In saptamana ultimului macadam al sezonului 2018, Dan Codreanu, managerul Cotnari Rally Iasi, a raspuns intrebarilor noastre despre etapa din Moldova. L-am intrebat pe Dan cum decurg ultimele pregatiri, ce solutii si noutati aduce anul acesta, ce asteptari are de la spectatori si cum vor fi primite echipajele care iau startul vineri pe probele speciale de macadam din judetul Iasi.
RallyMax: Salut, Dan! Suntem foarte aproape de startul in editia centenar a Cotnari Rally Iasi 2018. Cum decurg pregatirile pentru primirea caravanei raliurilor in Iasi?
Dan Codreanu: Salutari RallyMax! Da, asa este. Mai sunt cateva zile pana la start, iar noi ca organizatori suntem la etapa finala de promovare, avand actiuni de impartire a ghidului spectatorului si caravane de mediatizare prin oras. Eu zic ca din punct de vedere tehnic, suntem in grafic.
RallyMax: Exista echipaje surpriza pe lista de inscrieri? Sunteti multumiti de prezenta echipajelor pe lista de start din acest an? V-ati fi asteptat la mai multi inscrisi in CNR, Rally2 sau in competitia dedicata masinilor istorice?
Dan Codreanu: Da, aici sunt doua surprize foarte placute, una fiind primul echipaj inscris si aici este vorba de un echipaj care concureaza cu licenta australiana si anume: Vlad Razvan/ Nicoli Daymon, cu un Peugeot 208 R2, iar cea de-a doua mare bucurie, inscrierea echipajului Dan Girtofan/Tudor Marza care a reusit sa reconstruiasca masina de concurs dupa patania de la Raliul Harghitei.
Avem un numar de 63 de echipaje la CNRD, deocamdata o masina la CNRVI si 10 echipaje la CNRD2, dar s-ar putea sa mai apara ceva echipaje pana la startul recunoasterilor. Avand in vedere ca este o etapa pe macadam, suntem foarte multumiti de numarul concurentilor inscrisi, calitatea suprafetei de concurs fiind mai putin dura cu masinile. In schimb, are si particularitatile ei, fiind alunecoasa si alterneaza intre pasaje de viteza cu portiuni foarte tehnice ce pun la grea incercare echipajele ce evolueaza la COTNARI Rally ? IASI. O fractiune de secunda de neatentie, o greseala de dictare si pe un cap de pod poate ramane scris numarul echipajului abandonat.
RallyMax: Programul raliului presupune trei treceri pe speciala ?Cioca-Boca?. De ce ati ales aceasta varianta in acest an, dupa sezoane in care se parcurgeau doar 2 treceri pe acest traseu?
Dan Codreanu: Am luat decizia de a introduce 3 treceri pe aceasta proba tinand cont de calitatea macadamului si in primul rand de cerintele pilotilor ce concureaza in campionat si carora le place foarte mult si sincer? si noua! 🙂
RallyMax: In ultimii ani am observat o scadere a numarului de spectator la superspeciala de la Rapa Galbena. Ati identificat cauzele pentru acest fenomen? Ce actiuni desfasurati sa cresteti, din nou, numarul de persoane prezente in centru l Iasului la show-ul oferit de echipaje?
Dan Codreanu: Nu e in ultimii ani, in afara de anul trecut in care am avut mai putini spectatori decat in anii precedenti (aproximativ 8000), fata de cei minim 10.000 in 2014, 2015 si 2016. La analiza editiei din anul trecut am identificat cea mai importanta cauza si aceea find ora neinspirata de desfasurare a superspecialei, ora 18.00. In acest an startul primei masini va fi la ora 19.57, iar noi vom pregati momente festive dedicate Centenarului si cateva demonstratii de pilotaj pentru publicul prezent.
RallyMax: Ce asteptari aveti de la publicul iesean in acest an, atat in legatura cu activitatile din oras (start festiv, superspeciala), cat si in legatura cu prezenta fanilor pe probele speciale din judet?
Dan Codreanu: Publicul iesean este din ce in ce mai interesat de motorsport, iar prezenta lor pe probe, cat si la ceremonii ar fi un mare motiv de bucurie pentru noi, rasplatind munca organizatorilor si bineinteles traind momente unice create de spectacolul oferit de concurenti pe probe.
RallyMax: Daca e sa vorbim de anii urmatori, exista probe speciale noi pe care sa le introduceti in programul raliului in viitor? Ce caracteristici ar avea acestea?
Dan Codreanu: Drumurile forestiere de calitate sunt din ce in ce mai rare la noi in tara cat si in Europa, nu se fac intr-un ritm alert cum se asfalteaza drumurile judetene si comunale. Tinem cu dintii si ne rugam sa nu dispara si acestea pe care le avem la dispozitie, dar da, avem doua drumuri ce sunt in constructie de cativa ani, dar din motive de ?Romania?, nu sunt finalizate. Nu dau mai multe detalii, dar sunt doua probe de 11 si 18 kilometri. Poate in anii viitori.
RallyMax: In final, te rugam sa transmiti un mesaj pentru fanii care sunt interesati de Cotnari Rally Iasi si care isi propun sa vina pe probele speciale.
Dan Codreanu: Atat pentru competitori, cat si pentru public, ne-am pregatit cu ce avem mai bun: promovare, ospitalitate, organizand puncte de alimentatie publica in toate zonele de atractie: parc service, superspeciala si la cele doua saritori in ziua de sambata, spectacol. Cam acesta este meniul pe care l-am schitat. Publicul va avea la dispozitie autocare ce vor efectua curse din ora in ora la cele doua saritori artificiale, atat cea de la Dobrovat, cat si la Piciorul Lupului in ziua de sambata, 08 septembrie.
Speram sa iasa un raliu frumos pe masura muncii noastre!
Tin sa multumesc in mod deosebit intregii echipe de organizare care de la an la an este din ce in ce mai profesionista si mult mai implicata in ceea ce realizeaza.
Deasemeni, tin sa multumesc in numele echipei de organizare si partenerilor nostri principali: Compania Cotnari, Ford Iasi ? ATI Motors Holding, Hotel International Iasi si bineinteles Primariei Municipiului Iasi pentru faptul ca sunt alaturi de noi in fiecare an de cand am preluat organizarea etapei de la Iasi si le promitem ca nu-i vom dezamagi.
Va asteptam la COTNARI Rally ? IASI Centenar!