de concurs, a provocarilor intalnite de piloti si copiloti, dar si a schimbarilor meteorologice. De notat este ca si la acest raliu echipajul Raul Badiu/Gabriel Lazar a dus Suzuki-ul Swift Sport pe cea mai inalta treapta a podiumului clasei 9, dar si a clasamentului dedicat masinilor cu tractiune fata.
Cu un start excelent in raliu, Raul si Gabi s-au impus pe 3 din cele 4 probe speciale din prima zi, reusind sa acumuleze un avans confortabil in lupta din Cupa Suzuki dupa parcurgerea de doua ori a probei ?Frumuseni?, a specialei ?Sistarovat?, dar si a superspecialei din centrul Aradului, speciala pe care Bogdan Vrabie si Cosmin Diacu au fost cei mai rapizi. Cu un ritm rapid si constant pe parcursul primei zile de concurs, Radu Necula si Adrian Temes
au incheiat primele probe ale raliului pe locul secund in cupa monomarca, cei doi fiind multumiti de viteza pe care au avut-o vineri pe drumurile din judetul Arad. Podiumul provizoriu al clasamentului cupei era completat vineri seara de echipajul Vrabie/Diacu, in timp ce, la putine secunde distanta, se aflau echipajele Andrei Girtofan/Doru Vraja si Danut Budai/Lucian Budai. Cu probleme tehnice in prima zi de concurs, Andrei Brezoszki si Dariana Mateut – Bogdan au avut momente dificile si pline de emotii la Arad, scopul lor pe primii kilometri fiind indeplinit – sa ajunga in service-ul raliului, unde mecanicii au reparat problemele la cutia de viteze si astfel echipajul a putut continua in ziua secunda a raliului.
Cu 5 probe speciale incluse in program, ziua de sambata a dus echipajele si pe ?regina? raliului, ?Nadas?, o proba dificila, lunga, cu multe schimbari de suprafata si de configuratie. Dupa parcursul bun din prima zi, Raul Badiu si Gabriel Lazar si-au continuat evolutia excelenta si s-au impus pe toate probele de sambata, marindu-si avansul in fata urmaritorilor din Cupa Suzuki. Pe probele cu numarul 5 si 6, Andrei Girtofan si Doru Vraja au o viteza excelenta si obtin al doilea timp si se apropie de podium, locurile 2-4 fiind intr-un ecart de mai putin de 10 secunde. A doua parcurgere a probei ?Sistarovat? aduce un nou loc secund pentru Radu Necula si Adrian Temes, care-si pastreaza pozitia secunda in clasamentul provizoriu inaintea parcurgerii buclei ?Conop? – ?Nadas? si, implicit, a finalului raliului.
Clasamentul final al Cupei Suzuki a fost decis pe ultima speciala a raliului: dupa un ritm excelent pe PS8, Bogdan Vrabie si Cosmin Diacu urca pe locul secund, in timp ce echipajele Necula/Temes si Girtofan/Vraja urmau sa aiba un duel de zile mari pe PowerStage. Echipajul brasovean este mai rapid pe speciala lunga si urca pe podium, clasamentul fiind complet schimbat dupa doar doua probe, demonstrand inca odata nivelul competitional ridicat si echilibrat al Cupei Suzuki, unde lupta pentru un loc in clasament se disputa pe fiecare kilometru cronometrat. Astfel, la finalul raliului, echipajul Vrabie/Diacu ocupa locul secund in Cupa Suzuki si in clasa 9, in timp ce Girtofan si Vraja ocupa a treia pozitie in aceleasi clasamente. In ciuda parcursului excelent din prima zi de concurs, Radu Necula si
Adrian Temes sunt nevoiti sa se multumeasca doar cu locul 4, dupa multe momente la limita, usoare iesiri in decor si intamplari pe probe, in timp ce Danut Budai si Lucian Budai incheie Raliul Aradului pe locul 5, dupa un concurs in care nu au avut un feeling bun in masina de concurs si au avut ca obiectiv o clasare cat mai buna, fara a risca inutil. Pentru Andrei Brezoszki si Dariana Mateut – Bogdan, raliul se incheie cu locul 6 in clasamentul Cupei Suzuki si cu un loc in afara podiumului in clasamentul debutantilor, dupa ce problemele din prima zi i-au incetinit si scos in afara luptei pentru o noua victorie.
Cupa Suzuki a fost si la Arad una dintre cele mai disputate categorii ale raliului, cu schimbari constante de podium, dar si cu performante excelente: primele 5 echipaje din cupa monomarca au ocupat primele 5 locuri in cadrul clasei 9 si au obtinut timpi excelenti in clasamentul masinilor cu tractiune fata. Dupa trei raliuri in 2018, echipajul Badiu/Lazar este lider in Cupa Suzuki, cu 120 de puncte, urmat pe locul secund, cu 85 de puncte, de echipajul Necula/Temes, in timp ce Girtofan/Vraja au 78 de puncte si se afla pe locul 3, Vrabie/Diacu au 73 de puncte pe locul 4, iar echipajul tata-fiu Budai se afla pe locul 5, cu 69 de puncte. In continuare, clasamentul este completat de echipajele Brezoszki/Mateut-Bogdan pe locul 6, Timisica/Csegzy pe locul 7, Miculici/Giusca pe 8, Costea/Serban-Voicu pe 9 si Talasman/Voinea pe locul al zecelea.
Raul Badiu se afla la a treia victorie consecutiva in Cupa Suzuki, avand parte de un inceput perfect de sezon: ?Am revenit cu mare drag pe probele speciale aradene, unele dintre preferatele mele, pe suprafata mea preferata, macadamul. Primii metri parcursi cu Suzuki Swift Sport pe macadam au fost chiar pe shakedownul de la Chesint, iar comportamentul agil si provocator pe alocuri al masinii imbia la un stil de pilotaj energic, adica pe gustul meu. Chiar daca per total comportamentul masinii imi placea, au fost si destule alte momente in care a trebuit sa ma lupt cu tinuta de drum a masinii. Prima mare satisfactie din raliu a venit pe PS2, cand pe o proba cu o portiune noua am reusit sa merg pe dictare la un ritm foarte ridicat dupa doar 2 treceri la recunoasteri. Aceasta reusita a fost urmata si de alte evolutii si timpi foarte buni, evolutie ce era sa se opreasca brusc pe PS7, cand datorita unui incident de ordin tehnic, am ramas fara frane la viteza mare inainte de un viraj, am iesit usor in decor, dar din fericire singurele pierderi au fost de timp, aproximativ 30 secunde, pierdere ce avea sa ma rearunce in batalia pentru clasamentul 2 roti motrice si puncte pentru general. Sortii mi-au fost favorabili, la fel ca in 2016 a venit o ploaie pe ultima bucla, a udat probele indeajuns incat sa ingreuneze conditiile, sa creeze un challenge mai amplu, challenge ce am hotarat sa il accept si sa fac tot ce stiu mai bine pentru a castiga clasamentul masinilor cu 2 roti motrice. Am parcurs ultimele 2 probe cu un ritm foarte bun, cu o doza de risc asumata, iar in final a meritat pentru ca am reusit sa castig clasamentul 2 roti motrice, Clasa 9 si Cupa Suzuki. Ma bucur foarte mult pentru ca victoria mea coroborata cu punctele castigate in clasamentul general au contribuit si la victoria la echipe a DTO-Tellur Rally Team. Imi pare rau pentru colegii mei ce au abandonat de pe pozitii chiar bune in clasamentele unde punctau, dar le tin pumnii si ii sustin pentru ca la urmatoarea etapa sa revina mai puternici si mai motivati. Noi, ca intotdeauna, vom trata si cursa urmatoare cu profesionalism maxim si vom tinti pentru o clasare cat mai sus pentru imbunatatirea performantelor.?
Cu probleme de setare a suspensiei masinii, Bogdan Vrabie a avut parte de un raliu dificil dar la finalul caruia rezultatul a fost unul excelent: ?Ne bucuram ca am terminat acest raliu frumos, dar greu. Inainte de Raliul Aradului am fost la teste la Tulcea si am gasit o varianta buna de setari ale suspensiei, dar cand am luat startul la shakedown nu statea masina pe drum. Am inceput sa tot setam suspensia si nu am ajuns la o varianta buna de setare, modificand-o aproape inaintea fiecarei probe speciale din raliu. Suntem bucurosi de rezultat si asteptam cu nerabdare Raliul Bacaului.?
Pentru Andrei Girtofan, Raliul Aradului aduce al doilea podium consecutiv in Cupa Suzuki: ?Ma bucura faptul ca am terminat cu bine un raliul foarte dificil intrucat pot spune ca la final m-am simtit epuizat fizic. Sunt fericit ca am obtinut, pentru prima oara in cariera mea, trei podiumuri, dintre care cel mai pretios este acela de la Clasa 9. Pe parcursul raliului masina a functionat foarte bine, iar asta ne-a dat o incredere foarte mare. La fel si colaborarea cu Doru a fost una perfecta, el dand inca o data dovada de un profesionalism de exceptie. A fost o cursa din care am avut numai de castigat si speram sa bifam o evolutie buna si etapa viitoare?
Cu viteza pe probele speciale, dar cu un loc doi pierdut pe finalul raliului, Adrian Temes, copilotul lui Radu Necula, a povestit experienta echipajului in vestul tarii: ?Raliul Aradului a fost pentru noi un raliu al paradoxurilor. Un raliu in care am mers tare, dar am avut un rezultat sub asteptari. Un raliu marcat de multe iesiri in decor, incheiate miraculos, fara pagube majore. Felicit pentru tenacitatea si determinarea lor pe concurentii nostri, Bogdan Vrabie si Andrei Girtofan, care au reusit sa ne surprinda. Salutam “competenta” si “profesionalismul” membrilor CCS si ne intrebam cu cat ne-au prejudiciat stabilind o ordine de start neregulamentara.?
Danut Budai a avut un ritm bun pe probele speciale, dar considera ca putea sa fie mai rapid: ?Un raliu frumos, probele au fost mai bune ca in anii trecuti. Ritmul nostru a fost ok, se putea si mai bine. Din pacate, se pare ca sunt din ce in ce mai putini spectatori pe probe, lucru ce nu ne incanta… probabil monotonia probelor ii fac pe spectatori sa nu mai aiba acelasi interes pentru a urmari de pe marginea drumului probele…?
Pentru Andrei Brezoszki, raliul a fost unul dificil, presarat cu probleme tehnice, pe care le-a depasit pana la final: ?Totul a inceput vineri cand, dupa prima proba, am inceput sa avem probleme tehnice si ne-am chinuit sa ajungem la finalul zilei. Punctul culminant a fost pe PS 8, cand niste spectatori, daca la putem spune asa, au aruncat un bolovan in parbrizul nostru. Una peste alta, trecem peste si ne concentram pentru urmatoarea etapa!?
La Raliul Aradului, Cupa Suzuki a avut alaturi un nou partener ? Stefanini, care va continua parteneriatul cu cupa monomarca la inca trei raliuri din 2018: cele Bacau, Odorheiul Secuiesc si Sibiu. Stefanini este o companie braziliana cu peste 30 de ani de experienta in furnizarea de servicii IT la nivel mondial, de la externalizarea infrastructurii IT pana la dezvoltarea aplicatiilor software. Aceasta are o prezenta directa in 40 de tari, prin cele 73 de birouri din intreaga lume si are un portofoliu de peste 500 de clienti activi. Clientii vin din sectoare precum servicii financiare, industria prelucratoare, telecomunicatii, industria chimica, servicii, tehnologii, sectorul public si beneficiaza de un set complet de servicii mature si profesionale, care acopera intregul ciclu de viata al unei aplicatii.