Raliul Aradului a fost prima etapa de macadam a sezonului 2018 in Campionatul National de Raliuri ?Dunlop?. Cu un traseu complex, interesant si diversificat, raliul a fost o adevarata provocare pentru echipaje, in special pentru Csongor Szabo si Rares Fetean, aflati la primul raliu pe macadam cu Ford-ul Fiesta R2. Raliul Aradului a pregatit echipajelor 9 probe speciale si un total de peste 130 de kilometri competitivi, dar si conditii dificile, de la temperaturi ridicate, ploi sau schimbari dese de suprafata si aderenta.
Pentru Csongor Szabo si Rares Fetean, raliul a inceput cu o sesiune de teste foarte buna, unde pilotul din Sfantu Gheorghe a facut ultimele setari la suspensia masinii, astfel incat comportamentul masinii de concurs pe macadam sa fie cat mai bun. Dupa startul festiv din centrul orasului Arad, unde mii de spectatori locali au aplaudat echipajele pe podiumul care a deschis raliul, echipajul era pregatit de probele speciale din judet.
Prima zi de concurs a purtat echipajele pe 4 probe speciale: 2 treceri pe ?Frumuseni?, una pe ?Sistarovat?, dar si pe superspeciala din Arad. Cu un start mult mai in forta decat la raliurile anterioare, echipajul se impune vineri pe toate cele 4 probe speciale in cadrul clasei 7, cu un ritm bun pe toate probele, gestionand sectiunile dificile sau dure si fiind rapid pe sectiunile unde se putea forta. Cu o viteza suficient de mare pe probele speciale, echipajul se implica si in lupta pentru podiumul clasamentului masinilor cu tractiune fata, acolo unde Csongor si Rares reuseste locul trei pe parcursul zilei de vineri, ca mai apoi, la final, dupa o parcurgere ezitanta a superspecialei din centrul Aradului, sa se afle pe locul 4, la cateva secunde de podium.
?Dupa un shakedown bun, unde am setat constant masina si le-am dat de lucru baietilor din echipa tehnica cu numeroasele schimbari pe care le-am dorit, am pornit bine in Raliul Aradului. Spre deosebire de primele doua raliuri din sezon, am reusit sa pornim mai hotarati si sa fim inca de pe primele probe sus, in varful clasamentelor. Chiar daca am avut ezitari si stim sigur ca puteam sa fim mai rapizi, suntem foarte multumiti de evolutia noastra de astazi. Speciala ?Frumuseni? a fost foarte distractiva, cu multe derapaje care ne-au adus zambetul pe buze, in timp ce proba
?Sistarovat? ne-a pus la incercare dictarea si ritmul, cu multe schimbari de suprafata, conditii si cu o sectiune noua, pe care a trebuit sa o descoperim in regim de cursa? a spus Csongor la finalul zilei de vineri.
Ziua secunda de concurs a pregatit echipajelor 2 treceri pe ?Conop? si ?Nadas?, speciale complexe, lungi, dar si o a doua trecere pe ?Sistarovat?. Sub amenintarea ploilor, echipajul a decis sa continue abordarea precauta, cu un ritm bun, a probelor speciale. Cu multe schimbari de clasament pe parcursul celor 5 speciale de sambata, cu treceri de pe locul 3 pana pe 5 si apoi inapoi pe podium, echipajul incheie Raliul Aradului cu locul al treilea in clasamentul masinilor cu tractiune fata. Cu trei masini inscrise in cadrul clasei 7, Csongor si Rares se impun in clasamentul modelelor R2, acolo unde sunt lideri dupa cele trei raliuri desfasurate in 2018.
?A fost un raliu frumos, dar greu. Un raliu unde am invatat multe, ca de obicei, in conditii dificile. Ziua secunda am tinut un ritm bun pe probele speciale si am simtit ca am progresat. E clar ca ne descurcam mult mai bine pe macadam si ca ne place mai mult, iar acest lucru s-a vazut in ritmul avut pe probe. Masina a fost intr-o stare perfecta si nu am avut niciun fel de probleme, ceea ce ne multumeste si ne da incredere ca vom continua la fel si la urmatoarele etape.? a spus Csongor la finalul Raliului Aradului.
Pentru Rares, Raliul Aradului a reprezentat o reusita dupa doua raliuri care in care echipajul a avut parte de dezamagiri: ?La Arad am reusit ceea ce ne propunem de la inceputul sezonului – sa avem un ritm bun, fara sa riscam nimic pe probele speciale, si sa ne impune in cadrul clasei 7 si sa obtinem podiumul in clasamentul masinilor cu tractiune fata. Este un raliu care mi-a placut intotdeauna si care, si in acest an, a adus un rezultat bun pentru noi. Urmeaza Raliul Moldovei, la Bacau, unde speram sa repetam experienta si rezultatele de aici!?.
In 2018, echipajul Csongor Szabo ? Rares Fetean este sustinut de Ferroli Romania,, Brenntag, Szaboek, Instal Dac, Instal Carpatica, AMK Impex, Auto – Bogyo, Gother Service si partenerii media RallyMax, We Radio si Observatorul de Covasna.