In urma cu cateva saptamani, in lumea raliurilor din Romania a aparut zvonul conform caruia Alex Ardelean ar reveni in Campionatul National de Raliuri “Dunlop”, dupa ce in 2017 si in lunile ce-au trecut din 2018 a fost in rare ocazii in postura de spectator. Am povestit cu Alex despre revenirea sa pe probele speciale, despre planurile pentru cele doua etape ramase in acest sezon, dar si despre 2019.
RallyMax: Salut, Alex! Dupa o prezenta ocazionala in 2017, revii in Campionatul National de Raliuri la etapa de la Iasi. De unde dorinta acestei reveniri pe probele speciale?
Alex Ardelean: Dorinta a fost tot timpul dar motivele si prioritatile au fost altele. In luna mai la Transilvania Rally am participat ca spectator si de acolo a aparut dorinta de a reveni. Imi este tare dor ?sa dorm pe primele 2-3 probe? iar dupa aceea sa ma lupt pentru podium, sa ajung sa pilotez. Dar si la insistentele baiatului meu care mereu cand vedea pe strada un Suzuki, imi spunea ca ii este dor de masina de raliu. Imediat dupa raliul de la Cluj, am inceput sa cautam masina si sa o pregatim, initial am vrut sa revin doar in 2019, asa cum am spus in 2016, dar pasiunea si dorinta pentru acest sport m-au determinat sa revin mai devreme si nu-mi pare rau. Apropo, in 2014 am fost campion national la Cupa Suzuki si debutanti, dar din motivul ca noul presedintele Norris Mageanu de la FRAS doar preluase conducerea in acel an, am fost premiati pe strada la sfarsitul anului, iar din 2015 au inceput sa se inteleaga. Rezultat care ar fi trebuit sa fie recunoscut de FRAS, atat timp cat noi am platit taxa si am fost premiati de catre FRAS la primele doua raliuri la Brasov si Arad. Dar tipic romanesc, iar daca din 2014 eram atent la ?detalii?, in 2016 nu mai ajungeam sa fim atat de dezamagiti.
RallyMax: Este aceasta revenire una de lunga durata sau doar ocazionala? Da-ne mai multe detalii despre planurile tale in sezonul 2018.
Alex Ardelean: Deja campionatul este spre sfarsit si cele doua raliuri ramase, Raliul Iasului si Raliul Sibiului, le voi aborda ca un antrenament pentru 2019. In prima faza am vrut sa revin la o clasa mai puternica, dar din cauza ca am avut o pauza de doi ani si pentru ca in 2016 am decazut din cauza problemelor intampinate la FRAS si in viata personala, am luat hotararea sa mai raman un an la clasa 9 pentru a mai capata experienta.
RallyMax: De aceasta data, Horatiu Baltador nu-ti va mai fi alaturi in postura de copilot, urmand a evolua alaturi de Mircea Patru. Este aceasta o schimbare pe termen lung? Spune-ne mai multe detalii despre noul tau copilot.
Alex Ardelean: Horatiu este ancorat intr-un proiect in Cupa DACIA cu Andrei Mitre si din acest motiv a aparut dorinta de a participa cu un prieten din copilarie, care este si nasul meu. Este o provocare frumoasa dar grea din cauza ca am o pauza de doi ani si pentru ca Mircea este un copilot nou. Dar am apelat la scoala de copiloti Vali Porcisteanu Racing pentru formare si pregatirea noului copilot. Vineri am avut primele teste impreuna cu Mircea Patru si a fost surprinzator de bine. Baietii si-au facut treaba foarte bine, dar trebuie sa tin cont ca am o pauza de doi ani si sa o iau progresiv.
RallyMax: Ce idei si planuri ai pentru 2019? Vei participa intreg sezonul?
Alex Ardelean: Asa cum am spus si in 2016, in 2019 o sa revin intreg sezonul, incercand sa gasesc noi sponsori care apoi sa ma ajute sa avansez la o alta clasa mai puternica. Iar planul pentru mine in 2019 este sa ajung pe o treapta cat mai buna pe podium la clasa 9.
RallyMax: Va coincide revenirea ta cu revenirea Sibiu Racing Team in CNR?
Alex Ardelean: In acesti doi ani, m-am gandit la multe lucruri foarte frumoase pentru SRT. Clar o sa fie un proiect de viitor si din pasiune, o sa ramana un proiect dedicat sibienilor. Categoric nu o sa revenim in 2019 in CNR ca si echipa, am invatat multe in 2016 dar cu siguranta toti pilotii din SRT o sa beneficieze de imagine si publicitate in 2019. Acest sport are nevoie de la an la an de cat mai multa sustinere si mediatizare, iar din pasiune asta nebuna sunt sigur ca o sa facem multe proiecte frumoase fara sa mai participam ca si echipa in CNR.
RallyMax: Fiind implicat in lupta pentru echipe in sezoanele trecute, cum crezi ca s-ar fi descurcat Sibiu Racing Team in 2018?
Alex Ardelean: M-am bucurat tare mult de echipa DTO care cu siguranta in 2019 o sa fie o surpriza pentru CNR, dar si de cele doua echipe frumoase si cu oameni minunati: Prorally Team si Omega Rally Team. Din pacate visul nostru ca echipa in CNRD a incetat din 2016 si nu vrem sa ne mai gandim la cum ar fi fost daca am fi fost campioni in 2016 sau cum ne-am fi descurcat in 2018. Sa vedem cum o sa ne descurcam de acum incolo si ce putem face frumos pentru acest sport si pentru oamenii minunati din acest sport.
RallyMax: Alex, iti multumim pentru raspunsuri! Iti dorim mult succes la revenire! In final, ai cuvantul.
Alex Ardelean: Multumesc mult si eu de ocazia data de a va raspunde la intrebari. Pe aceasta cale vreau sa le multumesc tuturor care au fost alaturi de noi in 2016 si celor care nu au fost. In urmatoarea perioada imi doresc doar sa ma bucur de acest sport asa cum m-am bucurat in prima zi de raliu, sa ajung cat mai repede sa pot pilota corect, sa fiu acolo unde orice pilot isi doreste si sa ma bucur de fiecare raliu asa cum nu am facut-o in 2016. Multumesc Nasului ca a acceptat aceasta provocare, lui Horatiu ca este alaturi de noi, familiei pentru ca ma sustine, fratelui ca acopera orele de munca cand lipsesc pentru Raliu si lui Bogdan Iancu care a facut o treaba minunata cu noul copilot. Sa ne vedem cu bine la Iasi si Sibiu, iar in 2019 cu planuri mari si sanatosi 🙂