DTO Tellur RT pregatita pentru Telekom Sport Transilvania Rally powered by Ford
Dupa o prima runda cu de toate, la Brasov, DTO Tellur RT se aliniaza ?n acest sf?rsit de saptam?na la runda cu numarul doi a Campionatului National de Raliuri Dunlop, care se va desfasuara la Cluj.Competitia conteaza si ca etapa de debut pentru Tour European Rally 2018.
La Brasov, DTO Tellur RT a venit cu o alta alcatuire si cu masini noi pentru toti concurentii. Evident, ?n acest context, ?ntrecerea a fost considerata un bun prilej de verificare a potentialului ?n contextul folosirii unui nou material de concurs, iar rezultatele au fost ?ncurajatoare: 10 prezente pe podiumul de premiere, incluz?nd ierarhia absoluta si cea a echipelor. Acum este momentul unei alte ?ncercari, la Cluj si ?n ?mprejurimile orasului de sub Feleac. O ?ntrecere pe care toate echipajele o vor aborda cu un moral bun, obiectivul propus fiind acela de a ocupa un loc pe podium la toate categoriile.
?ncrederea pe care o afiseaza componentii echipei are la origine nu doar startul de sezon ?n grafic, despre care aminteam, ci si faptul ca perioada de pauza a fost folosita pentru o mai buna acomodare cu noile masini, cu prilejul primei etape a CNVCD, desfasurata la R?snov. ?Am avut parte de vreme buna, asfalt uscat, temperaturi ridicate. ?ntr-un cuv?nt, conditii similare cu cele pe care anticipam ca le vom avea si ?n acest sf?rsit de saptamana, astfel ca am putut sa acumulam kilometri importanti ?n conditii de concurs. ?n ceea ce ma priveste, am avut un ritm bun, am continuat acomodarea pe asfalt, si sunt optimist ca voi putea sa cresc ?n continuare ?n evolutii. Cristi Dolofan a avut si el un spor de ritm, a pus la ?ncercare limitele noii sale masini si a progresat de la o urcare la alta?, ne-a dezvaluit Vali Porcisteanu.
Vali si Dan Dobre s-au impus la Cluj, anul trecut, la categoria la care au luat parte, Clasa 3, at?t ?n ?ntrecerea interna, c?t si ?n TER, ?n competitia rezervata masinilor de productie. De data aceasta vor lua startul cu noua masina, Skoda Fabia R5, cu care au izbutit la Brasov sa urce pe treapta a treia a podiumului general si al Clasei. ?Evident, ne dorim un rezultat similar si la Cluj. Suntem constienti ?nsa ca toti competitorii nostri din CNRD au g?nduri mari legate de aceasta etapa, astfel ca sarcina noastra nu este facila, mai ales ca avem parte de un raliu dificil, cu probe lungi si solicitante. Ne-am ?nscris si ?n TER, pentru ca este o buna oportunitate sa ne masuram fortele si cu piloti cu nume pe plan international, astfel ca vom putea avea repere importante si din acest punct de vedere?, spune Porcisteanu.
Si Cristi Dolofan, care, alaturi de Mihai Sandu, vor concura din nou cu masina cu care Vali se impunea anul trecut la Clasa 3, Mitsubishi Lancer Evo IX, priveste cu optimism al doilea start al sezonului. ?Am ?nceput competitia cu un loc 2, la Brasov, iar gratie prezentei la R?snov avem si mai multe repere despre comportamentul noului material de concurs. Ne dorim sa urcam iar pe podium si sa avem un ritm care sa ne permita o clasare c?t mai buna si ?n ierarhia TER?, ne-a declarat Cristi Dolofan.
Victorios la Clasa 9 si ?n Cupa Suzuki, si ocupant al pozitiei secunde ?n ?ntrecerea masinilor cu doua roti motrice, Raul Badiu spera si el sa repete performantele din prima etapa. Lucru valabil si ?n cazul celor doi debutanti, Eugen Caragui (copilot Robert Fus) si Ramona Rusu (copilot Sorin Crisan), cei care au ?nceput primul lor sezon de CNRD cu rezultate notabile.
Organizat de Motorhome Napoca Rally Team, evenimentul programat ?ntre 3 si 5 mai la Cluj se anunta unul istoric. La start se vor afla 105 echipaje, cu 22 mai multe dec?t anul trecut si un numar aproape dublu fata de 2016. Cele 105 echipaje sunt repartizate astfel: 74 ?n Campionatul National de Raliuri Dunlop, 5 ?n Campionatul National de Raliuri Istorice Dunlop si 26 ?n Campionatul National de Rally 2 Dunlop. De asemenea, asa cum aminteam, evenimentul va conta si drept prima etapa din Tour European Rally 2018.
?n total, nu mai putin de 10 modele R5 vor concura ?n aceasta runda de la Cluj. Pe lista de ?nscrieri ?l regasim, pentru al doilea an consecutiv, si pe campionul european si dublul campion al Italiei, Giandomenico Basso. Daca anul trecut a luat startul pe un model Hyundai i20 R5, cu care si-a si adjudecat etapa de la Cluj ?n TER, acum acesta va concura pe o Skoda Fabia R5. Copilot ?i va fi si de acesta data Lorenzo Granai. Un total de 11 echipaje straine sunt anuntate la Transilvania Rally 2018, ceea ce va duce la peste 150 de sportivi straini licentiati ?n 2018, p?na ?n prezent, pentru campionatele organizate sub egida Federatiei Rom?ne de Automobilism Sportiv. Cupele Dacia si Suzuki vor fi din nou la ?naltime si de acesta data, ambele totaliz?nd 25 de echipaje.
?ntrecerea debuteaza vineri dupa-amiaza, cu patru probe ?n lungime de 66,87 km. Se va alerga pe Capusu Mare, Tarnita 1, Belis 1 si, dupa lasarea ?ntunericului, la lumina proiectoarelor, se va parcurge proba Floresti 1. A doua zi sunt 91,15 km de proba speciala. Prima parte va include Valea Fericirii 1, Belis 2, Manastireni 1, D?ngau 1 si Floresti 2, iar cea de-a doua, dupa o trecere prin parcul de service, Floresti 3, Valea Fericirii 2, Manastireni 2 si D?ngau 2, care reprezinta si Power Stage. Dupa ?nca o oprire la service se va derula SuperSpeciala care va pune capat competitiei.
Pe l?nga deja clasicii Dolo Trans Olimp (DTO), Tellur (prin ABN Systems) si YatoShop.ro, ?n sezonul 2018 echipa se mai bucura de sustinerea partenerilor Ion Mos, lantul de farmacii Catena, Mobil 1 prin Lubexpert.