Dupa doua runde pe asfalt, in care au izbutit o multime de succese si prezente pe podium la categoriile la care concureaza, componentii DTO Tellur RT se aliniaza in acest sfarsit de saptamana la prima runda pe macadam din editia 2018 a Campionatului National de Raliuri Dunlop, Raliul Aradului KIA. Competitia conteaza si ca runda in ERT.
Rezultatele obtinute la Brasov si Cluj-Napoca le-au oferit componentilor echipei DTO Tellur RT doza de optimism necesara pentru a aborda cu speranta unor rezultate positive si primul test pe macadam al sezonului. Sigur, vorbim despre o alta suprafata de concurs, insa toate echipajele asteapta cu incredere si entuziasm intrecerea ce se va desfasura la Arad, care reprezinta etapa cu numarul trei a intrecerii interne, dar si un test inclus in calendarul 2018 al European Rally Trophy.
Dupa doua prezente consecutive pe podiumul general si al Clasei 2, Vali Porcisteanu si Dan Dobre au parcurs primii kilometri pe macadam cu prilejul etapei de debut din intrecerea nationala de Slalom paralel, la Sibiu. ?Prima senzatie a fost foarte buna si am reusit sa imbunatatim set-up-ul masinii de la o trecere la alta. Traseul a fost dur, cu multi bolovani si sleauri foarte adanci, ?obstacole? de care nu vom avea parte la Arad, dar suntem bucurosi ca am fost solicitati la acest prim test cu Skoda Fabia R5 pe aceasta suprafata. Ne-am impus in aceasta runda, insa nu rezultatul a fost important, ci acomodarea cu masina in aceste conditii si sustinerea juniorilor -Vali Porcisteanu Racing-, care au ocupat pozitii fruntase?, spune Vali.
A urmat o a doua sesiune de teste la Tulcea, pe o sectiune lata, de viteza, cu ceva denivelari. Obiectivul a fost imbunatatirea set-up-ului si continuarea acomodarii cu noul material de concurs pe suprafata favorita a lui Porcisteanu. ?Masina se piloteaza usor, este foarte previzibila, prietenoasa, gliseaza fix cat trebuie, ?inghite? perfect toate denivelarile si franeaza mai repede decat iti poti imagina?, dezvaluie el.
Experienta de la Tulcea a oferit si un moment critic. ?La finalul testelor masina a luat foc. Este deja o problema…”clasica” pentru modelele Fabia R5 de vreme ce s-au consemnat deja 5 astfel de cazuri. Cauza este faptul ca rezervorul atinge cardanul si/sau esapamentul si se declanseaza un incendiu. Trebuie sa le multumim pentru curaj si implicare lui Cozo (Cosmin Diacu) si baietilor din asistenta lui Titi Aur (Cornel si Radu), care si-au pastrat calmul si au reusit sa stinga focul foarte repede. Am fost la cateva secunde de pierderea masinii. Intr-un fel ma bucur ca s-a intamplat atunci, acolo, si s-a terminat totul cu bine, caci altfel episodul ar fi avut loc pe probele de la Arad, unde erau sanse minime sa stingem incendiul. Acum stam cu emotii, asteptam piesele necesare de la Skoda Motorsport (rezervor nou plus kit-ul de upgrade) pentru a putea lua startul. Ne asteapta o alta saptamana de foc, dar este bine ca de aceasta data doar?la figurat. Obiectivul nostru in acest raliu este sa ne ferim de probleme tehnice si pene si sa crestem ritmul de la proba la proba pentru a putea emite pretentii la un loc pe podium. Probele sunt rapide, tehnice, Sistarovat este intr-o alta configuratie, mai lung, dar suntem optimisti si increzatori in sansele noastre?, a incheiat Vali.
Cristi Dolofan si Mihai Sandu debuteaza pe macadam cu noul lor Mitsubishi Lancer Evo IX. ?Dupa rezultatul bun de la Cluj si cresterea rapida de ritm asteptam cu nerabdare prima competitie pe macadam, o suprafata pe care o ador. Obiectivul: de ce nu, un nou loc 1 la Clasa 3 si cat mai multe puncte la general?, a spus Cristi.
Deja dublu invingator in acest sezon la Clasa 9 si in Cupa Suzuki, Raul Badiu are amintiri placute de la Arad, unde a obtinut rezultate bune cu acest tip de masina in conditii de ploaie si noroi, atunci cand pilotajul conteaza mai mult decat puterea si tipul de tractiune al masinii. ?Ne dorim sa continuam asa cum am inceput sezonul si sa bifam o noua dubla?, a declarat Raul.
Bogdan Nastase se asteapta la un raliu greu. ?Masina este complet noua si am avut o singura sesiune de teste pe o suprafata similara, la Winter Rally. Sunt insa nerabdator sa ma bucur de o integrala pe macadam si imi doresc sa am un parcurs fara probleme tehnice pentru a ma putea bucura de senzatia unica pe care ti-o aduce momentul in care aduci maximum de puncte pentru echipa?.
Eugen Caragui vine la Arad dupa ce a efectuat o prima sesiune de teste la etapa de Slalom paralel de la Sibiu. ?Sunt incantat de modul in care se piloteaza Sandero pe macadam si imi aduc aminte cu placere de primii kilometri pe aceasta suprafata, parcursi alaturi de Vali in cadrul scolii de pilotaj. Ne dorim sa terminam cursa si sa pastram traditia de a avea toate masinile ?intregi? la finalul raliului?, a declarat Eugen.
Ramona Rusu va concura in premiera pe macadam si are destul de putini kilometri de teste. ?Se aseamana si mai putin cu driftul, dar sper ca prestatia mea pe macadam sa-mi dea si mai multa incredere in fortele mele. Vreau sa ma bucur cat mai mult de glisade si sper sa termin cu un rezultat pozitiv raliul de casa?, a precizat Ramona.
Intrecerea debuteaza vineri dupa-amiaza, cand se va alerga pe probele Frumuseni (doua treceri) si Sistarovat, precum si in Superspeciala Arad, care se va desfasura in fata Primariei. A doua zi sunt doua treceri pe Conop, tot atatea pe Nadas (cea secunda este Power Stage), si una pe Sistarovat. Primele trei echipaje vor lua parte la o scurta ceremonie de premiere la ora 18:15, urmand ca festivitatea de premiere a tuturor concurentilor sa aiba loc la ora 21:30 pe podiumul din fata Primariei Arad.
Pe langa deja clasicii Dolo Trans Olimp (DTO), Tellur (prin ABN Systems) si YatoShop.ro, in sezonul 2018 echipa se mai bucura de sustinerea partenerilor Ion Mos – ca sarea in bucate, lantul de farmacii Catena si Mobil 1 prin Lubexpert.