Cotnari Rally Iasi Centenar 2018 s-a desfasurat weekend-ul trecut pe probele speciale de macadam din judetul Iasi, pe o lungime de peste 130 de kilometri cronometrati. Cu un numar foarte mare de inscrisi pe lista de start a raliului, si Cupa Suzuki a surprins prin prezenta numeroasa: noua echipaje s-au aflat la startul raliului din Moldova, un record pentru o etapa de macadam. Daca la start s-ar fi aflat si echipajul Alexandru Ardelean & Mircea Patru, revenit in cupa monomarca dupa doi ani, un nou record absolut al Cupei Suzuki ar fi fost stabilit la Iasi. Din pacate, cei doi nu au mai luat startul in raliu dupa un incident nefericit la testele premergatoare, cand masina de concurs a fost distrusa, echipajul fiind in afara oricarui pericol.
Cotnari Rally Iasi Centenar 2018 a debutat cu startul festiv si prezentarea echipajelor din centrul orasului Iasi, unde mii de fani au aplaudat echipajele pe podiumul de start, ca mai apoi testele oficiale, shakedown-ul, sa fie locul ideal pentru ultimele reglaje la masinile de concurs si pentru un antrenament dupa pauza de aproape doua luni de la etapa anterioara, Raliul Perla Harghitei. Competitia a fost impartita in doua zile de concurs, vineri si sambata, cu cate 5 probe speciale incluse in fiecare zi si cu superspeciala programata vineri seara, pe strazile din centrul Iasului, desfasurata sub privirile a mii de spectatori entuziasmati.
Inca de pe prima proba, echipajul Raul Badiu & Gabriel Lazar porneste cu hotarare si obtine prima victorie de speciala, urmati indeaproape de Bogdan Vrabie si Cosmin Diacu, in timp ce Danut Budai si Lucian Budai termina PS1 cu al treilea timp. Din pacate, pentru echipajul fiu-tata prima proba a adus si abandonul: o schimbare gresita de viteza a adus daune cutiei de viteze si astfel echipajul Budai urma sa reia participarea in Cotnari Rally Iasi abia sambata. Profitand de acest abandon, Bogdan Talasman si Andrei Mitrasca, reveniti in Cupa Suzuki dupa participarea de la Raliul Brasovului, urca pe podiumul provizoriu si obtin al treilea timp pe a doua proba, primele doua echipaje mentinandu-si pozitia de la inceputul raliului.
Urmatoarele doua speciale reprezinta o noua parcurgere a probelor de dimineata si urmeaza un scenariu aproape identic: Raul Badiu & Gabriel Lazar sunt din nou cei mai rapizi, urmati de Bogdan Vrabie si Cosmin Diacu, singura diferenta fiind revenirea echipajului Radu Necula & Adrian Temes, care obtine consecutiv timpi in top-ul probelor speciale. Talasman/Mitrasca si Cristi Timisica & Mihai Capet sunt rapizi pe probe si foarte aproape de podiumul
provizoriu al Cupei Suzuki, lupta dintre cele trei echipaje de pe locurile trei – cinci fiind foarte stransa. Din pacate, speciala cu numarul patru aduce un nou abandon intre modelele Swift Sport: Dorin Costea si Horatiu – Serban Voicu se opresc pe ?Madarjac? din cauza ruperii unui pivot, urmand sa ia startul in ziua secunda.
Bogdan Vrabie si Cosmin Diacu obtin cel mai bun timp in Cupa Suzuki pe superspeciala desfasurata in centrul Iasului si prima zi a Cotnari Rally se incheie pentru echipaj pe locul secund, dupa echipajul lider format din Raul Badiu & Gabriel Lazar. Viteza crescuta de pe probe propulseaza echipajul Cristi Timisica & Mihai Capet pe locul al treilea, urmati la finalul zilei, la doar 0,6 secunde, de Bogdan Talasman & Andrei Mitrasca, iar la inca 5 secunde de Radu Necula si Adrian Temes. Pe locurile 6 si 7, echipajele Andrei Georgescu & Dumitru Gheorghe si Enis Arif & Mihaela Balint au un ritm bun la prima prezenta in cupa monomarca, demonstrand ca acomodarea cu modelul Swift Sport este una rapida si care poate aduce un ritm bun pe probe.
Sambata, lupta in varful clasamentului a avut un scenariu simplu: Raul Badiu si Gabriel Lazar s-au impus pe toate cele 5 speciale programate, in timp ce Bogdan Vrabie si Cosmin Diacu au obtinut intotdeauna al doilea timp in cupa monomarca. Pe de alta parte, pentru ultima treapta a podiumului s-a dat o lupta stransa intre echipajele Bogdan Talasman & Andrei Mitrasca si Cristi Timisica & Mihai Capet. Cu exceptia unei singure probe, Cristi si Mihai sunt mai rapizi pe toate probele decat Bogdan si Andrei si ocupa astfel locul trei, dar o penalizare de un minut ii face sa piarda bronzul. Pentru Radu Necula si Adrian Temes, raliul a adus multe neplaceri si echipajul a declarat abandon pe speciala cu numarul noua din cauza problemelor la suspensia masinii, in timp ce Andrei Georgescu si Dumitru Gheorghe isi continua parcursul excelent, cu un ritm foarte bun, progresiv de la o proba la alta, urmati de Enis Arif si Mihaela Balint in clasament.
La final, Raul Badiu si Gabriel Lazar obtin a sasea victorie consecutiva in Cupa Suzuki si in clasamentul clasei 9. Echipajul devine astfel campion al cupei, al clasei 9, dar si in clasamentul masinilor cu 2 roti motrice (tractiune fata), demonstrand viteza, fiabilitatea si performanta de care este capabil modelul Swift Sport. Locul secund in Cotnari Rally Iasi Centenar 2018 e ocupat de Bogdan Vrabie si Cosmin Diacu, urmati pe trei de Bogdan Talasman si Andrei Mitrasca, la primul podium la abia a doua prezenta in cupa monomarca. Dupa un ritm excelent, dovedind viteza si o tehnica foarte buna, Cristi Timisica si Mihai Capet incheie raliul pe locul patru, urmati de Andrei Georgescu si Dumitru Gheorghe, pilotul fiind debutant in raliuri si in Cupa Suzuki. La prima prezenta cu modelul Swift Sport, Enis Arif si Mihaela Balint incheie pe locul 6, in timp ce Dorin Costea si Horatiu – Serban Voicu si Danut Budai & Lucian Budai termina raliul pe locurile 7, respectiv 8, dupa ce au revenit in ziua secunda in urma abandonurilor.
In clasamentul general provizoriu al Cupei Suzuki dupa 6 raliuri, cu echipajul campion deja stabilit, lupta la Raliul Sibiului, urmatoarea etapa, se va da intre Bogdan Vrabie & Cosmin Diacu si Radu Necula & Adrian Temes, ultimii pierzand un loc in clasament dupa abandonul de la Iasi. Danut Budai si Lucian Budai se afla pe locul 4, urmati de Cristi Timisica & Mihai Capet, in timp top-ul 5 e completat de Andrei Girtofan si Doru Vraja, absenti la raliul din Moldova. Pentru echipajele din Cupa Suzuki, sezonul 2018 se incheie la inceputul lunii octombrie pe asfaltul de la Sibiu, unde sunt programate 3 zile de concurs si aproximativ 120 de kilometri cronometrati, inclusiv pe o sectiune din Transfagarasan.